Povolení imbusu na olejové vaně

Od: Datum: 29.08.14 12:06 odpovědí: 13 změna: 30.08.14 22:48

Dobrý den, jak povolit imbusovou zátku na olejové vaně? Je tam festovně utažená a při povolování jsem jí už trochu strhal a bojím se už dál povolovat. Četl jsem o různém natlučení torxů atd., navaření matky, ale nevím jestli to jde použít i na olejovou vanu na autě. Díky za rady.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: virus*
Datum: 29.08.14 12:40

Navaření (třeba matky) např pomocí svářečky na CO2 by jistě šlo (neohřeje se to a lze i chladit např.mokrým hadrem a pod.-navíc v tom místě je z druhé strany olej..takže chlazení by neměl být problém-jen zbývá detail..je vypouštěcí šroub z materiálu,který lze přivařit?..není např. z nějaké slitiny hliníku a pod.? Samotný šroub by byl na vyhození ale to je tak malá investice,že hrozba poruchy motoru plynoucí z nevyměnění oleje je nesrovnatelně vyšší.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.08.14 12:40

řádně project motor ať je olej horkej a k tomu klidně horkovzduškou nahřát okolo šroubu ať se to trošku roztáhne , připadně koupit odrezovač ( mě se osvědčil obyč od starelinu za pár kaček ) a pak stačí inbus dát na dlouhou trubku z důvodu páky a škubnout vana by měla vydržet ,...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asde
Datum: 29.08.14 13:04

Vloni jsem byl na výměně oleje v servisu a dali mi tam nový vypouštěcí šroub, tak jestli to nějak brutálně utáhli. Jinak nechápu co dělám špatně. Šroub byl nový, imbus mám také podle mě kvalitní, je dlouhý s držadlem pro větší páku, motor jsem zahřál, poklepal šroub kladívkem, nastříkal WDčkem, ale stejně se ten šroub začal hoblovat...

Datum: 29.08.14 12:42

Odpověď tě asi nepotěší. Musíš mít kvalitní nářadí (kvalitní imbus-klič) a třeba i pomocí prodlužovací trubky zátku uvolnit a vyšroubovat. Zkus zátku před povolováním poklepat kladivem, ale s citem! Pod zátkou je buď měděné nebo hliníkové těsnění a to se poklepáním může uvolnit.

Pokud dříve ztrhneš ten šestihran, tak buď na zátku něco opatrně navařit (třeba plocháč) a tím ji pak povolit, a nebo zátku odvrtat. V tom případě by bylo lepší sundat celou olejovou vanu.

V každým případě si kup novou zátku s těsněním a tu starou zahoď. Ať se s tím při příští výměně nemusíš zase trápit.

A pokud bys tam chtěl něco svařovat, tak si dávej velkýho bacha, ať nezapálíš celý auto.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: moto®
Datum: 29.08.14 13:15
avatar

Jste si jist, že v zátce je imbus? Různí výrobci mívají třeba i čtyřhran atd. Osobně jsem byl u toho, když se člověk u Citroenu pokoušel imbusem povolit vypouštěcí šroub a on tam byl čtyřhran. Na zablácené špinavé vaně videl v zátce jen nějaký otvor.
Je nutné mít také dobrý přístup, rampa, zvedák... aby se k tomu člověk dobře dostal. Já povolovat po sobě nemám problém, prase mechanik někdy fakt utáhne a navíc může mít starý imbusák který se při utažení protočí ohobluje šestihlan v zátce a povolení je příště horší.
Takže perfektní kalený imbus klíč a zkusit poklep, ne ovšem tak aby se prohla plechová vana, případně hliniková praskla, viděl jsem to již u motorky. Pokud ani tak nejde, pokusit se ohřát, autogeny dnes nejsou dostupné, tak pořádnou horkovzdušnou pistolí nebo PB letovacím hořákem. Já jsem pár vzdorujicích výpusťáků povolil i pomocí majzlu, zasekl jsem jej na obvodu a kladivem a majzlem matku povolil, případně jsem do záseku po majzlu tloukl pomocí kladiva a duršloku (průbojník). Chce to ale dobré nářadí a nějakou rutinu a hlavně dobrý přístup, aby se člověk mohl přesně rozmáchnout a dát tvrdou suchou ránu. O metodě přivaření matky vím, zatim jsem ji nemusel v souvislosti s povolováním výpustných šroubů použit.

Když už jsme u povolování, tak já používám při zpětné montáží teflonovou pásku co používají instlatéři, stoji do desetikoruny a je nadlouho. Namotám ji na závit a pak utáhnu a páska to perfektně utěsní a nemusím řešit případně nějakou již omačkanou podložku. Mechanici běžně namáznou nějakým těsnícím silikonem, je to stejné, jen mi páska přijde praktičtější.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 29.08.14 15:36
avatar

To Moto jen malé upřesnění- PSA používá na vypouštěcí šrouby olej vany cokoliv- BX14RE -klasický vnitřní 4hran -kliky dveří,pak motor 1,9D asi ze 309 nebo 205? kdoví tam byl pro změnu normální na klíč tuším 17mm ,pak 1,9d typ D9B totéž+ vnitřní 4hran a nyní motor 1,8i16V a ten je pro změnu imbus tuším 8mm a současně i na normální 17 nebo 19mm klíč.Některé mají pro změnu Torx!

K závěru-používám "silikon" na motory-měděnou lehce mýnu z obou stran a drží,ani kapička a povolí se taky lehce,Chce to utahovat s citem !

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.08.14 15:14
avatar

mě se to třeba protočilo na bratrovo oplu tak sem do otvoru nabouchal torx a zátku povolil po té sem na zátku navařil obyčejnou matku a je pokoj jen je třeba se podívat zda zátka nemá gumové těsnění pokud ano nejdřív sundat a až pak vařit !

Ohodnoceno: 1x
 
Od: asde
Datum: 30.08.14 21:52

Na tom prvním obrázku je vypouštěcí šroub hlavou dolů a na druhém je vidět jen hlava šroubu a na ní navařená matka?

Cóčko doma máme. Nemusím se tedy bát přivařit matku na šroub přímo na autě? Přijde mi to asi jako nejjednodušší řešení. Matku pak už lehce povolím. Stačí jí tedy jen heftnout z obou stran?

Datum: 29.08.14 15:33
avatar

Máte na tom čtyřhran. Sedí do toho nádherně i imbus ale pokud se vám imbus protočí tak máte po čtyřhnu :) Postačí na to šroub obreoušený do 4hranu a ten pak vemete ráčnou ale pokud máte Cočko tak neváhejte a už na to vařte matku :)

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 30.08.14 14:24

nedávno jsem řešil to samí,ježíš to padlo nadávek na předchozího majitele takhle dojebat vypoučtěcí šroub,povolit nešel protože byl vymletej a hvězdička imbus nešel do šroubu zapustit tak jsem zajel do krámu pro větší hvězdičku to bylo zase moc tak jsem ho zbrousil kdepak nic,tak mě napadlo ten imbus do šroubu jakkoliv narvat a přivařit no tak sem musel zajet ke známímu pro svářečku cesta 300 nový imbus 100,takže sem tam byl už za 400 a šroub stále nepovolenej no to bylo nadávek no nakonec jsem to přivařil ale vždy se imbus od šroubu urval asi až na čtvrtej pokus jsem to nakonec povolil,prostě porod,takže pomohlo imbus ke šroubu navařit pak opatrně povolovat,pak jsem dal samozřejmě nový šroub i těsnící kroužek

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asde
Datum: 30.08.14 22:33

Tak po pročtení pár diskuzí začínám být zmatený, na kterou stranu se ten šroub vlastně povoluje... .

Je to tak, jak jsem to zakreslil v ilustračním obrázku?

Datum: 30.08.14 22:38

Na vašem místě bych to zkoušel právě na opačnou stranu. Už jsem pár aut měl, ale žádně nemělo na vaně opačný závit - tak aby se musel šroub povolovat doprava.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asde
Datum: 30.08.14 22:48

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.