Teroreticky - nestartujem auto - vybitá bater

Od: Datum: 27.08.14 16:27 odpovědí: 28 změna: 29.08.14 13:15

Teoreticky - mám u auta vybitou baterku a nemohu tedy nastartovat - ale mám k dispozici stříd. proud 230 V. Existuje nějaké levné zařízení přes které bych auto nastartoval a jak? Jsem v zahraničí v kempu a ráno právě cizinec sháněl startovací kabely aby odjel. Chci tedy pro tento případ se do budoucna pojistit , aby se mi to event. nestalo. V kempech je 230 V. dík za radu


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 27.08.14 16:50
avatar

Zařízení které umožní dobít vybitou baterii se jmenuje nabíječka,nebo dobíječka,přičemž rozdíl mezi těmito dvěma zařízeními spočívá v ceně a ve funkcích.Obě zařízení se připojují na proud 230V.Nejlevnější způsob jak nastartovat auto s vybitou baterií ,je vozit ssebou startovací kabely.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.08.14 17:05
avatar

pokud je v kempu napeti , tak proc je vybita baterka? Jinak si kup nabijecku , nebo take startovaci kabely.

doplněno 27.08.14 17:16:

tak asi jen toto http://www.profi-elektronika.…mpresorem-cerny/id/50-128546/ , za ty prachy ale celkem fail

Ohodnoceno: 0x
 
Od: york*
Datum: 27.08.14 17:07

Podceňujete mne! Já mám na mysli něco jiného. Zatím čekám na fundovanou odpověď dále.

Datum: 27.08.14 17:15

A jakou radu bys chtěl jinak? Připojit kabely rovnou na 230V? Jen nabíječka nic jiného funkčního není. A pokud o něčem víš nevím proč se ptáš.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: prog®
Datum: 27.08.14 17:25

nemyslíte náhodou pouze udržovací nabíječku http://www.autodoplnky-obchod…mulatoru-udrzovaci-10-250ah/v

slouží právě k tomu aby se baterie nevybila a udržuje ji pořád nabitou.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: york*
Datum: 27.08.14 17:29

Mám na mysli nějaký např. měnič napětí z kterého bych přímo napojil start. kabely do auta, které nejede. Prostě bych tímto zařízením nahradil auto z pomocnou baterií.

Od: prog®
Datum: 27.08.14 17:58
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.08.14 18:28

Ten ovšem obsahuje akumulátor, který se musí dobíjet. Stejně, jako ten v autě.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.08.14 18:33

Takže by tady pán nahradil baterku jinou baterkou? To si rovnou v kufru auta může vozit jednu záložní plně nabitou a má to viďte.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.08.14 18:37

Nabíječka za 500 Kč třeba z Lidlu postačí.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 27.08.14 18:36

OMG , tak na co se ptáš , máš li nabíječku tak nemáš co řešit ta jede na 230V ..., kabely kolega scháněl z důvodu že si chtěl skrze jiné auto nahodit motor což je taky alternativa ...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kobalt
Datum: 27.08.14 21:02

Ne, žádné zařízení, které by vám pro start "nahradilo" baterii neexistuje, resp. neexistuje pro klasické použité.

Akumulátor v auě je schopen poskytnout velký startovací proud vzhledem k vnitřnímu odporu zdroje (baterie). Takže zaířzení, jaké popisujete by muselo mít stejně akumulátor.
Zařízení typu DC/DC měnič pro tyto účely vyrobit nejde.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 27.08.14 21:07

Ano, jde to, pořídit si startovací vozík.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.08.14 21:34
avatar

Zdravím,
je mi přesně jasné, o co vám jde. Předpokládám, že taková zařízení existují i dnes, když existovala v minulosti.
Jedním z takových zařízení byla minulosti velká nabíječka na 220V, která dokázala nabíjet baterie 6V, 12V i 24V. Primárně byla asi určená hlavně pro nabíjení akumulátorů náklaďáků a autobusů, případně stavebních strojů. Nostartovat pomocí této nabíječky osobák nebyl problém - otec ji měl svého času jako služební pro náklaďák a já jsem s ní osobák startoval mockrát. Jištění nebylo nějakou tepelnou pojistkou, ale klasickým jističem, jako jsou v rozvaděčích. Bohužel nalézt ji pomocí vyhledávače se mi nepovedlo a to ani jako obrázek. Jen si matně pamatuju. že měla označení snad NB a v obchodech stála přes 2.400,-Kčs v době, kdy normální nabíječka pro autobaterie stále kolem 700Kčs (80. léta). Takže nic levného to nebylo ani kdysi. Jinak pro představu - byla to plechová krabice o rozmerech cca 20x50x50cm a vážit mohla odhadem 20kg.
Při hledání jsem našel něco podobného (i tak trochu vzhledově) vyráběného dnes - podle parametrů typ NB 22P - odkaz na výrobce zde a na jednoho z prodejců třeba tady . Cena "lidová" - 23.413,-Kč.
Jestli exitují nějaká podobná levnější zařízení netuším.
Off Topic - jen sem si tak znova připomměl při tom hledání - zlatá stará auta, co měla ještě kliku - sáhlo se do kufru, vzala se klika, otočilo se motorem a jelo se :-D

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 28.08.14 09:09
avatar

Oba Vaše odkazy nabízejí nabíječky do 30 A. To ale pro start rozhodně nestačí.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.08.14 14:58
avatar

Nevím, kolik A je potřeba, v tomhle se nevyznám. Ale vím, že tu nabíječku, kterou jsem zmiňoval, že jsme měli, jsem napojil jako když bych chtěl nabíjet akumulátor v autě (čili baterku jsem nevyndával z auta) a šel jsem startovat. Startovával jsem tak jak Moskviče 408 (baterka tam mohla být tak 50 - 55A), tak Wartburga 353 (originál baterka 42A).
A jen takovou perličku - měl jsem ruskou autonabíječku s tavnou pojistkou 8A a když jsem měl slabou baterku v autě a s motorem W353 už neotočila, tak jsem baterku přímo v motoru "napíchnul" na tuhle nabíječku, nechal cca 5 minut baterku oživit a aniž bych nabíječku odpojoval, startoval jsem taky a taky to pojistka přežila.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.08.14 21:44
avatar

Je znát, že nevíte oč tu běží. Ta 8 A pojistka je na straně 230 V, tedy na přívodu do nabíječky. Tam ten proud tak velký není. Baterie je schopná dát krátkodobě při startování i několik set ampér. To Vám běžná nabíječka nezvládne.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.08.14 22:15
avatar

Auto se startovací klikou mělo něco do sebe :D

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.08.14 09:06
avatar

Jo, pokud Vám to nekoplo spátky a nepřerazilo ruku *smich*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.08.14 00:18
avatar

Ale notak, podceňujete pána, jistěže existuje, takové dostatečně tvrdé 30kg vážící trafo s usměrňovacíma diodama z tramvaje na cca 500A (záleží na typu auta)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.08.14 00:59

Pokud tazateli nestačí kabely, nabíječka ani startovací zdroj, pak už zbývá jen startovací vozík http://www.zbozi.cz/?typ=produkty&q=startovac%C3%AD+voz%C3%ADk#utm_source=search.seznam.cz&utm_medium=hint&utm_term=startovac%C3%AD%20voz%C3%ADk&utm_content=product&utm_campaign=nasli-jsme , s tím nastartuje jakékoli auto.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.08.14 01:35
avatar

dusger@

ale tazatel musí koupit výkonějši než ty levné - jen podpora pro start - max 180 A. Tazatel to bude mít těžké - doslova

Ohodnoceno: 0x
 
Od: roztlac
Datum: 28.08.14 08:44
tak to auto roztlačte a neřešte hlouposti. Stejně myslím že vám nikdo neodpoví tak jak si představujete
Ohodnoceno: 0x
 
Od: longhenri
Datum: 28.08.14 11:31

Minuta hledání na netu.To je ta věc, oč tu běží. Bez záruky! *pivo*

http://mujweb.cz/matejkatvs/p…istroj/startovacipristroj.htm

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 28.08.14 11:58

Jak píšu nahoře - obsahuje to normální akumulátor, který se musí nabíjet stejně, jako ten v autě.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.08.14 15:49
avatar

York,jak vidno,už ztratil zájem,nedostalo se mu reálné odpovědi.

Tak mu to zodpovíme definitivně.V kempu na zásuvku,která je tu k dispozici,je možno dodat dostatečnou energii pro dobití akumulátoru pouze z nabíječky,kterou byste vozili v kufru.Startovací kabely mají smysl jen tehdy,když je baterie ještě schopna rychlého dobití,protože samotné kabely k nastartování nestačí.Ty jen použijeme k dobití aku pomocí alternátoru cizího vozidla.Jedna z možností by byla,.odpojit vlastní akumulátor a připojit kabely cizí baterii a pak nastartovat.Pak baterii opět připojit a odpojit kabely.Bez odpojení vybité baterie se většina proudu spotřebuje na dobíjení a proud ke startéru nestačí nastartovat.Pokud je akumulátor už v posledním tažení,tak nepomůže ani připojení na dobíječku - nabíječku.

JABRAKA

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.08.14 05:08
Tak to teda nemas pravdu s tema kabelama. Ono nesmis si kupovat kabely kde prurez vodice je pomalu jak vlas. Ja jsem si udelal z tatrovackych kabelu a nastartoval jsem cokoliv.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: nickys
Datum: 29.08.14 13:15

No tak to jsi jabrako definitivně napsal hloupost. I se zcela vybitou a připojenou baterií, jde motor nastartovat s použítím jiné baterie a kvalitních kabelů. Ne těch ze supermarketu.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.