Odvzdušnění brzd

Od: Datum: 22.07.14 22:20 odpovědí: 9 změna: 25.07.14 20:03

Zdravím,

poradí někdo jak odvzdušnit brzdy na Fiat Ducato, když jde povolit jen 3 ze 6 odzvdušňováků?

Již si stím hraju 3tí den a prostě snimi nehnu. Zkoušel jsem WD, poklep, velké siky a stejně nic.

Nerad bych to odvrtával.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: trtr
Datum: 22.07.14 22:29

Zdravím, chce to kvalitní nářadí, ale předtím to postříkejte starou brzdovkou, ta by to měla uvolnit. Nejdříve poklepat, můžete i trochu víc, ale s citem. Pak nasadit klíč (ideálně trháček) a napružit a pomocník bude stále lehce poklepávat a musí to jít. Pokud to se to náhodou urvalo, tak vězte, že servis by to také urval. Další možnost je, to někde, pokud to ještě lze bezpečně projet a brzdit aby se třmeny (snad tam je ten problém zahřát). Hodně zdaru.

Prostě pokud to nepovolíte všude, tak to neodvzdušníte a s kapalinou nešetřete, ať se systém pročistí. Pokud to má ABS, tak bude třeba elektronické odvzdušnění aktivací ventilů ABS a případné nastavení- to je práce pro servis. Pokud to děláte poprvé, tak na brzdy raději nesahejte, přeci jenom je to spolu s řízením nejdůležitější součást auta.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.07.14 23:24
avatar

Škoda že jste to už zamastil WD, bylo vhodné ty odvzdušňováky předem několikanásobně smáčet odrezovačem co obsahuje kyselinu fosforečnou nebo Coca Colou. Teď už jen kvalitní nářadí

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.07.14 00:04
avatar

.jen doplním,velmi se osvědčilo nařízlé očko(prstýnek)"přesně"na průměr brzd.trubičky(abyste trubičku porostrčil tou vyřízlou "výsečí" a dostal se k matici(vesměs velikost 11")-s tím jediným má smysl odvzdušnovaky povolovat...nějaké kleště,stranové klíče apod.to akorát žvejknou...

doplněno 23.07.14 11:51: ...pardon za informační šum-zaměnil jsem si odvzdusnovak s trubičkou...
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.07.14 01:08

Na odvzdušňovák se přece dá použít ořech, na co prořezávat očko? Já bych to zkusil ohřát, nasadit šestihranný ořech a zkusit povolit.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jfpo
Datum: 23.07.14 02:28

Šroubya okolí pomalu, ale důkladně nahřejte pistolí a kombinovat s WD. Pak to většinou jde. Pokud to vydrželo i siky a ještě to má závit, který se nestrhnul, tak to žasnu. Počítejte ale s možností, že povolením strhnete i závit.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.07.14 03:47
avatar

Zdravím,
podle svých zkušeností bych vám nedoporučil se dále pokoušet to povolit způsobem "když nepomůže malá síla, pomůže větší síla", případně zkoušet různá uvolňovadla, mazadla apod., ale velmi bych vám doporučil s autem zajet za šikovným automechanikem, který vlastní autogen (je třeba bodový zdroj tepla s velkým tepelnám výkonem - různé plynové hořáky apod jsou na nic - ohřejete celé prasátko, zničíte těsnění uvnitř a stejně to pravděpodobně nepovolíte) a má s povolováním odvzdušňovacích šroubů teplem zkušenosti. Šikovným způsobem správného nahřátí a pak povolení šroubů zabráníte jak velké škodě, tak nemalým (a zbytečným) finančním nákladům.
Utržený odvzušňovací šroub se totiž velmi špatně odvrtává (otvor/závit je pod úhlem) a i pokud se odvrtání povede bez poškození závitu, tak závit ve většině případů poškodíte (rozvolníte - takže pak nebude přesný - těsný) při pokusu ho proříznout závitníkem. Mmch. závit odvzd. šroubů je metrický jemný M10x1. Výsledkem nepovedeného odvrtání je zničené "prasátko" nebo třmen a to už není halířová záležitost jako nový odvzd. šroub.
Ještě bych vám doporučil si připravit nové odvzd. šrouby a ty staré nahradit novými.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.07.14 11:27

Děkuji za rady...

Původně jsem to nechtěl sundavat z auta, ale asi to bude jednodušší než stím zápasit pod autem.

Zkusím to ohřát a když ani to nepomůže, tak holt nastoupí velká síla a něco někde povolí.

Datum: 23.07.14 12:07
avatar

Z auta nemusíte nic sundávat, to ohřátí autogenem se dělá normálně na zvedáku přímo na autě. Lze to dělat i jen na kozičkách nebo na jámě, ale je pak k tomu horší přístup.
Jen takovou zkušenost - lépe se to dělá ve dvou, jeden ohřeje a pak drží autogen, druhý to bleskově po ohřátí povolí. Když se to dělá v jednom (jde to taky, ne že ne), tak je to ideální na to se o ten hořák spálit nebo něco podpálit v tom spěchu při odkládání zapáleného hořáku.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.07.14 20:03

Tak nakonec to dopadlo celkem dobře...

Na předních brzdách se mi to povedlo po nahřátí povolit.

A na zadních jsem rozebral buben, vyndal ven celé prasátko. Když to bylo venku tak jedno šlo sikovkama a na druhé jsem musel navařit m12 matku a pak to také šlo ven.

Nechápu proč na takovouto věc, dají mrňavý m6 závit a ještě to tak debilně utopí do vybrání bubnu.

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.