Nejste přihlášen/a.
Cena dílů - felda vyhrává. Díly levnější pomalu než na motorku. Je 5-ti místná. Pokud má 1.3 motor, tak ten je nesmrtelný. S 1,6 je to z životností horší ale neni to špatný a 1,9D je pracant a nezmar ale moc to nejede - respektive neni to na závody. Spojka na 1,3 feldu stojí 1300 korun komplet. Další věc je, že si to člověk spraví sám. Twingo taky neni špatný ale má 4 místa, asi i menší kufr. Díly budou drahé. Sice je to asi i bezpečnější ale auta sou od toho aby se snimi jezdilo a né bouralo :D. U nás v ČR bych volil feldu kvůli dílům a celkově jednoduchému servisu. Prostě domácí škodovka
Nevím od kud šerpáš to že felda je žrout,já s 1,3 MPi s klimou jezdím v průměru za 6,3 l na benzín,a to jezdím všude a i dost po dálnicích
Feldu s ABS a airbagem seženeš docela snadno taky,bylo jich celkem dost,možná ten posilovač bude trošku problém,ale pokud nejsi totální chrastítko,není žádný problém-i těch bez koroze jezdí celkem dost
Motor 1,3 je neskutečný držák a těch 200 tisíc pro něj nic není,toho bych se nebál
No je pěkna ,ale dovoz s Německa pochybuji že je registrovaná v Čr a ma zaplacenoe EKO to maš tak 8 000 +
To je pravda,ale po mírném našetření by jsi už měl auto,který by ti mohlo i nějaký ten rok vydržet bez problému sloužit,němčouři na servise většinou nešetří a často se vyplatí auto z německa-ale každopádně ke každý koupi,ať už zvolíš cokoliv,vezmi mechanika,můžeš si tím ušetřit dost pozdějších zklamání a výdajů
To jo ,ale myslim si že auto s německa se vyplati dotahnout jen při vyšši ceně ,do 20 ani kolem 30 tis si myslim že se nevyplatí jed do německa.Automechanika vezmu ,ja jsme v autech lajk
Za mě felda,v twingu jsem se taky vozil a přišlo mi to nic moc-sehnat nezhnilou feldu,pokud v plynu tak budeš jezdit velmi levně,felda mi přišla na silnici jistější a dle mého názoru je i o dost spolehlivější
Ani dnes to ještě není problém,to že to bude mít puchýřek na zadních dveřích nebo na lemu se asi neubráníš,to by nebyla za 20 tisíc,ale na nic to nemá vliv
K tý spotřebě,s 3 lidmi jsem najel na plnou skoro 640 kilometrů než začalo svítit hladový oko(nádrž je 42 litru),a to ještě na dálnici a s občasným zapínáním klimy.pokud to někomu žere 8,možná by měl použít diagnostiku
Felda 1,6 se dá sehnat dobře vybavená,má všechno co ostatní,ovšem ten motor je dle mého názoru míň spolehzlivější než 1,3
No 20 nestála,ale já už ji mám taky x let,v dnešní době by se možná do tý 20 vlezla. To twingo 1,2 ti taky nebude žrát 5 litrů,to umí snad jen diesel,u feldy mám taky napsanou spotřebu mimo město 5,1 a tak málo to nežere
Jsi mladý,budeš kupovat první auto,1,2 není trhač asfaltu,když tomu někdy šlápneš aby jsi nebrzdil kamiony,tak ta spotřeba taky poleze,jako u každého auta záleží na stylu jízdy
Pokud ti jde o spotřebu,možná by jsi měl zauvažovat i nad dieselem,nebo to LPG je taky řešení
No podle lidí co vlastní twinga a recenzi by motor 1,2i měla mít spotřebou normalni jizdou pod 5 l , ty 1.1 maji větši spotřebu ,ale nevlastnim jen co jsem si přečetl na netu a vyguglil No ja vím že neni trhač asfaltu ,ale jen diky spotřebě,stavu a ceny nad tím vaham.Diesel je dobrý ale neni to nejlevnějši auto ,navic jak jsem psal měsične do práce najedu 380 km + soukromě tak 200 km počitam ,takže diesel asi ne ,navic 90% budu jen ve městě.
To je myslím blbost,to auto se mi dostalo do ruky jen abych jej poladil kamarádovi,takže spotřebu jsem nezkoumal,ale těžko benzínová 1,2 bude žrát pod 5,zvlášť ve městě,časté starty,rozjezdy,brždění. a je to taky starý motor,myslím že dokonce jednobodová stříkačka
no řikam ja nevlastnim twinga ,co jsem dočetl bylo že 1,2i jde pod 5 l i 1.1 ma větši spotřebu
Mam favorita a nestěžuju si. Na dálnici pořád těch 140 - 150 držim.. prostě noha na zemi.. A jedu za 6,5l benzinu :D po městě ještě méně. U feldy nevim, asi to bude trochu víc. Jinak lpg bych nechtěl kvůli zakázaným vjezdům do garáže
U takhle starých aut v téhle ceně je zbytečné zvažovat bezpečnost,v obou budeš v případě fatálnější nehody na mraky,to twingo když jsem to měl na zvedáku je taky jen pár tenkých plechů,možná ten fanek se mi zdá i masivnější-závěr je jediný,jestli ve feldě,favoritu nebo twingu omotáš strom ve 100,jsi mrtvý nebo na dosmrti na vozejku,ale to mrtvý spíš
No mi se pravě libi že ten twingo ma aspon nějaké to zabezpečení ,hlavně airbagy což neí vyhra ale pořad lepši jak nic.
Ten airbag ale není samospasitelný,sice může přispět,ale pokud se ti auto rozsype na prvočinitele tak je stejně zbytečný jako mrtvýmu zimník-u nových aut má smysl daleko větší,mají daleko pevnější skelet,který zabrání zborcení prostoru pro posádku a airbag zmírní náraz pro tělo. Ale pokud se ti prostor pro posádku zmačká,je úplně jedno zda tam je nebo není
JA to chapu ,ale lepši jako nic .Je to auto do města ,kdybych musel dojiždět autem mezi městy nebo tak ,určirtě volim bezpečnějši vuz
navic pry felicie ma uplně bezpečnost hroznou a navícjak je 90% felicii zhnilych,tak to taky moc nepomuže dobře když cela kastle je zhnila při narazu
U feldy už to tak hrozný není,oproti favoritu. U feldy ale nemá koroze moc vliv na bezpečnost,samozřejmě pokud nebereme ty totál zhnilé na šrot,většina felicií rezne povrchově,má zhnilé páté dveře,zadní lemy a rez napadá taky spodní části blatníků,ale podvozek a skelet napadený nebývá,narozdíl třeba od starého fiatu punto,kde z venku se jeví vše OK,ale podvozek často bývá na šrot
Pokud u feldy začně hnít i skelet,to už musí být extra vrak
Myslím že bez koroze to taky těžko bude,je to taky už dost staré auto. Jak jsem psal níže,některá auta na korozi nevypadají,z venku jsou úplně zdravá ale po shlédnutí podvozku kolikrát čeká majitele pořádný šok,díry jak pěsti,držáky náprav drží na kousku zkorodovaného čehosi atd atd
Plastové prahy a spoilery jsou právě dost prasárna,dostává se pod to voda se solí a i když to nevidíš,je to pod tím zhnilé na prach,vždy když ze starého auta sundám nějaký plastový spoiler,práh nebo lem tak se na mě vysype koroze
To je dost těžký,do 40 tisíc to bude chtít dost vybírat.můj osobní favorit je pořád ta felicie,kolem 30 koupíš fakt pěknou a udržovanou,je na to levný a jednoduchý servis,i v originále cenově příznivé díly,nejsou na tom žádné závažnější kontrukční nedostatky,všechny motory jsou odolné,technika jednoduchá a bezproblémová-jako auto pro začátečníka ideální,jízdní vlastosti jsou předvídatelné a auto se nechová nijak zákeřně+nejsou tam miliony elektronikckých asistentů a naučíš se vážně jak fungují na silnici fyzikální zákony
Ono jde v téhle ceně koupit třeba i starý bávo s automatem,v kůži apod,ale musíš si uvědomit,že když se ti na takovém autě podělá něco specifičtějšího,bude oprava jistě stát víc než celé auto
V téhle ceně třeba ani peuegoty nejsou špatné a díly na ně taky nejsou nějak drahé
Twingo, to úplně první s oddělěnými blinkry pod světly nebrat, ty staré motory žerou i trávu kolem silnice, po městě klidně přes 8. Twinga po faceliftu jsou na tom podstatně líp - ty co mají spojené světla a blinkry pod jeden kryt. Nemá nikdy otáčkoměr. Ergonomicky je Twingo zatím nepřekonaná bomba - posuv zadních sedadel, možnost je sklopit včetně sedáku čímž vznikne velká rovná plocha, skvělá lůžková úprava. Bezpečná je taky až generace po faceliftu, ta původní nemá později dodané výztuhy. Většinou Twinga nereznou, ale není to pravidlo.
Felicia má největší problém v korozi. Motory 1.3 jsou nezničitelné, ale nepříjemně rachtají řetězem. Celkově je to mnohem větší auto. Mnohem lépe opravitelné. Nebýt té šíleně rychle postupující koroze, jezdily by Felicie věčně.
A co takhle první Fiat Punto? Auto roku, živé motory. Nebo Opel Corsa - ta kulatá.
U fiatu punto bych tu korozi viděl jako větší problém,u feldy to vypadá strašně že je to zvenku,ale podvozek tím napadený nebývá,narozdíl punto z venku většinou OK,ale podvozek už jsem několikrát viděl díry jak pěsti
Ta koroze se dá celkem účině skorozastavit,když jednou za dva roky vystříkáš dutiny vyjetým olejem a dáš podvozek do tlumexu
Do města jednoznačně lepší Twingo. Parkování, spotřeba, bezpečnost. Pokud nevadí málo místa tak vyhrává o parník...
Jen zprostředokvaně - twingo měl kamarád, párkrát jsem se svezl. Do města fakt šikovný...
Punto roky ca 2003 - 2007 (?) to druhý po FL (velký světla). Žere 5-6 při normálním ježdění, tj. o litr víc než twingo asi sedí (taky váží tunu). Nebo Panda, ta je do města supr, ale ty jsou dražší. Motor taky nejlíp 1,2 8V - je to stejnej jako v Puntu.
Zdravím, taky něco přidám k Twingu po faceliftu( nedělená světla, MPI vstřikování), osobně jsem nevlastnil, ale kamarád ho měl jako první auto a nikdy nezklamalo, jen se zakoukal do jiného.
Tak nejdříve klady: malé, lehké, posilovač řízení, zmíněné airbagy, pozink kastle. Dobré na parkování, velice dobrý výhled do stran, pro začátečníka do města myslím super.
Teď zápory: Není to auto na závody a předjíždění, je to prostě na pohodovou jízdu. Do zatáček je třeba najíždět opatrně, protože auto nemá stabilizátor na přední nápravě a má poněkud vyšší těžiště. Co se týče závad, tak hodně rezavý rám pod motorem, ale je to masivní kus železa, takže chvíli to vydrží a pak docela dost praskají přední pružiny na vzpěrách Mc Pherson.
Co se týče celkové bezpečnosti, tak se můžete kouknout na youtube, crash test tam je, ale pozor, žádné auto Vás neochrání například před plně naloženým kamionem v protisměru, takže bacha.
Twingo staré (1. generace-dělená světla): upload.wikimedia.org/...
Twingo novější (2. generace-nedělená matná přední světla-toto hledáte): upload.wikimedia.org/...
Twingo facelift (3. generace-čirá přední světla nedělená): mister-tuto.com/...
Twingo New (4.generace-jiný vzhled světel): assets.carwow.co.uk/...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.