Koupě vozu - výběr

Od: Datum: 24.08.14 00:11 odpovědí: 10 změna: 25.08.14 00:20
Dobrý den, rád bych dostal několik rad z oblasti koupě vozidla. Ať už radu ohledně toho na co si dát pozor, nebo informace o výhodách a nevýhodách vozidla. Cena do 25 000. Vozidlo potřebuji k rychlé přepravě po městě, budu ho často startovat a denně v nem najedu okolo 150 - 200km. Přemýšlím nad vozidly Ford Fiesta 1.3i style (97) - 173 000km, Seat cordoba Vario 1.9 TDI (97/98) - 198 000km, Ford Escort 1.6 16V (98/99) - 80 000km. Koukal jsem o na Citroeny Saxa ale dojem ve mně nevyvolaly.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 24.08.14 08:04

Údaji na tachometru nevěřit, většinou je prolhaný, ale plechovka okolo 200 tisíc km je na počátku oprav, plechovky jsou úmyslně vyráběny na nižší životnost aby měl výrobce další prodej

Ohodnoceno: 0x
 
Od: browen
Datum: 24.08.14 08:49

:-D to jste napsal pěkně. A co je teda nejméňe náročné na opravu z těchto 3 vozů?

Datum: 24.08.14 09:16
avatar
Kup si nové. Na takový zahul o starém neuvazuj.
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 24.08.14 10:22

Tak jestli má 25.000,-Kč, tak nové asi těžko. Pokud jde čistě jen o přepravu na jeden rok, šel bych do nějaké Felicie bez převodu (po dohodě s bývalým majitelem) kdy potom bude asi ekolikvidace. V případě potřeby jsou na to levné díly a celkem jednoduché opravy. Ale je to taková znouzectnost no. Jak se říká co by jste chtěl za 25.000,-

doplněno 24.08.14 10:24:

bruk600 to shrnul dobře, souhlas a bod

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.08.14 09:17

To tedy najezdíš více než 50tis km za rok.

Pak ale nechápu, proč chceš dát do auta max. 25tis Kč, když několikrát více za rok projedeš. 15let staré auto s neznámou minulostí bude také risk při takovém km proběhu.

Pro takový nájezd jsem si sám zvolil LPG. A nelituji. Dříve jsem nechával u benzínek i přes 150tis Kč za rok. Teď jsem prakticky na 50%.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: browen
Datum: 24.08.14 09:20

Auto potřebuji maximálně na jeden rok. Takže jestli snim nalítám 50 000, tak to bude úspěch a v případě malých/ žádných problémů ho ještě chvíli budu dusit. :) Dostal jsem práci ve které potřebuji být mobilní, takže důvodem proč takové auto je malý osobní rozpočet.

Datum: 24.08.14 09:22

Jde o nesmyslnou otázku, protože auto za 25K nebude po koupi jezdit 100-150km denně. Pokud je auto za takovou cenu, tak bude asi vyžadovat i větší opravu. K otázce bych ještě dodal, že pro městský provoz na malé vzdálenosti a časté startování by asi měl být lepší benzínový motor s menším objemem (Ford). Po osobní zkušenosti bych si nejprve našel dobrý servis na danou značku auta, protože s univerzálním autoservisem budete mít jen problémy.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: browen
Datum: 24.08.14 10:01

Děkuji za reakci, ale právě kůli častému startování bych raději ničil auto za 25 000, než za 100. A děkuji za upozornění ohledně servisů. :) To musím ještě dořešit.

Datum: 24.08.14 10:28
avatar

to asi nebude výhodná práce, když nedostanete auto služební. auto za 25tis už nezničíte, to už zničené bude, takže počítejte s tím, že budete každou noc nabíjet baterku, opravovat dobíjení, startér, zvláště v teď, když přijde zima. A to ještě v lepším případě, pokud motor a podvozek bude fukční.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 25.08.14 00:20
avatar

Koupit co nejnovější malé auto klidně v holobytu. Čím původně dražší auto, tím bude odepsanější. Já jsem třeba před lety koupil za ty peníze Seicento, jenomže aby nebylo vyloženě nebezpečné v něm jezdit, musel jsem vyměnit všechny tlumiče, udělat brzdy, nějaké silentbloky, ložiska. Auto za 25 je prostě většinou odepsaný šrot se zanedbanou údržbou a pokladnička. K tomu čím ojetější, tím vyšší spotřeba paliva i ND. Musí se počítat s nespolehlivostí. Takže koupit co nejjednodušší auto (klasický maloobjemový benzín nebo diesel bez turba), kde nějaká oprava nebude stát víc než nákupka auta - to se klidně může u starého TDI stát. Třeba konkrétně to Seicento není nic moc, ale díky nízké hmotnosti málo žere, motor má hydroštely, tak se nemusí nic seřizovat, mechanika není zatěžovaná vysokou hmotností a tak vydrží skoro věčně. Velmi časté starty - nedoporučuji diesel, pomalu se ohřívá a častými starty trpí. Ať už to bude cokoliv, pro jízdu po městě a časté starty se vyplatí kvalitní lehkoběžný olej a častěji ho měnit.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.