Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, Jela sem s kamarádkou v autě škoda octavie a jedna z vesnic byla do kopce. Z určitých důvodů jsme popojížděli a při zastavení vždy zatáhla ruční brzdu, jenže poté na to vykašlala a i přes kontrolku a mé upozornění popojela pár desítek metrů se zataženou brzdou. Poté na dálnici jsme slyšeli divné skřípění kovu a smrad. Kamarádka zkontrolovala kola ale žádné žhavení ani jinou příčinu nenašla. (ruční brzda nebyla zatažená)
Druhý den mi volala že auto je v servisu protože má zablokovaný zadní brzdy a že prý se musí vyměnit. Je zde možnost že to způsobila nedbalá jízda předchozího dne?
Předem děkuji za odpověď.
Pán určitě nikdy nejel s ručkou?
Po ohřátí klidně ručka mohla zůstat viset a brzdit i po odbrždění a následně vypálit zadní brzdy...
My tam máme kontrolku ( P )
Na ručku jezdí jen ... který nezná kontrolky, ignoruje přístrojovku a je jinak postižený...
doplněno 05.08.14 22:56:Tenhle případ není tak úplně zaseknutý lanovod v bowdenu. Spíš skřípnutý nerv v mozku kamarádky. Když popojede pár metrů i přes upozornění spolujezdce? Při popojíždění v koloně opakovaně zarvává ručku při každém popojetí (to si dokážu představit ...rrrrr až na poslední zub a co nejvíc zatáhnout, aby mi auto nepopojelo ani milimetr...).
doplněno 05.08.14 23:00:K dotazu. Stylem jízdy a zacházení s ručkou určitě auto potřebovalo servis a to nejen s předchozího dne. Zadní bubnové brzdy jsou většinou v horším stavu lanovody nevyjímaje. Brzdy se totiž v zadu moc nepoužívají. Díky omezovači brzd nebo zátěžovému regulátoru. Navíc při brždění z jízdy vpřed se váha vozu tlačí na předek. Díky tomu se používají na předních kolech kotoučové brzdy a na zadních bubnové jen u starších či levnějších menších aut.
Já teda zamlada jel i s kontrolkou
Ale hlavně pokud jdou bovdeny ztuha, tak se někdy ručka nevrací lehce, brzdí to jen trochu a zdaleka ne každý to pozná.
Pokud to je silnější auto, ručka zůstane náhle viset a jede se furt pod plynem, tak si toho i profík všimne až když to začne smrdět - to mohl být klidně tenhle případ...
Vite ono to tim ani vlastne byt nemuselo... Panove co tu pisete vite o tom ze zadni kola brzdi i pri seslapnuti brzdoveho pedalu? Asi nevite ze... skoda no
Nepovídejte ,fakt?
Je běžné že u auta brzdí 4 kola,jenže fígl je v tom,že ručka je lankem v bovdenu a ruku na srdce jak často prpmazávate? Já ještě za 5 roků ani jednou,ale mám plus-ručku mám na předek,takže to není tak ohroženo jako na zadní!Ale na předchozím bylo běžné.že po použití ručky zůstali pakny viset. A to je případ tazatelky-tam sice není jisté zda li jen zůstala viset ,ale spíše se kousla a po odbržděni pak zůstala viset!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.