Nejste přihlášen/a.
Na pojistky jste koukal? Bude nějaký problém v elektroinstalaci. Jak pršelo, tak někam natekla voda nejspíš. Případně nějaké relátko bude KO.
doplněno 28.07.14 11:51:Napadla mi ještě baterie, může být KO, dobil bych jí, nebo vyzkoušel jinou, případně zkusil nastartovat přes kabely. Ještě zkoukni kostru od baterky a kontakty na ní.
doplněno 28.07.14 11:52:Kolega předběhl
Že jde rádio ještě nic neznamená, rádio má oproti startéru minimální přkon. Proměř tu baterku aspoň multimetrem a změř jí i při pokusu o nastartování.
Na novou bych se teď vykašlal, co když bude v pohodě a bude to něco jiného? Zkusil bych si půjčit multimetr, má ho dnes skoro každý, poptejte se u sousedů, nebo nejlevnější stojí do 200kč a taková věc se doma neztratí.
Rádio bere tak asi sotva půl ampéry, startér asi sto ampér. S největší pravděpodobností mají pravdu rádcové, kteří za zdroj závady označují baterii.
Naprázdno baterie ještě může mít napětí skoro v pořádku, ale při zapnutí nějakých spotřebičů, například světel, při odběru proudu napětí poklesne. Takže při pokusu o nastartování vám přestane hrát rádio, zhasne světýlko vnitřního osvětlení (pokud si ho pro zkoušku zapnete), nebo vám pohasnou nebo úplně zhasnnou světla. Prostě se vám nějak baterie vybila. Možná by stačilo nastartovat se startovacími kabely od souseda a jízdou dobít. Záleží na tom, jak moc je vybitá. (Někdo má třeba na autobaterii v kamepu připojenou televizi, nebo si v garáži svítil reflektorama a pak se diví, že si baterii vybil).
Nabíječku nemusíte kupovat, půjčte si ji od ochotného souseda nebo kolegy v práci, bude mít dobrý skutek.
Pokud nemáte času nazbyt a potřebujete jen nastartovat (po nastartování se už bude akumulátor dobíjet sám z alternátoru), tak stačí ji dát na nabíječku třeba na 15min - trochu se tím oživí a nastartovat půjde.
Jo na tohle byla zlatá stará auta, která ještě měla kliku. Nenastartovals přes baterku? Vezmi kliku a otoč motorem...
U olověných akumulátorů se používá jednoduché pravidlo, že se akumulátor má dobíje asi tak jednou desetinou kapacity baterie. Například akumulátor s kapacitou 44 Ah (ampér hodin) se má odhadem nabíjet proudem asi tak 4,4 A po dobu 10 hodin. Lepší je trochu menší nabíjecí proud než vyšší. U běžných nabíječek, nebo automatů (například nabíjdčka z lidlu) se to neřeší, prostě se akumulátor odpojí od instalace ve voze, připojí se k nabíječce a nabíjí několik hodin, podle toho, jak je vybitá. V baterkárně by vám to možná měřili i hustoměrem a sledovali by vývoj plynu z elektrolytu (bublinky), nebo by měřili napětí a přesně zjistili kdy došlo k plnému nabití. Doma vám stačí pár hodin nabíjet, pokud je hodně vybitá, motoristé ji nechávají nabíjet podle zkušeností tak asi těch 10 hodin, pak ji odpojí, nechají odpočinout a znovu připojí.
U některých akumulátorů se musí otevřít odplynovací víčka (pak bývá slyšet šumění bublinek unikajícího plynu při nabíjení), u některých se to nemusí, záleží na typu akumulátoru. Ale to už je jiná kapitola, jestli máte možnost, podívejte se do publikace Arendáš, Ručka; Nabíječe a nabíjení akumulátorů, nebo do podobných návodů a knih.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.