Měrka na olej tam asi není na parádu

Od: Datum: 06.08.14 16:06 odpovědí: 24 změna: 07.08.14 23:28

na měrce musí být motorový olej bezpodmínečně mezi riskami? dělali mi výměnu a mám tam o dost víc oleje


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: asd*
Datum: 06.08.14 16:16

Musí. Moc oleje - záleží na motoru, hrozí i zničení. Měří se na rovině.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hop®
Datum: 06.08.14 16:17
avatar

Bezpodmínečně ne. Pokud je tam více, motor je trošku více zatížen a ten olej sám "sežere". Pokud je tam méně, tak také nebývá větší problém, dokud nezačne svítit kontrolka mazání - pak už není radno ani startovat...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.08.14 16:34
avatar

tahle jsem řešil u sekačky (nebylo to tak málo nad maximem, připomínal jsem i její případný naklánění), a byl jsem ujištěnej, že to nevadí... (bližší technický zdůvodnění ale poskytnout nemůžu; faktem je, že nic viditelně špatnýho se sekačce zatím nepřihodilo)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.08.14 16:40

jedná se o renault scenic 1.6 benzín rok 98

Od: olaf71*
Datum: 06.08.14 16:42

mezi ryskami od do, to znamená minimum a nebo maximum. více oleje = větší tlak a to není dobře

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 06.08.14 19:21

Zdravím, a je to tak, jak se olej nad ryskou max motor tzv. "tlakuje" a to více se námáhá klikový mechanismus a motor hůře jede. Pokud máte auto rád, tak vytáhněte měrku, sežeňte si hadičku a větší stříkačku a olej vytáhněte přes měrku ven. Pokud je stav nad maximem, tak to klidně mže dělat i půl litru navíc a to se pozná (nevím kolik oleje má Scénic ale asi 4-5 litrů tam bude).

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.08.14 20:45

"jak se olej nad ryskou max motor tzv. "tlakuje" a to více se námáhá klikový mechanismus a motor hůře jede."
To jsou mi novinky, můžetemi nějak objasnit proč by mělo zubové čerpadlo dávat větší tlak při vyšší hladině oleje? Dokonce se namáhá klikový mechanismus a motor hůř jede?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd*
Datum: 06.08.14 21:26

Maže i rozstřikem...

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 06.08.14 21:26

Spíš při větší hladině klikovka naráží do hladiny oleje (což nemá) a olej pění. Pěna se nedá podávat čerpadlem. Spousta toho uteče odvětráním ventilového víka a zasere to rychleji a více klapku. Přebytečný olej dohoří i v katalyzátoru a zničí ho.

doplněno 06.08.14 21:27:

Olej upusťte. Buď vypouštěcím šroubem na vaně nebo vysát přes měrku.

doplněno 07.08.14 11:47:

;)

Ohodnoceno: 6x
 
Od: trtr
Datum: 06.08.14 21:31

Tak kolega to profesionálně objasnil *palec*, jen bych ten olej neupouštěl zátkou, ale tahal přes měrku (těsnění je na jedno utažení a mohl olej prolínat).

Ti co nevěří, že nadměrné množství oleje škodí, tak ať si do motoru kam patří třeba 5 litrů nalijí o 0,5-1 litr více a mohou testovat, super věc. *hi*

Ohodnoceno: 2x
 
Od: h75®
Datum: 06.08.14 21:46

Do toho servisu už nejezděte. Jsou to evidentně blbci. Mně to taky jednou při výměně oleje udělali - v noname servisu. Ve značkovém na to mají konev s ryskama a plní výrobcem udané množství. Jenže to by se ti garážisti museli namáhat a zjistit si, kolik má být v motoru oleje. Asi to není takový problém jako když je oleje málo, ale dobře to motoru rozhodně nedělá. Jestli je to jen o trošku, nechal bych to být, motor to "vezme" sám, jestli o hodně, odvezte to tam, ať se snaží - zaplatil jste si to. Nebo to vytáhněte tou hadičkou, ale je to špinavá práce.

Ohodnoceno: 4x
 
Od: jinx®
Datum: 07.08.14 08:30
avatar

Otazka pre gumidka...ak sa tak uz stalo ze je tam viac oleja dokaze sa katalyzator samocinne zrenovovat v pripade ze mnozstvo oleja upravim na spravnu hladinu?Klapku rozumiem ze treba vycistit.U mna sa tak stalo na Fabii.Zhorsuju sa starty uplne studeneho motora,potom uz je to O.K.Doteraz som to neriesil,ale zda sa ze budem musiet.Inak mam pocit ze taketo vlakno tu uz bolo nie?

doplněno 07.08.14 08:32:

cca 4000KM od vymeny oleja (05/2014)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 07.08.14 09:59

Zdravím, nejsem gumidek, ale doufejte že ano, přesně to poznáte při příští emisní kontrole.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.08.14 11:51

Spíše ne, ale kdo ví. Záleží jak moc je zanesen. Problém je, že je uvnitř vysoká teplota a vše se napíká či hoří (olej nebo nespálený benzín). To ničí ty kanálky potažené drahými kovy, které s plyny mají reagovat a snižovat tak emise.

doplněno 07.08.14 11:53:

Moc oleje zašpiní i svíčky, kde se rovněž napíká a pak svíčka blbě jiskří a už se nedokáže samočině opálit. Kouknul bych an svíčky a případně po úpravě hladiny oleje dal nové. Champion nebo NGK dle výrobce.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jinx®
Datum: 07.08.14 12:25
avatar

Tak,mám to za sebou.Práve som dokončil odsávanie oleja.Odsal som 60x 20ml (striekačka) s natiahnutou zmršťovacou bužírkou ktorá mi slúžila ako hadička.Teraz je to mierne nad stred.Dnes ma čaká cesta cca 150km.Auto je na plyn,predpokladám že by sa to mohlo vypáliť.Alebo sa mýlim?Sviečky to majú za sebou (67tis.km).Už mám nachystané nové.Viem že interval na výmenu je 60t.km.Nové sú BRISK SILVER DR 15YS-9 na plyn.Fabia-- (Motor AQW 50kW).

doplněno 07.08.14 12:48:

Alebo vypalovanie bude dlhodobý proces? Eventuelne dialnica a vyhnať všetkých pavúkov?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: olaf71*
Datum: 07.08.14 12:49

kamaráde, interval na výměnu svíček je 30 tis. km

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jinx®
Datum: 07.08.14 13:15
avatar

Ale servisna knižka na str.7 hovori že 60 t.km.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 07.08.14 14:55

Zdravím, to je v případě použití originálních svíček, dodaných při koupi či jako EOM díl. U svíček je to to samé, jako tvrzení výrobce měnit olej po 30 000 km, takže poloviční interval, zvláště pokud nemáte nesmysl jako Alfa Romeo Twin Spark, Vás nijak moc nezrujnuje a navíc se Vám to vrátí v nižší spotřebě a klidnějším chodu motoru.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: olaf71*
Datum: 07.08.14 17:18

njn,ale výrobce těch svíček, které tam máš, říká 30 tis.km. myslím, že je to tak u většiny svíček na LPG.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 07.08.14 17:38

Přednost v tomto případě má výrobce svíček či příslušného autokomponentu.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: jinx®
Datum: 07.08.14 23:20
avatar

Tak už sa rozumieme.Ja mám na mysli pôvodné sviečky čo tam boli.Aby som upresnil: pozerám svoje záznamy tak boli to NGK a výmena bola 06/2008 (robil som ja) pri tachometrových 103 tis.km,LPG nainštalované pri 144tis.km a teraz ukazuje 168 tis.km.Ohladom tých LPG sviečok som si nenaštudoval nič,okrem tabuľky podľa motora ktoré tam majú ísť.

doplněno 07.08.14 23:32:

Realne je natočených 232t.km (menili sa budíky).Nemám ani páru ktorá séria sviečok tam je.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.08.14 19:54
avatar

Jestli jsem se nespletl v počtech a převodu,tak máš o 1,2l oleje více a máš na dolévání snad na celou dobu do výměny! (pro mne na 1500-3000km.baští gufírky ventilů!)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jinx®
Datum: 07.08.14 23:28
avatar

Veď to je práve ten paradox že už je to komplet pretesnené a úniky niesu lebo:pretesnené veko ventilov,gufero vačky,pretesnená vaňa (menili sa rozvody),čidlo vedľa olejového filtra tiež...len teraz neviem či je to tlak oleja alebo čidlo otáčok.1,2litra som skutočne vytiahol,ale bol ešte fajný čistý tak bude na dolievanie...možno.Inak Felicia 1,3 jednobod 1996 čo som mal predtým papala 1 deci oleja na 100km.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: cswn
Datum: 07.08.14 17:38

Co to je o hodně více?

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.