Bezpečná vzdálenost

Od: Datum: 17.08.14 18:02 odpovědí: 14 změna: 20.08.14 10:50

Ve městě Oktávka rychlost okolo 40-45 km za ní postarší Opel vzadu s křídlem aby případně nevzlétl, sleduji asi z 50 metrové vzdálenosti, pilot v Oplu najíždí na Oktávku odhadem okolo 10 metrů možná i méně , nedá se předjet plná čára, po několikterém najetí Oktávka prudce brzdí u Opla manévr doprava zavadí o Oktávku která jde na bok. Zastavím jako účastník a sleduji, pán ve středních letech v Oktávce sdělí, vyběhl velký pes škrtl jsem o něj a zase zmizel, pilot Opla věk asi 20 let, vykřikuje Trpišovský křížený s Lacinou jezdí jak z hnojem a místo volantu by měl mít vidle, po příjezdu policie řidič Oktávky tvrdí stejnou verzi, pilot Opla na dotaz jakou dodržel vzdálenost sděluje 30 metrů, policista na to jste měl při 50 km dvě vteřiny a mohl jste zastavit, oba se kohoutí k domluvě nedochází, předáno k dalšímu řízení. Žádný další svědek pouze dva řidiči, policista zapsal moje údaje a pouze pronesl, pokud by se v silničním provozu nepohybovali psychopati máme o polovinu práce méně. Zajímá mě názor zkušenějších jaký bude výsledek.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 17.08.14 18:33

No jakej... Podle toho jak jsi to vyprávěl, tak jednoznačně vina na řidiči Opelu. Buď nedodržel vzdálenost a nedobrzdil a jestli tvrdí, že ano, tak se nevěnoval řízení a reagoval pozdě a výsledek jako v prvním případu - nedobrzdil. Něco jiného by bylo, kdyby ho řidič škodovky předjel a bezdůvodně rychle zabrzdil.

doplněno 18.08.14 08:58:

bussi, z padesátky na 6ti metrech zastavíš leda o strom. Na německých silnicích bývaly bilboardy s výstrahou, kde doporučovali bezpečný odstup od auta před sebou - "Halb Tacho" - tím je myšleno, že jede-li vozidlo oněch zmíněných 50 km/h je bezpečný odstup 25 metrů. Z padesátky se dá při přičtení reakční doby zastavit kolem 20 metrů, takžer ještě kousek zbývá na sjeté pneumatiky, mokrý povrch atd.

Ohodnoceno: 8x
 
Datum: 17.08.14 18:39
avatar

pilot opla arogantní 20letej nevyježděnej šašek tady neni co řešit ani o čem diskutovat

Ohodnoceno: 8x
 
Datum: 17.08.14 20:01

nezbývá než souhlasit s kolegy, oba mají bod

Ohodnoceno: 3x
 
Od: trtr
Datum: 17.08.14 21:38

Zdravím, popis teda není moc kvalitní, ale pokud někdo jede někomu za zadkem a nedobrzdí je to automaticky jeho vina. Je to takové nepsané pravidlo PČR.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 17.08.14 21:53
avatar

Řidič jedoucí vzadu, by měl vždy mít takový odstup, aby měl 2 vteřiny do auta jedoího před ním. To si pamatuju ještě z autoškoly. Takže pokud řidič Opelu nedobrzdil, jednoznačně jeho vina a může být rád, že to odnesly jen plechy... A doufám tajně, že už to víckrát neudělá...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 17.08.14 22:25

Jest takový úzus, že kdo narazí do kufru je vinen, měl jet tak aby stačil zastavit. O dostatečné bezpečné vzdálernosti se přece zmiňuje záákon, takže řidič víí a ten dotaz ... . Tam není nad čím bádat, i když u soudu našeho... Na to by měly ty dvě sekundy stačit, jedna na reakci, ale.. ono záleží na autu, vemte si nynější auto a za ním třeba Trabanta, nebo nedej bože mechanické brzdy...Dvě sekundy ovšem zákon nezná.

doplněno 18.08.14 08:32:

repkine jakýsik dotaz na něčí brzdy jaro nedělá, vycházejme z účinnosti brzd co jezdí na silnici. Z 50tky zastavím na šesti metrech. Ale jezdí za osobáky náklaďáky, moto, prostě co má horší brzdy, Trabant je ilustrace. A ti s tím musí nutně počítat.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.08.14 07:54

Kolikrát ty trabanty jsou v lepším technickém stavu jak ty novoty ve kterých se jezdí viz. dotazy tady na poradně "nebrzdí mi auto, můžu s ním jezdit?" apod.

doplněno 18.08.14 10:43:

To je pravda, každý musí počítat s tím, aby měl vzdálenost na jakou podle svých schopností, povaze a stavu vozovky a technickému stavu vozidla byl schopen zastavit. V oktávce vím, že mi to brzdí dobře, tak nemusím mít takovýho fóra, jako třeba ve fabii ,kde už brzdy čekají na výměnu

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.08.14 12:39

Účinnost brzd při padesátce nehraje roli už asi 30 let. I tak stará auta dokáží zastavit kola a to pro účinné brždění na suchém asfaltu stačí. A je účinnější, než u většíny aut s ABS.

A z padesátky nezastavíte pod 11 metrů.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: rv
Datum: 18.08.14 09:09

Ten z oktávky potřeboval hejla, který mu zaplatí "totálku". Tak kroužil šnečím tempem po městě, až se někdo chytil. Že to bude někdo mladý a bez zkušeností, se dalo očekávat. Pokud to nedělá často, neodhalí ho. Vy jste toho zmizelého velkého psa taky neviděl, že.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.08.14 12:59
avatar

bambulo, je jasné, že viníkem je ten co nedobrzdil.

Jedině by se mohl vyvléci z toho, že neměl dostatečně velkou mezeru, (bezpečnou vzdálenost), ale to by musel postupovat dle staršího rozhodnutí soudu. Další možnost je taky možná, podobná situace již taky řešila policie a soud.

První řidič si schválně nechával nabourat vozidla, aby pojištovny plnily, ale časem se na to přišlo, že je podvodník..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd*
Datum: 18.08.14 14:55

Pokud oktávce neprokážou úmyslné způsobení nehody tak je 100% viník Opel.

Ten v Oplu je agresivní blbec, ovšem ten v Oktávce je na tom podobně. Sice Opla vyškolil ale za cenu bouračky. Ale je možné že Opla to zklidní a začne jezdit klidněji, bez bouračky by styl třeba nezměnil... Výsledek je ok - oba psychopati potrestáni.

Na auto nalepený za zadkem nereaguju prudkým brzděním, ale jen bliknutím brzdama (bez přibrzdění). Pokud odstup nezvětší, tak 2x bliknu zase bez brzdění. Pokud odstup nezvětší ani potom, tak pomalu brzdim, tak aby měl dost času brzdit i ten za mnou. Takhle mě buď předjede nebo odstup zvětší, pokud to neni úplný trotl tak celkem bez rizika. Nechat ho jet nalepenýho je chyba - pokud dojde na brzdění tak je v kufru, klidně mě může roztočit a napálim někam bokem do stromu. Prudce mu zabrzdit je taky chyba - zase bude v kufru, kromě starostí s bouračkou opět riziko že mě to vyhodí ze silnice.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jinx®
Datum: 19.08.14 14:20
avatar

minule sa mi stalo presne podla tohto postupu (prebliknut brzdovym svetlom) ze ma typek obehol a zacal ma tlacit ku krajnici a ku zvodidlam,bol som nuteny takmer zastavit ale za nami zacali trubit a tak to vzdal...neviem o co mu islo.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.08.14 15:29

Jak se bránít? Do škarpy to svedou na vás, když nabouráte do něj, tak taky? už mne napadá jen pistole z okna, ale aby to pak byla nutná obrana? :-D

doplněno 20.08.14 14:20:

asd, jenže za to nemůže policie ale zákony ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd*
Datum: 20.08.14 10:50

To byl agresivní magor, takový za volantem nemá co dělat - na tohle by se policie měla zaměřit a ne kontrolovat lékárničky a měřit na obvyklých místech... Auta v civilu, nebezpečnou agresivní jízdu tvrdě trestat. Chtělo by to německý silniční zákon i s policajtama...

Tohle úmyslné vytlačování do krajnice by mělo být na úrovni pokusu o vraždu = 10 let natvrdo v kamenolomu a trvale bez řidičáku.

Jak se bránit? Nenabourat, uhnout mu ať si jede. Pokud zastaví a vyleze z auta tak pepřák do ksichtu a ujet.

Ohodnoceno: 1x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.