Rozjezd na křižovatce do kopce

Od: Datum: 12.08.14 11:23 odpovědí: 4 změna: 12.08.14 11:57

Dobrý den,

dělám si řidičák a když se rozjíždím na křižovatce, která je lehce do kopce, tak než se rozjedu, tak mi auto ujíždí dozadu...mám to dělat tak, že: přijedu, spojka brzda, vyřadim na neutral, držim brzdu...(pak rozjezd) pořád držim tu brzdu, sešlápnu spojku, zařadím 1čku, dám spojku do záběru a až pak pustím brzdu? díky ;)


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 12.08.14 11:31

JJ. Je to jen o cviku a koordinaci pohybů. Ono to za chvíli přijde samo. Nás v autoškole z tohoto důvodu (že to není úplně samosebou) učili rozjezdy s ruční brzdou (i v malém kopečku). Časem pak každý přišel na to, že tam ta ruční brzda je jaksi navíc.

doplněno 12.08.14 12:01:

To Jenda: Samozřejmě. Ale dotaz jsem chápal tak, že jde o rozjezd bez ruční brzdy, tedy tam, kde to zvládnout bez ruční brzdy lze. Tam pak ruční brzda je jen dobrou pojistkou a po zvládnutí přirozeně odpadá.

Mimochodem dodnes používám ruční brzdu v prudších kopcích, kde se normálně rozjíždím bez ní, pokud se najde nějakej inteligent a postaví mi auto půl metru za nárazník *bum*

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jenda7
Datum: 12.08.14 11:46

to je bohužel jen polovina pravdy. Ruční brzda je jistota, ale není vždy navíc. Ne každé auto a za každého obsazení je schopno se rozjet do každého kopce jen na spojku.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: lojza*
Datum: 12.08.14 11:36
všechno děláš správně až na ten rozjezd. Podle toho co píšeš by jsi musel mít tři nohy :D spojka, brzda, plyn (samozřejmě zkušení řidiči to zvládají i se dvěma). Pokud nechceš aby ti auto couvlo tak když se budeš chtít rozjet tak: 1.zatáhni ručku
2.zařaď jedničku
3. vytoč motor (s rozumem, u dieselu 1800-2000rpm, u benzínu okolo 2200rpm)
4. pouštěj spojku do záběru
5. jakmile ucítíš že má auto chuť vyrazit tak povol ručku
Ohodnoceno: 2x
 
Od: asd*
Datum: 12.08.14 11:57

jj, přesně tak. Jen to musíš načasovat tak, abys spojku do záběru pustil současně s přešlápnutím na plyn tak abys nesjel dozadu/ nechcíplo ti to/ plynem udržel otáčky 1500-2000 (víc se už zbytečně pálí spojka, míň má snahu chcípnout). Chce to cvik, správně provedené = auto nesjede prakticky vůbec nebo jen o pár centimetrů.

S ručkou to je jednodušší - není potřeba rychle přejít z brzdy do visení na spojce, ale nejdřív se auto pověsí na spojku a až pak se odbrzdí ručka.

Ohodnoceno: 2x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.