Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

SOS problém - asi spojka

Od: novada* odpovědí: 5 změna:

Zdravím mám Favorita, dojížděl jsem za autem. Držím spojku, mam tam za 1, popojíždim s plynem žejo a najednou mrd ho a málem sem naboural auto před sebou. Myslel jsem si, že do mě někdo naboural. Ale vzadu nic. Tak mi došlo že je to spojkou. Spojka měla už něco za sebou - prokluzovala občas, zabírala uplně na hoře - je původní 50tisíc najeto ale nebyla uplně moc na odpis - pár tisíc by ještě dala. Teď už je jakoby natvrdo spojená. Lanko OK, všechno taky vizualně, když zmáčknu pedál, tak se mačká jako dřív, nic se nekoná. Akorát pochopitelně nejde zařadit. Pedál nic nedělá, nevybruje, nekope, vrací se - uplně normálka. Když mam vyplý motor, tak zařadim normálně. Může to být projetým ložiskem přítlačáku? Ale když by to bylo projetý, tak se nevrací pedál ne? Nebo je kouslá lamela? Nebo co se tam mohlo odehrát? Převodovka je oukej - tý nic nikdy nebylo.

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

gumidek*
hodnocení

1x

Přítlačák obsahuje několik pružných jazyků do kterých se ložisko spojky stále opírá.Buď silou pružiny pedálu (lehký styk) a nebo při sešlápnutí pedálu nohou. Ložisko spojky tedy rotuje stále. Záleží jen na působícím tlaku.

Noha proti jazykům přítlačáku ložisko namáhá, ale do jisté míry je na to stavěné. Ale nesmí noha stalčovat dlouhodobě do záběru (pomalé popojíždění nebo parkování) a nesmí noha stát dlouho zcela (1.rychlost a čekám na zelenou - nikdy takto, jen s neutrálem).

Řekl bych, že pár jazyků ruplo a díky těm zdravým pedál stále pruží. Nebo spíše prdlo obložení lamely a seklo se mezi mezeru přítlačáku. Kdyžse sjede moc, takse ubrousí nýty, co jí drží.

Proč to zpětně řešíte? není to jedno? Stejně se musí motor oddělit od převodovky... a spojku komplet vyměnit.

Při popojíždění pedál občas ztlačte ze záběru na zem (spojka rozpojená - pedál na podlaze), aby se lamela namáhala méně i když ložisko trpí více. Lamela pak lépe schládne (nebo na ní spíš záběrem nevzrůstá dále teplota).

doplněno 31.08.14 02:09:

google.cz/...

novada*
hodnocení

Ja to resim, protoze je to divny. A nevim co mam cekat.
doplněno 01.09.14 08:52:

Přišel jsem k autu, zacloumal s ním s rychlostí, nastartoval a auto normálně jelo. Vyjel jsem z garáže a prd ho, zase se to propadlo a zase to samý. Jakto že to dělá tohle? Nemůže to být chyba spíš převodovky..?

 

hodnocení

0x
avatar dabel

pokud neruplo spojkový lanko -když šlapeš na pedál hejbe se ta páka spojky na převodovce?

jinak co se stalo zjistíš až sundáš převodovku z motoru leč to ložisko přítlačákem projet mohlo

novada*
hodnocení

Ta páka se hejbe - lanko cajk.. Takže se tam buď něco potkalo, nebo nevim

 

hodnocení

0x
avatar megacruiser

Držet dlouho spojku je kravina. Vždy ihned vyřazuju a nedržím nikdy spojku dlouho sešlápnutou. Jinak se ničí ložisko a pokud se úplně neodlepuje, pálí se obložení. 50 tisíc najeto a spojka tuhá? Trochu málo, ne? Otec má na Felicii původní spojku ve 120 tisících a je pořád v pohodě. Já na Fiatu ji teď budu muset měnit - najeto kolem 180 tisíc.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]