Nejste přihlášen/a.
Voda není vodič jako taková. To škoda čidlo jsou jen drátky v konektoru. Je nutné z tranzistorů postavit obvod, který bude spínat ta voda. Teče tam velmi malý proud a voda má velký vnitřní odpor, pokd se do ní nenasypá sůl. Pak by se uvolňoval při průchodu proudu vodík (elektrolýza).
Prostě jako spínač na žárovku to fungovat nebude. Je to vlastně odpor, pokud je to ponořené ve vodě. Teče tam malý proud a tím je potřeba otevírat třeba bázi tranzitorů a ten sepne přes sebe třeba relátko. Pak to půjde.
Schéma je jen pro představu. Nádobku si neničte. Pak poteče. Vyrobte si dlouhou trubičku třeba z PVC, jeden konec vpravte doprostřed víčka nádobky (až vás to omrzí, tak víčko se shání lépe než nádobka a je to bez složité montáže a shánění nových gufer pro motorek, aby to nekapalo) a na druhý konec trubičky (tenco bude ponořen) dejte třeba dva šroubky s mosazi a drátky veďte trubičkou od těch šroubků na konci trubičky, celou trubičkou ven skrz víčko. Pak někakm na tento obvod a je to.
U Feldy se dá využít kontrolka airbagu, sytiče,pásů (pásů nejlépe), ale asi nejste elektronik a bude to hrozný bastl, tak si dejte pro mě za mě třeba velkou žárovku před palubní desku.
doplněno 16.08.14 18:28:Dej si tam plovákový spínač s vodící tyčkou. Magnet bude plovák a uvnitř trubičky bude jazýčkový kontakt. Jak magnet najede poblíž, když klesne hladina abude u dna, tak sepne. Jazýčkový kontak není na velké proudy, takže jen LED diodu a odpor pro LED, aby neshořela při 14V což má auto při chodu motoru.
doplněno 16.08.14 18:32:Takže LEDka s odporem, spínač v nádobce a připojit na obvod 15 (dráty, kde je +12V po zapnutí klíčku). Bezpečně si je vemte od rádia. Jsou jištěné pojistkou. Nebo z levého předního světla (většinou se svítí, když se jede a tak v tuhle dobu to udělátko bude fungovat) nebo napojit na spínač zpátečky na převodovce, kde je 12V po zapnutí klíčku a při zpátečce sepne a druhým drátem teče proud do žárovek zpátečky dozadu).
Ano, jen bych k snímači přivedl nejbližší kostru a spínanou kostru z čidla vedl ke kontrolce. Druhý drát ke kontrolce by bylo +12V třeba ze spínací skříňky nebo z přívodu k nějakému spotřebiči, který je funkční jen při zapnutém zapalování. Ušetříte drátky...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.