Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Praga V3S zkratují pojistky

Od: petrstown odpovědí: 12 změna:

Zdravím,

mám problém s pragou V3S, z neznámého důvodu zrtatují pojistky na bateriovém přepínači. Jde o ty dva plíšky 50A.

nevíte někdo kde může být chyba.

Díky

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar kornel

..začlo to najednou samo nebo jste měl baterie venku a dělá to teď po namontování baterií zpět...?

petrstown
hodnocení

už to kdysi párkrát udělalo, vyměnili jsme pojistky a dobrý. Nyní jsme přehazovali baterky, to bylo v pohodě, asi desetkrát jsme nastartovali, ale z ničeho nic jsme chtěli startovat a začala se tavit pojistka. Zkoušeli jsme dát druhou nebo propojit drátem a stále to jde do zkratu..

jelen*

Toto je zapojení bateriáku Praga V3S, Praga S5T s ukostřením + pólu

 

jarda172
hodnocení

0x

pokud to není veterán, vyhodit a předělat na 24V a je klid. jinak pokyn výrobce . cit: Kdyby se i nová pojistka ihned spálila, dejte přepínač prohlédnout a příčinu odstranit. no ještě pokud je to pojistka 30a je možný že to dělá spínač spoušteče - svorka 50, klešťovým ampérmetrem proměřit... pokud pálí pojistka 31, tak je asi špatný kontakt bat. spínače - půlka kontaktu přemostí baterku do zkratu. Noc málo údajů, je potřeba to odměřit měřákem...

edit: předpokládám, že baterie jsou správně kostřený, kabely v dobrém stavu bez porušené izolace u mě je + kostra...

petrstown
hodnocení

Ano baterie jsou správně + je také kostra.

Jinak jsem si všiml že je na odpis i druhá pojistka, jsou ve zkratu obě dvě a nemusí být ani klíč ve spínačce. Je možné že to dělá ten přepínač?

jarda172

Hmm to by neměl - pokud není hlavní kontakt částečně připečen, pokud nedostane impuls na sepnutí, tak hlavní kontakt by neměl spínat. To spíš skontrolovat průchodky u kabelu ( změřit izolační stav), bez multimetru se elektrika špatně opravuje/ diagnostikuje závada...

jelen*

Zdravím, já vím, co máte na mysli, je to sice pravda,ale bateriáky k vozům Praga V3S, S5T 1, 2, 3 - Super patří, a

bez cvakání, když spíná na 24 voltů pro starter mi to připadá, že to není všechno - Děkuju Jirka

doplněno 31.08.14 17:27:

Moje poznámka 31.08.14 patří k jardovi172, vše je myšleno v dobrém, děkuju Jirka

Jinak vozy Praga na svou dobu byly absolutní jednička, a Praga S5T zničit vlastně vůbec nešla. Samozřejmě

s dnešními vozy to nejde, a ani to nemá cenu. Je holt jiná doba...

 

jelen*
hodnocení

0x

Toto je zapojení bateriáku Praga V3s s ukostřením + pólu

doplněno 31.08.14 10:55:

Při ukostření mínus pólu bych Vám to poslal.

doplněno 31.08.14 11:19:

Pokud máte na přístrojové desce pro starter tlačítko, jde vodič ze spínací skřínky (bošáku) ze svorky 15/54 na tllačítko, a z tlačítka na bateriák, svorku 50a. Svorka 50 ovládá po stisknutí tačítka již samotný starter, a je na ní 24 voltů. Je nutné,

aby kontakty uvnitř bateriáku byly čisté, a svorky řádně utažené, Jirka

Praga V3S zkratují pojistky
jelen*

Při stisknutí tlačítka starteru musí být baterie, která není ukostřená napevno odpojena přes raménko vevnitř

přepinače od kostry (hmoty) vozidla, čili je nutné, aby byl přerušen spoj pojistka 50ampér svorka 31 slabá, 31 silná,

kerá jde na baterii, v tomhle případě na + první, neuzemněné baterie. Prosím zkontrolova uvnitř ,,bateriáku"

zkusmo při stlačení cívky, jako kdy je zmáčknut spouštěč, dále je nutné zkontrolovat pojistku tvaru ,,S" mezi

svorkou 30 a 51 - přeji úspěch při řešení Jirka

doplněno 31.08.14 16:55:

Původně byl kotakt ,,31" od pojistky 50 ampér veden příslušně silným kabelem až na kontakt baterie, která je uzemněná,

je to rozhodně lepší, protože spojení bez přechodových odporů je velice důležité. Sám jsem jezdil s vozy Praga V3S,

S5T,2 3 - Super, a nidy jsem problémy s bateriákem neměl, chce být včistotě, a dobře seřízené kentakty uvnítř bateriáku.

Říkat, že bateríáky PAL byly něco podřadného se mi zdá neobjektivní, ono pokud dáte místo 50 tky pojistly ocelový drát

průměru 1,5 mm, je pak těžko očekávat od toho něco dobrého. Mně bateriáky PAL sloužily léta k plné spokojenosti.

Děkuji Jirka

 

hodnocení

0x
avatar kornel

Zdravím,zkuste odpojit startér a zkusit zastartovat,samozřejmě spálené pojistky předtím vyměnit,na obou kabelech tenký ovladaci/50/i tlustý /30/při startu má být 24V-na zkoušku stačí 24 V zkoušečka ,svit 24 V určitě poznáte-pokud tam je těch 24 V při startu při odpoj.startéru- tak máte startér špatný.zkratuje!Jinak spínač či vedení...

 

janmega*
hodnocení

0x

V3S jsem kdysy opravoval, ale nepamatuji se, že by někdy měly ukostřený + pól baterie. Možná novější.

Je to ale jedno, samozřejmě pokud je dynamo správně nabuzené pro polaritu + na kostru.

Pokud by se změnila polarita bez správného přebuzení dynama, tak se spečou kontakty regulátoru a je to vlastně zkrat.

Takže napřed odpojit přívod proudu k regulátoru dynama, pokud to nepomůže tak se podívat na vnitřek bateriového přepínače jestli tam něco neupadlo, uvnitř je vyrovnávací plíšek / takové S / který vyrovnává napětí mezi bateriema 12 V, pokud ani to nepomúže tak jedině hledat zktat dál. Asi v kabelech.

Čau Honza

604136210

doplněno 31.08.14 15:25:

Oprava : má být kdysi

 

kabat
hodnocení

0x

Ahoj, nevím jestly je to ještě aktuální ale řešil jsem stejný problém na kamarádově ještěrce a potom i na své vejdě a zjistil jsem po rozebrání bateriáku (asi polskej plastovej ) že je přinhutej nabíjecí kontakt kterej odpojuje 12V a drhne o ten plechovej držák hlavního spínače s těma měděnejma kontaktama . Stačí povolit ty dva šroubky co drží pružinku s nabíjecím kontaktem a trochu ho odehnout dostrany .

Praga V3S zkratují pojistky #2

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]