Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Twingo nestartuje

Od: jan* odpovědí: 19 změna:

Pěkný večer všem , měl bych takový dotaz týkající se nestartujícího Twinga .

Jako první představím auto , jde o již zmiňovaný Renault Twingo C06305 , r.v. 1995, 1.2 i , 40 KW .

Dotáhli sme ho ke mě na laně s tím , že nejde nastartovat , původní majitel to dal nějakému známému a jelikož se auto stále nedařilo startovat tak stálo v garáži připravené na šrot , pak se ho ujala ségra a svěřila mi ho jestli by nešlo opravit.

Vytáhl jsem víčko rozdělovače,kabely,svíčky,cívku a vše vyčistil co nejlépe šlo . Kostřící kabel jsem celý vymontoval a vyčistil , byl ve vlhkém a zasypaná "bordelem" . Palec rozdělovače byl místama zoxidovaný, dvě svíčky černé a jedna měla větší odtrh a víčko rozdělovače zalité nějakým sajrajtem, vše jsem tedy vyčistil a dal do trouby ať se to pořádně vysuší ( s rozumem ! )

Pak jsem to složil zkusil nastartovat a chytla okamžitě jenže ... po chcíli volnoběhu chcípla, znova sem nastartoval a už držela ( 10 min) trochu sem jí projel po zahradě jenže jak sem zabrzdil a při volnoběhu držel brzdový pedal tak opět chcípla . znova jsem nastartoval , projel jí po cestě a jela docela schopně , žádné cukání vše pěkně plynulé , pak jsem jí zastavil po deseti minutách nastartoval , opět chytla bez zaváhání , nechal jsem to na volnoběh a poslouchal jsem motor jestli vše běží jak má , potom chcípla ( nečekaně a sama od sebe na zmiňovaný volnoběh) a od té doby nejde nastartovat měnil jsem i baterku za nabitou , ale stále nic, startét točí z výfuku jde cítit benzín , ale žádný náznak snahy o nastartování

Kabely jsou staré asi 7 let v normálním případě bych šel koupit nové ...to i svíčky , ale jde mi o to chcípání na volnoběh , jestli to může být svíčkami či kabely nebo jestli je to v nečem jiném ... Ségra má to auto na zkoušku , tak do něj nechce investovat zbytečné peníze . tzn. vymění se kabely a svíčky a auto bude chcípat dál , nesetkal se už někdo s takovým problémem? ...Chcípnutí na volnoběh po nějáké době a chcípnuti při stání na brzdě taky na volnoběh a... to chcípnutí na brzdě bych asi pochopil,když je to slabý motor...Díky za jakoukoli odpověď :)


 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

zztop*
hodnocení

0x

Jen taková úvaha co ucpané odvzdušnění nádrže? Podle toho co píšeš je/bylo to auto docela humusácké. Teoreticky tomu nasvědčuje ta doba kdy to běží a pak chcípne. Zkus oddělat víčko nádrže a jestli to pojede normálně.

Bylo to to první co mě napadlo.

jan*
hodnocení

Dík za odpověď :) ... Auto humusácké moc není jen zkrátka odpovídá těm svým rokům vše se zanášelo postupně no ... Majitel se do něj moc nepouštěl . Věci se mají tak oddělal jsem víško , byla tam ještě nějáká klapka proti bordelu tak sem jí odklopil ...startuju nic ... podruhé motor točil už rychleji a chytla ...kusek sem s ní popojel držel nohu lehce na plynu chvíli , ale do pěti minut zas umřela :( pak sem to nezkoušel dále ...

 

ronyx*
hodnocení

0x

Zdravím,
v moderních autech se sice nevyznám, ale pokud je to auto s karburátorem, tak vyčistěte karburátor ( demontovat trysky, vymýt, profouknout stlačeným vzduchem, vyčistit a zkontrolovat trysky). Pokud to nepomůže, tak seřídit karburátor - hladinu benzinu, kontrola těsnosti (jestli není děravý) a správné funkce plováku, kontrola ventilku co pouští benzin.
Kdysi mne jedno auto takhle potrápilo, rozebíral a čistil jsem karburátor snad 10. Neměl jsem vzduch k dispozici . Když sem se dostal domů, profoukl jsme to všechno vzduchem a auto šlapalo. Příčina byla v drobné nečistotě volně se pohybující v karburátoru a způsobující tyto poruchy.

jan*
hodnocení

vstřikování má svou vlastní řídíci jednotku ...tak to už bude asi složitější ... bych musel vymontovat celé těleso škrtící klapky a pak ho zkoumat podrobněji , každopádně mi nic jiného nezbývá, sice jsem to ještě nedělal , ale vše je jednou poprvé ! :D Nebo , že by třeba vadný krokový servomotor volnoběhu? ...volnoběh se mi zdá i nějáký nízky, ale nemůžu srovnat s nějakým jiným Twingem bo to mám v rukách prvně .

 

lomax*
hodnocení

0x

Měl jsem kdysi podobnou závadu, ještě s Žigulíkem. Po zahřátí to na volnoběh začalo chcípat. Dělala to jedna svíčka. Auto vypadá dost zanedbaně, kdybych si ho chtěl nechat, vyměnil bych všechny svíčky a vzduchový filtr. Ještě mě napadá natankované nekvalitní palivo...

jan*
hodnocení

Tak to by sedělo,auto je zahřáte rychle,ale teplotu to nikde neukazuje nemá to klasickou přístrojovku :/ ...ovšem jak to chcíplo z motoru už šlo teplo . Asi tak trochu zanedbané bude viz . hnědá chladící kapalina na minimu :( Asi prvně vyzkouším ty kabely a svíčky ... jen je v hlavě stržený závit u dvou svíček...sice se svíčka chytne , ale je to o nervy . Jaké bylo palivo netuším ...ale majitel určitě tankovat stále na stejném místě ( důchodce. auto na hřbitov a na nákupy ) . Původně nešlo auto startovat jen když zmoklo nebo navlhlo, ten problém by měl být momentálně odstraněný...ale vyskytl se problém nový no ...

 

hodnocení

0x
Já bych to viděl na snímač klikové hrídele tzv. motýlek . U renaultu známá závada a chová se to přesně tak jak popisuješ. Demontovat vičistit namontovat a jedeme.
jan*
hodnocení

Díky za tip ! :) Motýlka jsem rozebral, konektory vyčistil, za chvíli se uvidí ...takový ten malý čep co vede z " motýlka" do setrvačníku je dlouhý asi 2 mm , byly na něm i jemná špona , nemá být třeba delší?

 

hodnocení

0x
avatar megacruiser

Vyměnit benzín. Ta dnešní břečka s ethanolem je silně korozivní a rychle degraduje. Pokud auto dlouho stálo, bude benzín v háji. Vyměnit svíčky - dneska svíčky rychleji odchází opět kvůli ethanolu v benzínu - poškozuje se izolátor. Kamarád chemik to i dokazoval na nějakých chemických vzorcích. Taková svíčka potom ve vyšší teplotě nehází jiskru. Nejaký snímač by to taky mohl být. Pokud se auto drží plynem, chcípne taky? Může být i problém s přechodem motoru ze sytičového do normálního režimu. Vyměnil bych preventivně palivový filtr, možná už je úplně sežraný a bordel z nádrže se tak dostává do motoru.

jan*
hodnocení

Dobře , děkuju , zkusím i tuhle možnost . Auto zas moc dlouho nestálo , asi jen týden v kuse , protože se už nedařilo nastartovat a majitel to s ním už vzdal . Ale každopádně dík za informaci o ethanolu ! :) ... Pokud se povede nastartovat , zkusím ho držet pod jemným plynem jak bude reagovat a hlavně jak dlouho vydrží ... Hmmm jak tak uvažuju ten filtr tam může být taky po celou dobu auta :( Sundal jsem kryt " škrtící klapky " a je to tam docela zaprasené od benzínu a drobných nečistot i ten konektor co tam je... na to se ještě kouknu ...

 

realista*
hodnocení

0x

Doufám, že už ti bylo osmnáct, když popojíždíš s autem. Jinak otázka je zralá na servis. Tedy jestli víš, co to je. Tady ty rady, dokonce o karburátoru... Sám píšeš, že už jsi ztrhnul závity u dvou svíček... Auta co mají vstřikování, co mají řídící jednotku se nespravují jako staré škodovky (!). Zajeď s tím, třeba na vozíku, do servisu. Přijde to sice draho, ale auto vždy byla drahá investice. Můžeš si taky nějakého automechanika pozvat domů. Ale kutilská neodborná oprava může způsobit větší nenapravitelné škody. Těch možností u Renaultu je mnoho (třeba vynechávající dopravní benzínové čerpadlo)... Nech to na oborníkovi a dělej to, čemu zatím rozumíš.

ronyx*

Proč by s tím měl jezdit do servisu, když si to chce opravit sám? Ne každý je tak neschopný, že musí s každou blbostí jezdit na opravu do servisu.
A jen tak mmch - pokud jsem si všiml, tak nepsal, že si strhl závity u svíček, ale že už byly stržené z minulosti.

jan*
hodnocení

Dík za tvou podporu ! :) alespoň ty jsi všímavý a opravdu víš co jsem psal ! :) Jinak se vyskytl problém po rozdělání víčka rozdělovače ... včera jsem vše důkladně čistil a sušil dneska v tom víčku jak jsou ty čtyři " půlměcíčky" tak to bylo zaoxidované a palec lehce bílý ...což nechápu ...

jan*
hodnocení

Promiň , ale proč by mi nemělo být osmnáct? Že se hrabu v autě a nevím co zkontrolovat dále a dovolil jsem si tady napsat o radu? Ano sice nejsem vystudovaný automechanik a o auta se zajímám jen krátce , takže zkušenosti sbírám . Asi si říkáš , že jsem ůplná lopata,ale jsem jen člověk a nabírat zkušenosti budu asi jako každý jiný až do konce života :). Do servisu ho dávat nechci , důvod jsem již zmiňoval a taky jsem zmiňoval , že závity pro svíčky už stržené byly pokud vím :) A nějaké řeči , jestli vím co je to servis si prosím tě nech , nechci a ani se nebudu s nikým hádat a být na někoho sprostý taky nechci , pouze jsem si sem přišel pro radu .

To co mé kutilství na konkrétně tomto auto způsobí je naprosto fuk , bylo sem dotažené s tím , ať se podívám a kdyžtak se zas zapřáhne a pojede do šrotu kam taky bylo určené , to ale neznamená , že vše odfláknu , domrvím ho ještě víc a udělám autu sbohem ! :) To je příliš snadné já si ho chci zkusím opravit sám, jestli mi rozumíš. Teď si říkáš , dali to nějakému mladému " chujovi " co ani neví co s tím... jen se chci naučit ... každý nějak začínal.

Podle tvého " nicku " ale tvá odpověď sedí :) Slova realisty ...já si ale myslím , že člověk se jen nesmí bát ale musí aspoň něco málo znát ...aby vůbec věděl co na autě dělá :) Twinga neznám , tak jsem šel pro rozum tady ,jestli se s tím někdo nesetkal ...ale , že ho neznám pro mě neznamená okamžitě roztřesené ruce, řídko u prdele a hned to smyčit do servisu ... Tvůj názor , ale beru :)

realista*

S tím, že jsem se poptal na Tvůj věk souvisí to, jak „vědomostně“ ovládáš problematiku. Jenže VY mladí jste dnes asi všichni stejní. Nikdo vám nesmí ublížit, nikdo vám nesmí nic vytknout. Někdy si říkám, proč zde na ten web chodím, proč někdy kvůli někomu zde ztrácím (někdy) čas. Víš, někdy si říkám – co je královo je královo, co je … (domysli si...). To, že si doma budeš hrát s nějakým autem, to ti nikdo zakázat nemůže. Když ale s ním vyjedeš na silnici, je průser (zase děda straší...). Loni na jaře tři mladí kolem 15 -16 let na Valašsku, všichni po smrti...(šrotové auto, jeli se projet za vesnici)

Psal jsi, že by to auto chtěla sestra snad i spravit. A v tom vidím ten problém. Když si ho doma zlikviduješ, je to Tvůj problém. Máš na to právo. Pokud je to Tvoje, nebo máš k tomu svolení. Ale pokud to Tvojí sestře „zdechne“ někde v noci, v dešti, u lesa a nepůjde to nastartovat, nevím co bude Tvá sestra v noci sama dělat. Už jsem pro takových pár v noci, po půlnoci jel. Jedna jela z Prahy na noc na Moravu a Renault jí za Humpolcem zastavil. Pak se jí podařilo zase nastartovat a zase stát. Za Brnem skončila už úplně. A ve 03 ráno odtah. Baba byla na mrtvici. Příčina – v tomto případě palivové čerpadlo. Ale to je pod vozem. Ale i kdyby to zjistila, tak by jí to bylo v tu noc stejně k ničemu. Když se dívám, kdo ti tam co radí i ti „dva všuměli“... Kdysi dodávali k autům servisní knížky. Byly v nich i návody k řešení poruch či nastavení. Dnes v době řídících jednotek, zbytečná věc. Jako laik, pokud je chyba v jednotce, nemáš šanci... Uč se, zkoušej, laikové někdy mají štěstí. Ale stržené závity v hlavě (jedno kdo to udělal...) nesvědčí o ničem dobrém (!). Až Tvoji sestře budou odtahovat auto, možná to vyjde dráž, než abys si zašel za někým, kdo Ti s tím poradí.

Tady si přečti ty stránky webů, možná Ti to něco řekne.

Snaha byla, někdo to uvítá, někdo se urazí. Hlavně ti vševědové...

cs.renault-club.cz/...

automatejcek.cz/...

automatejcek.cz/...

aukro.cz/...

 

jan*
hodnocení

A to se musíme bavit bavit jako dva nepřátele? Nezlobte se na mě , ale příjde mi to tak ! Nic jsem Vám přece neudělal , krom toho, že bych si rád zkusil opravit auto ( baví mě to ) tak proč ne?(nikdo učený z nebe nespadl) Pokud si doma opravujete auto/auta sám a nejste automechanik , taky jste se jednoho dne do toho pustil sám ne? Mám kamaráda co dělá v servisu, vždycky mi poradil a ukázal co jsem potřeboval ,ale teď bych to chtěl jen zkusit sám . ( nevím zdali se dokážete do toho vžít ) .

Proč bych s tím autem nesměl na silnici? Je normálně pojištěné,má platkou SKT ještě rok a není v dezolátním stavu ( rez,bouračka,atd..) Jen zkrátka nestaruje. Vzali jsme ho od strýce kterému už bude 80 let ...auto vlastnil 19 let , ale jezdí hodně po doktorech a když mu auto nešlo několikrát nastartovat tak ho to přestalo bavit, sám si ho nikdy neopravoval vždy to svěřoval kamarádovi,který si s tím nevěděl rady . Tak mělo jít do šrotu ...

Podívejte se mě není 15 , ale ani dávno osmnáct let , nikdy jsem s autem nejezdil " neoprávněně" . Nejezdím se starou Felicii která je oplácaná tunami plastu aby nebyla vidět koroze a místo výfuku má dvě roury od kamen taky nemám na tachometru ve městě 80 km/h a rozhodně si nemyslím , že bych spasil svět .

Ano sestra studuje a právě dodělává autoškolu, v cenové relaci by mohla mít nějakou Felicii,vyskytla se možnost tohodle na rok než mu skončí SKT jen tak na naučení a pak by se vidělo co dál . Takže se se strejdou domluvila a vše dopadlo jak jsem popisoval v situaci výše .

O sestru nemusíte mít strach, je to moje jediná sestra a mám jí hodně rád, pokud by opravdu chtěla jet někam dále , půjčil bych jí své auto nebo by si půčila máminé, určitě bysme jí nenechali v tomhle jet někde v noci , když se ani neví co to auto bude dělat , prvně se musí pořádně odzkoušet,pak to proberu se zmiňovaným kámošem co na to říká a teprve pak by dostala klíčky. Jen jde celou dobu o to , že jsem se zde zeptal jestli se s tím někdo nesetkal , chtěl jsem to zkusit prostě sám :)

Nějaké staré servisní knížky jsem přečetl a návody jak odstranit jakou chybu u Škodovky... Jen nevidím nic špatného na tom co mi psali , tady přece nemusí být každý expert ...Já jsem rád za jakoukoli radu a rád si ve všem nechám poradit ...

Ano pokud je chyba v jednotce nemám šanci to je jasná věc , ale proč zase nezkusit jestli to není něčím jiným a nevyzkoušet prvně všecko řádně pročistit? Někdy může být chyba " jen " v tom ...netvrdím , že je to ten případ ...ale šance tu je ...Motor od Twinga mi zas nepříjde nějaký brutální kdy by se mělo vše hned řešit servisem , ale jen můj názor..

Mám možnost za někým zajít , ale proč to neudělám jsem Vám už psal výše , asi je to pro Vás nepochopitelné , že? ( tím se nechci dotknou Vás osobně , ale musíte si říkat , že jsem magor atd... ..) ale

Jsem jen mladý a zvídavý člověk ...rád se učím novým věcem a nejlépe , když se vše naučím sám pak si to lépe pamatuju , než aby mi někdo stál věčně za zadkem . V takovém případě přemýšlím .. jak jen mi to ten člověk ukazoval? a kolikrát si nevzpomenu .

Máte pravdu jsem laik a zkrátka budu zkoušet . Nemyslím si o sobě , že jsem vševěd , ale každý byl jednou mladý...Vy jste třeba taky kdysi uvažoval jinak než dnes ...jako každý , nechci Vás poučovat a ani se do Vás navážet ...

Za odkazy Vám děkuju . Vše prostuduju ...jen jsem "mladý a blbý " takříkajíc, takže teď půjdu ven a půjdu vyčistit zbytek konektoru a zkusím to znova ... jsem tvrdohlavý , ale určitě né typ člověka co se urazí když nemá pravdu :)

josse*

Zdravím Jan , jak dopadla oprava Twinga ,resp. co byla ona závada? Mám totiž de facto podobný nebo stejný problém , někdy "žabák"(C3G , 1993 , bez imobilizéru) testuje mé nervy , sice nechcípe ,ale někdy prostě nestartuje. Kabely ok, svíčky ok, paliva dost , baterka plná - po zapnutí zapalování je slyšet čerpadlo jak tlakuje ,pak při startu startér točí a nechytne. Zpravidla se to děje za vlhka nebo po dešti ,ale už mi to udělal i za sucha a tepla. Normálně startuju bez plynu , někdy - když nechce startovat - se povede , že pomůže když při startování prošlapuju plyn , nebo dokonce držím sešláplý , někdy se šprajcne,točí a ani neškytne , až skoro vybiju baterku. Dneska mě zas vypekl- 2 týdny stál , párkrát protočil a chytl, po popojetí zdechnul a na několikátý pokus chytl znova, ujel jsem pár kiláků - vše v pořádku , zaparkoval a po 10 minutách když jsem chtěl odjet tak už se nastartovat nepodařilo. Došel jsem pěšky domů pro druhé auto že to odtáhnu a když jsem se vrátil tak jsem jestě před uvázáním zkusil jestli nechytí - a chytil na druhé otočení - to mi hlava fakt nebere. Všechno s čím jezdím si po zkušenostech se servisy léta udržuju sám ( s výjimkou elektroniky) , na twingo až na jeho trucy nedám dopustit , ale do servisu s ním je mi taky proti srsti a navíc by asi oprava stála víc než reálná cena tohodle skvělého přibližovadélka a rušit se mi ho taky nechce -furt si říkám že to musí být nějaká "blbina-jen na ní přijít.Tedy budu rád když se někdo podělí se zkušenostmi s tímhle problémem , jak vidím nejsem sám kdo ho má.pěkný den

jurajisko
Ahoj uz nekdo vyresil tenhle problem? Mam to u clia a ted uz i u twinga.
Dik za odpoved a pomoc
jan1*

josse : pisi sice po roce,ale uz jsme zde nechodil ...nevím jestlli Vám to konkrétně pomůže,ale když sem rozdělal škrticí klapku,má tam z dvou stran vstřikovací trysku nebo ventil,nevim jak se to presne nazyva ted no a ta jedna byla ucpaná ...pak se dlouho točilo motorem,auto chytlo ...od té doby až dodnes jede a problem se nevrátil ... jeste v rozdělovači chyběl takový těsnící plastový kryt proti vlhkosti nejspíše,ale ten tam není dodnes a auto zatim startuje i kdyz stoji na desti a je delsi dobu odstavene . pak sem preventivne vymenil svíčky,kabely,palivovy filtr ... jinak sem měl ten samý problém,chíplo si kdy se mu chtělo ...vycistil sem i vsecky kontakty,protoze byly od oleje ...ale vim,ze po vycisteni te klapky auto hned chytlo a zas zdechlo ...az pak jak se tocilo dele naskocilo uz trvale ...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma nejde nastartovat auto

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]