Nejste přihlášen/a.
Dobrý večer,
Nefunguje mi chlazení motoru,během chvíle vyleze teplota nahoru.Když naplním nádobku po rysku,během chvíle je vrchovatá
a pak chladicí kapalina vyteče pod auto.Hladina oleje je stejná.Tohle jsem musel několikrát opakovat abych vůbec dojel.
Větrák se netočil.Mám ford fiesta 1.3 benzín r.v.1994.Kolik bude asi stát oprava?Děkuji
pokud jde bílá pára z výfuku, tak je to těsnění pod hlavou. Sehnat těsnění - Oprava v garáži i na silnici. Těsnění pod hlavu jsem vozil vždycky sebou a i jiné maličkosti (membrána čerpadla, řemen, přední brzdové hadičky a byly doby, kdy i stěrače...)
pokud bude prasklé těsnění pod hlavou tak jak píše kolega pára někdy i voda z výfuku ,bude to tlakovat chladící soustavu jestli to nebude mít tyto příznaky zkusil bych termostat,nebo by mohl být přicpaný chladič zkuste zapnout napřímo ventilátor chladiče ,nebojte vše se dá opravit díly dneska není problém akorát jestli budete dělat to těsnění sám koukněte jestli není prohnutá nebo nedej bože prasklá hlava a zvolte správný postup utahování šroubů od středů ven a s citem věřte není nad to vytahovat zalomený šteft tak at se daří
Dobrý den-
Sundávat hlavu je až to poslední,co by jste měl udělat,není to až tak jednoduché,prasknutí hlavy můžete způsobit už špatným postupem při povolování šroubů.Kromě toho 90 % sundaných hlav je nutné nechat přebrousit,protože jsou prohnuté a to laik nepozná,jedná se o desetiny mm.Bez této operace by výměna těsnění pravděpodobně na moc dlouho nepomohla.ĚŠ
T. Možné závady hlavy a těsnění,uváděné v odpovědích,mají většinou nějakou příčinu,pokud už k nim došlo,většinou je to přehřátí motoru,.které muselo mít nějakou příčinu.Postupujte následovně:
Otevřete ventil topení,do studeného motoru dolijte vodu do nádržky až po okraj a nedávejte víčko na expanzní nádobku.Po té nastartujte motor.Voda začne pravděpodobně mizet,tak dolévejte,dokud se hladina neustálí.Nasaďte funkční víčko nádobky,t.zn.gumička a pružina musí být v pořádku.Potom kontrolujte horní hadici chladiče od termostatu.Měla by se začít výrazně ohřívat až při teplotě cca 90 st.C.Pokud se začne ohřívat hned,nebo vůbec,je vadný termostat.Až se systém ohřeje,pokud máte odvzdušňovací šrouby(většinou na hadicích z motoru do topení),částečně natlakovaný systém odvzdušněte a poté zkontrolujte hladinu kapaliny(POZOR PŘI SUNDÁVÁNÍ VÍČKA).Nasaďte definitivně víčko a nastartujte.Pokud Vám po tomhle postupu začne lítat voda z expanzky před dosažením cca 90 st.C,není co řešit,je to na 99% těsnění pod hlavou a k tomu možná i hlava.Pokud ne tak pokračujte,měl by sepnout ventilátor chladiče.Při správné funkci přetlakového ventilu na víčku,funguje chladicí systém jako papiňák,t.zn.že při vzniklém přetlaku voda nevaří při 100 st.C,ale až později.Ale to už by se Vám měl dávno točit větrák.Pokud ne,tak to vypněte.Pokud máte čidlo na chladiči rozumně přístupné,změřte ho,mělo by být sepnuté.Pokud je sepnuté a větrák se netočí,zapněte zapalování a propojte oba konektory,sundané z čidla a měl by se roztočit.Jestli se netočí,je to pravděpodobně nějaká pojistka,poruchy ventilátorů samotných nejsou tak časté.Potom tedy na konektory vent.přiveďte napětí z baterky přímo a uvidíte.Častá závada bývá pouhá oxidace konektorů a nejčatější nefunkční spínací čidlo,prochází tam dost velký proud.Nebudu psát romány,když tak se ozvěte.Ještě jenom nedávný příklad z praxe,je tak pro představu,že to může být i něco jiného.Nedávno mi přitáhli na laně na opravu Favorita.Pán si nechal přebrousit hlavu,vyměnil si těsnění a vařil dál.Dal to do značkového servisu,tam dali novou hlavu,jak jinak a vařil dál.Měl jsem s identifikací závady dost honičky,nedávalo to smysl,všechno bylo v pořádku,motor po čtvrt hodině vařil a já si připadal jak blbec.Byla to banální,ale těžko identifikovatelná závada.Dirka v tělese pro termostat,na kterou je nasazená odvzdušňovací hadička do expanzky,byla zarostlá usazeninami tak,že jsem ji muse vyvrtar,propíchnout to nešlo.Takže parní polštáře,které vznikali v zadní části motorové hlavy,které neměli kam odcházet,postupně zašpuntulovali oběhový systém.Práce na půl hodiny,když se na to přijde,ale jeho to stálo hodně tisíc a byly to vyhozené peníze.Končím,aby z toho nevznikla kniha.Můžete se ozvat, podrobnostmi Vám rád poradím.
Hmm, bylo by blbý kdyby pán měnil těsnění, a brousil hlavu a nakonec zjistil že to bylo blbým termostatem. Ale když generálka tak z gruntu.
Proč tak zhurta, ty jsi napsal to, co bych napsal já. Proto jsem ti dal hlas a neradím, jen lehce sarkasticky reaguji na předešlé komentáře
. To proto že vadný termostat je první věcí která se má v daném případě zkontrolovat, a ne hned hnát tazatele na rozborku motoru
.
2MilanCukrář škoda že jste neřekl dřív měl jsem tadyskoronový škodovácký 120tkový motor - převrtaný 1895ccm, ostará vačka, snížaná hlava, kované lehké ventily, zvětšené kanálky. Šlapal jak hodinky a ten výkon.
To nebyl vtip na tazatele nebo ani na ty co mu radily. Byl to opravdu jen vtip
Pokud mám motor s problémem, tak se zaměřím na závadu a odvodím možný - PROČ TO DĚLÁ a CO TO DĚLÁ?
No a pak lidem poradím ty nejjednodušší věci který si doma mohou diagnostikovat sami. Začnu těma nejednodušíma a skončím... třeba až v servisu. Ale je hodně věcí který člověk zvládne sám aniž by musel do servisu. Napojovat se na diagnostiku, nebo platit zbytečný peníze za to že mu blbne termostat a stačí třeba objednat nový na internetu za pár Kč a vyměnit si ho sám.
Já blb si tuhle dolíval zbytek fridexu do expanzky , trocha v expance chiběla tak jsem tam tu zbylou deci dolil. No a zapoměl jsem dotáhnout uzávěr, stalo se mi teoreticky to stejný, objěh se nenatlakoval, v motoru se udělala bublina z páry a vychrstlo to čtvrtku kapaliny ven:D . To stejný udělá i špatný termostat. Neotevře a voda v motoru se přehřeje udělá to bublinu a jeto. To stejný při špatným odvzdušnění topení - nevím jak jiné vozy a můj je na to choulostivej.
Prostě mu poradím vyndat termostat a zkontrolovat víčko, jestli to nepomůže postupuji dál.
Závodník nejsem ani jsem nebyl. Asi bych rád byl ale to snad každej už od malička. Motory a mechanizmy mám rád. Technický věci mám moc rád, a má matka říká že jsem se narodil už se šroubovákem. Je fakt že doma si většinou opravím vše sám. Pokud to jde. Fascinuje mne když mohu něco rozebrat, zjistit vadu , opravit ji a pak to dát zase do kupy.
Takže je to spíše hobby, ale pokud se to dá obrobit, změřit, nebo naprogramovat, tak to většinou spravím.
Jinak mám takový menší sen měl by vypadat asi nebo spíš přesně takto forum.volvoclub.c/...
doplněno 14.05.09 21:41:Děkuji za hlas ale obávám se že se to minulo účinkem, jak se dívám stejně je to nějaký zaseklý, už tam těch 39 dobrých odpovědí mám nějak podezřele dlouho
Ale zase na druhou stranu mne těší že jsem aspoň trochu nápomocnej.
Nez zacnete rozebirat cely motor a hledat praskla tesneni a podobne vymozenosti, podivejte se, zda neni zmozena nebo praskla pruzinka pretlakoveho ventilu na chladici - je umistena ve vicku chladice. Nebo zda neni gumove tesneni tohoto ventilu (vicka) nejak poskozene a tesni, jak ma.
Na podfoukly tesneni nebo prasklou hlavu bych nejprve hledal vice projevu.
Pokud vse ukaze opravdu na neco podfoukleho, tak vezte, ze prasklinu v hlave pouhym okem v naproste vetsine pripadu stejne nenajdete a pri opetovnem utahovani rozhodne ne s citem a od stredu, jak radi Rumcajs, ale presne podle doporuceni vyrobce.
neznamená automaticky, že když fouká do vody musí téci voda do oleje, do spalovacího prostoru a tím bílý kouř z výfuku. Příklad, ve válci se udělá tlak, ten vadným těsněním pustí zplodiny do vody. Ale zpětně voda nepoteče do válce páč není takový tlak.
Ale po čase se to projeví více a více a více.
Výměna těsnění pod hlavou je otázky jedné hodiny až dvou dnů!
Ne vždy se daří!
samosřejmě milane že ty projevy mohou být různé ale pokud to tlakuje vodu tak si myslím že je hotovo někdy jsou vidět i bubliny v nádržce jo a axusy všechna víka se utahují od středu ven a jestli máte nějaký návod od výrobce tak se tam podívejte,a s tím citem jsem to napsalasi blbě takže dotáhnout ale neurvat jestli máte momeťák no problem ja sem hlavy dotahoval ještě v tý době když byl hodně drahý a pučit nebylo vždycky kde a tak sem se nějak naučil s tím citem jo ted uz to je maličko jednodušší tak at se daří.
Tlakovani vody samo osobe vypovida o prasklem tesneni nebo hlave...nic. Muze byt problem treba jenom ve vodni pumpe, nebo ucpanem chladici, jak uz tu nekdo zminoval.Tim nechci rict, ze to praskle byt nemuze, ale nelze to tak z fleku suverene tvrdit.
Samozrejme, ze se vsechny hlavy utahuji od stredu, ale v poradi sroubu dle vrobce. Uprostred neni pouze jeden sroub. Ma to vyznamny vliv na spravnou funkcnost tesneni a rozlozeni napeti u zahratych motoru. U litinovych hlav na vysledne sile zase tolik nezalezi. Par newtonmetru sem, nebo tam neni problem. Ale u hlinikovych hlav, kde je vysoka teplotni roztaznost je utahovaci sila velmi dulezita.
Kazdopadne tohle je zbytecne handrkovani a slovickareni. Pred zbytecny rozebiranim je proste zahodno se presvedcit, ze neni chyba jinde.
Podle mne je vadný termostat. Termostat rozděluje chladicí soustavu na malý okruhb (jen motor) a velký okruh (motor - chladič)..Pokud termostat neotevře při zahřátí motoru na provozní teplotu velký okruh , dochází k přehřívání motoru , k varu chladicí kapaliny a její vykypění. Je-li tomu tak zjistíte . že při přehřátí motoru je chladič v podsrtatě studený.Náprava -vyměnit termostat , případně jej úplně odstranit.Mimo jiné vadné těsnění pod hlavou by se také projevovalo tím , že po delším odstavení vozidla by chladicí kapalina natekla do válce a při startu motoru by stlačenou kapalinu ve válci nepřemonl startér ,motor by se neprotočil,.Větrák se netočí z důvodů , že se zapíná termospinačem až v okamžiku když se teplota v chladiči zvýší nad provozní teplotu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.