Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Teroreticky - nestartujem auto - vybitá bater

Od: york* odpovědí: 28 změna:

Teoreticky - mám u auta vybitou baterku a nemohu tedy nastartovat - ale mám k dispozici stříd. proud 230 V. Existuje nějaké levné zařízení přes které bych auto nastartoval a jak? Jsem v zahraničí v kempu a ráno právě cizinec sháněl startovací kabely aby odjel. Chci tedy pro tento případ se do budoucna pojistit , aby se mi to event. nestalo. V kempech je 230 V. dík za radu

 

 

28 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ronyx*
hodnocení

1x

Zdravím,
je mi přesně jasné, o co vám jde. Předpokládám, že taková zařízení existují i dnes, když existovala v minulosti.
Jedním z takových zařízení byla minulosti velká nabíječka na 220V, která dokázala nabíjet baterie 6V, 12V i 24V. Primárně byla asi určená hlavně pro nabíjení akumulátorů náklaďáků a autobusů, případně stavebních strojů. Nostartovat pomocí této nabíječky osobák nebyl problém - otec ji měl svého času jako služební pro náklaďák a já jsem s ní osobák startoval mockrát. Jištění nebylo nějakou tepelnou pojistkou, ale klasickým jističem, jako jsou v rozvaděčích. Bohužel nalézt ji pomocí vyhledávače se mi nepovedlo a to ani jako obrázek. Jen si matně pamatuju. že měla označení snad NB a v obchodech stála přes 2.400,-Kčs v době, kdy normální nabíječka pro autobaterie stále kolem 700Kčs (80. léta). Takže nic levného to nebylo ani kdysi. Jinak pro představu - byla to plechová krabice o rozmerech cca 20x50x50cm a vážit mohla odhadem 20kg.
Při hledání jsem našel něco podobného (i tak trochu vzhledově) vyráběného dnes - podle parametrů typ NB 22P - odkaz na výrobce zde a na jednoho z prodejců třeba tady . Cena "lidová"- 23.413,-Kč.
Jestli exitují nějaká podobná levnější zařízení netuším.
Off Topic - jen sem si tak znova připomměl při tom hledání - zlatá stará auta, co měla ještě kliku - sáhlo se do kufru, vzala se klika, otočilo se motorem a jelo se :-D

Oba Vaše odkazy nabízejí nabíječky do 30 A. To ale pro start rozhodně nestačí.

ronyx*

Nevím, kolik A je potřeba, v tomhle se nevyznám. Ale vím, že tu nabíječku, kterou jsem zmiňoval, že jsme měli, jsem napojil jako když bych chtěl nabíjet akumulátor v autě (čili baterku jsem nevyndával z auta) a šel jsem startovat. Startovával jsem tak jak Moskviče 408 (baterka tam mohla být tak 50 - 55A), tak Wartburga 353 (originál baterka 42A).
A jen takovou perličku - měl jsem ruskou autonabíječku s tavnou pojistkou 8A a když jsem měl slabou baterku v autě a s motorem W353 už neotočila, tak jsem baterku přímo v motoru "napíchnul" na tuhle nabíječku, nechal cca 5 minut baterku oživit a aniž bych nabíječku odpojoval, startoval jsem taky a taky to pojistka přežila.

Je znát, že nevíte oč tu běží. Ta 8 A pojistka je na straně 230 V, tedy na přívodu do nabíječky. Tam ten proud tak velký není. Baterie je schopná dát krátkodobě při startování i několik set ampér. To Vám běžná nabíječka nezvládne.

 

jirkamatapat*
hodnocení

0x

Zařízení které umožní dobít vybitou baterii se jmenuje nabíječka,nebo dobíječka,přičemž rozdíl mezi těmito dvěma zařízeními spočívá v ceně a ve funkcích.Obě zařízení se připojují na proud 230V.Nejlevnější způsob jak nastartovat auto s vybitou baterií ,je vozit ssebou startovací kabely.

 

hodnocení

0x
avatar h0nz490

pokud je v kempu napeti , tak proc je vybita baterka? Jinak si kup nabijecku , nebo take startovaci kabely.

doplněno 27.08.14 17:16:

tak asi jen toto profi-elektronika.cz/... , za ty prachy ale celkem fail

york*
hodnocení

Podceňujete mne! Já mám na mysli něco jiného. Zatím čekám na fundovanou odpověď dále.

zztop*

A jakou radu bys chtěl jinak? Připojit kabely rovnou na 230V? Jen nabíječka nic jiného funkčního není. A pokud o něčem víš nevím proč se ptáš.

 

prog*
hodnocení

0x

nemyslíte náhodou pouze udržovací nabíječku autodoplnky-obchod.cz/...

slouží právě k tomu aby se baterie nevybila a udržuje ji pořád nabitou.

york*
hodnocení

Mám na mysli nějaký např. měnič napětí z kterého bych přímo napojil start. kabely do auta, které nejede. Prostě bych tímto zařízením nahradil auto z pomocnou baterií.

 

prog*
hodnocení

0x

vy myslíte startovací zdroj zbozi.cz/...

Ten ovšem obsahuje akumulátor, který se musí dobíjet. Stejně, jako ten v autě.

Takže by tady pán nahradil baterku jinou baterkou? To si rovnou v kufru auta může vozit jednu záložní plně nabitou a má to viďte.

Nabíječka za 500 Kč třeba z Lidlu postačí.

 

svyjabob*
hodnocení

0x

OMG , tak na co se ptáš , máš li nabíječku tak nemáš co řešit ta jede na 230V ..., kabely kolega scháněl z důvodu že si chtěl skrze jiné auto nahodit motor což je taky alternativa ...

 

kobalt
hodnocení

0x

Ne, žádné zařízení, které by vám pro start "nahradilo" baterii neexistuje, resp. neexistuje pro klasické použité.

Akumulátor v auě je schopen poskytnout velký startovací proud vzhledem k vnitřnímu odporu zdroje (baterie). Takže zaířzení, jaké popisujete by muselo mít stejně akumulátor.
Zařízení typu DC/DC měnič pro tyto účely vyrobit nejde.

 

buss
hodnocení

0x

Ano, jde to, pořídit si startovací vozík.

 

machr*
hodnocení

0x

Auto se startovací klikou mělo něco do sebe :D

Jo, pokud Vám to nekoplo spátky a nepřerazilo ruku *smich*

 

fiser22*
hodnocení

0x

Ale notak, podceňujete pána, jistěže existuje, takové dostatečně tvrdé 30kg vážící trafo s usměrňovacíma diodama z tramvaje na cca 500A (záleží na typu auta)

 

dusger*
hodnocení

0x

Pokud tazateli nestačí kabely, nabíječka ani startovací zdroj, pak už zbývá jen startovací vozík zbozi.cz/... , s tím nastartuje jakékoli auto.

dusger@

ale tazatel musí koupit výkonějši než ty levné - jen podpora pro start - max 180 A. Tazatel to bude mít těžké - doslova :)

 

roztlac
hodnocení

0x
tak to auto roztlačte a neřešte hlouposti. Stejně myslím že vám nikdo neodpoví tak jak si představujete

 

longhenri
hodnocení

0x

Minuta hledání na netu.To je ta věc, oč tu běží. Bez záruky! *pivo*

mujweb.cz/...

 

Jak píšu nahoře - obsahuje to normální akumulátor, který se musí nabíjet stejně, jako ten v autě.

 

jabraka*
hodnocení

0x

York,jak vidno,už ztratil zájem,nedostalo se mu reálné odpovědi.

Tak mu to zodpovíme definitivně.V kempu na zásuvku,která je tu k dispozici,je možno dodat dostatečnou energii pro dobití akumulátoru pouze z nabíječky,kterou byste vozili v kufru.Startovací kabely mají smysl jen tehdy,když je baterie ještě schopna rychlého dobití,protože samotné kabely k nastartování nestačí.Ty jen použijeme k dobití aku pomocí alternátoru cizího vozidla.Jedna z možností by byla,.odpojit vlastní akumulátor a připojit kabely cizí baterii a pak nastartovat.Pak baterii opět připojit a odpojit kabely.Bez odpojení vybité baterie se většina proudu spotřebuje na dobíjení a proud ke startéru nestačí nastartovat.Pokud je akumulátor už v posledním tažení,tak nepomůže ani připojení na dobíječku - nabíječku.

JABRAKA

Tak to teda nemas pravdu s tema kabelama. Ono nesmis si kupovat kabely kde prurez vodice je pomalu jak vlas. Ja jsem si udelal z tatrovackych kabelu a nastartoval jsem cokoliv.
nickys

No tak to jsi jabrako definitivně napsal hloupost. I se zcela vybitou a připojenou baterií, jde motor nastartovat s použítím jiné baterie a kvalitních kabelů. Ne těch ze supermarketu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma nestartuje auto

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]