Opel Vectra 1.6 16v chrastí vačka

Od: Datum: 21.07.14 07:05 odpovědí: 22 změna: 24.07.14 16:43

Ahoj, mohl by mi tu někdo prosím poradit s věcí ohledně vačky v motoru? Jelikož jsem úplný lajk na auta, koupil jsem si Vectru 1.6 16v a chrastí mi vačka pri volnoběhu i pri jízdě. Není to velký rámus, ale chrastí...když jsem ho kupoval, myslel jsem si, že je to jen napínací kladka, ale po zhlédnutí mechanikem mi oznámil tuto nemilou věc. Pochopitelně prodávající mě má na háku a peníze zpět nevrátí (no našel toho správnýho vola co to koupil) Zajímá mě, jak hodně to je vázný, zda auto se musí hned odstavit a nejezdit, nebo se s tím jezdit opatrně může. Problém je v tom, že odjíždíme na dovolenou cca 130 km a jiné auto k dispozici nemám...a ještě jeden problém, při řazeni cca 2500 otáček trvá asi 3 vteřiny než zase otáčky padnou na cca 700, takže musím řadit při takových vysokých otáčkách a to je jak v automatu, hrozný. Prosím o radu u těchto dvou závadách. Díky moc


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 21.07.14 07:30
avatar
Jestli motor opravdu "Chrasti" a "necvaka" je to vytahanym rozvodovym retězem,respi .napinacimi a vodícími lištami,které napíná tlak oleje motoru...takže je to na výměnu rozvodu...pokud jakoby Vacka cvaka (kovový zvuk)jsou k.o. hydrostely...cenové je to tak ve prospech rozvodu,hydrostely setotiz mění komplet vsechny a jeden je tak od čtyřech stovek...pak je důležitá otázka jak je na tom motor s mazanim,kanálky,pravé pod a k vackam...takže dovcu s tím odjedete ale reste to samo se to neuzdravi...a nebojte Vacka sama o sobě muže byt maximálně obrousena(pravé abrazivnim oterém od k.o. hydroetelu- to je ale po sundání ventilového víka. videt...
Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 21.07.14 10:45

Dle mě má ten motor řemen,ne řetěz,hydroštely někdy můžou spíš až chrastit než úplně cvakat.podle mě má v háji hydroštely,cena kolem 400-500/kus x 16-rovnou taky nechat udělat rozvody a olej a zkontrolovat tlak oleje,tzn +/- takových 15 tisíc oprava

To pomalé ubírání plynu bude asi klapka,vyčistit,nastavit,zkontrolovat

Chvilku se s tím jezdit dá,ale může počítat pěknou investici,může se to lidem říkat pořád že si mají na koupi vzít mechanika,možná je to bude stát o pár stovek navíc,ale v konečném důsledku mnohem méně

Ohodnoceno: 2x
 
Od: beny*
Datum: 21.07.14 10:56

Díky za odpověď, ale hydroštely to prý nejsou, že je to vačka, ale s tou investicí máte úplnou pravdu, taky mi říkam cca 15 tis, což se mi teda vůběc nevyplatí do toho investovat. Ach jo, bych si teď dal pár facek, že jsem to kupoval... v tu chvili jsem neměl známého co tomu rozumí po ruce...bojim se aby se motor nezadřel nebo něco podobného až budem na cestě na dovolenou.

Od: fik
Datum: 21.07.14 11:08

To udělá každý mechanik,že to s tebou pojede za určitou částku zkontrolovat-i kdyby to měla být tisícovka,pořád lepší než pak takové investice-vím jsi mladý a nemáš zkušenosti,ale pro příště na to nezapomeň,u staršího auta se tak můžeš vyhnout dost nemilým překvapením

Ohodnoceno: 0x
 
Od: beny*
Datum: 21.07.14 11:26

prosím tě, fiku, ještě se zeptám, jak by se projevila ta chyba s vačkou když opravu zatím řešit nebudu...někde mi auto klekne, zadře nebo co by se prosím tě stalo? No zas tak mladý nejsem, je mi 36 let, ale na opravy aut jsem opravdu poleno A podle tebe cca cena v servisu za ty otáčky, nemáš tucha kolik by si řekli?

Od: fik
Datum: 21.07.14 11:52

Tak to se omlouvám,nějak podvědomě jsem nabyl dojmu že je to tvé první auto-co se může stát těžko říct,neustálé nárazy můžou oslabit strukturu materiálnu a vačka například může prasknout,zadřít asi ne,pokud jsou velké vůle a olej maže,zadření nehrozí. Klepání motoru je vždycky nepředvídatelné,třeba jednomu známému klepe ojniční ložisko na favoritu už tak 5 let a pořád jezdí,ale třeba zase jsem zažil kdy motor tak nenápadně poklepával a za 300 kilometrů jízdy zela z bloku motoru obrovská díra a půlka klikovky na silnici

Kolik za seřízení a opravu klapky(pokud je to ona,může to být i něco jinýho) snad do 3 tisíc by se to mohlo vlézt

Ohodnoceno: 0x
 
Od: beny*
Datum: 21.07.14 12:12

V pohodě, nemáš se za co omlouvat, to já jsem tady ten blb :-D no klepe to hned nahoře deklu motoru (motor ECOTEC)jak je olejové víčko...fakt jako diesel podobný zvuk, to už mi řeklo několik lidí...a vzpoměl jsem si ještě na jednu věc a to, pokud jedu rychleji, rozsvítí se mi kontrolka ABS...po znovu nastartování už ne a pokud jedu do 100km/h.

Od: fik
Datum: 21.07.14 12:30

Tak kontrolka ABS signalizuje poruchu v systému,může to rovněž být i jen chybová hláška,elektronika modernějších aut je dost složitá a občas se podobné varovné signály objeví.určitě to bude chtít diagnostiku a kontrolu

Ohodnoceno: 0x
 
Od: beny*
Datum: 21.07.14 10:47

Díky moc za odpověď ale máte pravdu, motor spíš cvaká...mechanik otevřel olejové výčko motoru a podíval se a řekl mi, že je to vačka a ještě mi jí ukazoval jak je uplně leskne, žřejmě obroušená...nedá se tomu trochu pomoct ve výdrži, třeba nejakým speciál olejem? Jak se prodávaj na stišení motoru, těsnost aj.. Nemúže se mi tedy stát, že bych zůstal někde vyset na dálnici? Jinak jede krásně tichonká až na to cvakání. Jěště prosím Vás, jak jsem psal ohledně těch otáček, dá se s tim něco dělat, je to opravdu dost nepříjemné. Kamarád mi řekl, že je to prý nějakým čidlem nebo senzorem někde v místě sání u motoru...rád bych znal radu odborníka. Ještě jednou díky moc

Od: fik
Datum: 21.07.14 10:55

Pokud je vačka obroušená tak tomu nepomůže nic,ten obroušený materiál se nahradit nedá-že by jsi zůstal viset myslímže nehrozí,ale samo se to neopraví

K tomu pomalému ubírání bach to viděl spíš na klapku,některé mají nastavovače,že po ubrání plynu ji nastaví do základní polohy pomaleji než by spadla sama,motor pak neztratí otáčky tak prudko a přispívá to k plynulosti jízdy-tohle může být poškozené a ubírá to šíleně pomalu

Ohodnoceno: 2x
 
Od: beny*
Datum: 21.07.14 11:01

No je to opravdu hrozný, protože nemůžu čekat se zmáčnutou spojkou tak dlouho než otáčky spadnou cca (3 vteřiny pak jdou dolu) na vhodné přeřazení a tak řadim kolem 2 tis otáček a je to jako v automatu. a ještě k tomu zvuku cvakání, zni to jako diesel.

Datum: 21.07.14 20:50

Nemilé je, že tam máš vačkové hřídele hned dva. Ale také bych se přiklonil k použití oleje dle specifikace výrobce motoru. Jak tam popisuješ, že vačka je zcela hladká, dle mě to tak má být, problém je, pokud je v ploše vidět vybroušená drážka. Co se týká těch otáček, překontroluj si těsnost sání. ABS - najdi si někoho s diagnostikou, určí ti na kzerém kole je problém, pravděpodobně bude stačit vyčistit ozubený kroužek na náboji kola, případně snímač.

Jinak ten motor 1,6 16V je snad nejhorší, který Opel vyrobil.

doplněno 21.07.14 21:02:

Taky mi je divné, že mechanik otevřel víčko na dolívání oleje a rovnou trefil správnou vačku. Doporučil bych sundat plastové víko ventilů a zkontrolovat důkladně vačkové hřídele, protočit přitom motor (otáčením kola na 5. rychlostní stupeň, zapalovaní vypnuté, případně vyndat svíčky, aby šlo protočit snadněji. Pro zpětnou montáž víka koupit originální těsnění od Opela a velice opatrně a citlivě dotáhnout.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: beny*
Datum: 22.07.14 07:55

Všem moc díky za rady, ale už vím, že jsem udělal tu největší kravinu s koupí tohoto auta...je škoda, že je to tak poruchové a nákladné auto, pač pocit z jízdy mam velmi dobrý...nikde nic neklepe, nevrže, nebouchá, pohodlné..., ale to je asi tak vše...no hlavně mě zajímá, jestli přežije odjezd na dovolenou a zpět, protože pak ho hážu ze skály...fakt se mi nechce investovat tolik peněz, když auto jsem si pořídil jen na přechodnou dobu cca 1 rok. Koukali mi na to dva mechanici, jeden vůběc nevěděl která bije a jen krčil rameny a ten druhý byl si myslím profík a hned mi řekl o tý vačce atd. Zitra ráno se mi na to jde podívat třetí :-D a napíchne ho na diagnostiku...aspon ty otáčky bych chtěl pořešit než pojedu na dovču...ale asi máš pravdu s tim ABS, protože při rychlejší jízdě se mi rozsvítí kontrolka

Datum: 21.07.14 15:49
avatar

já to auto měl je to ta nejhorší koupě cos mohl udělat moc to nejede ,žere to olej,hnije to a vůbec sem na tom každou chvíli musel něco dělat tak a ted k problémům ty otáčky chtělo by to vyčistit klapku vzduchu a krokový motorek je uchycen 2ma torxi na klapce napoprvý pokud si to nikdy nedělal docela pekelná práce

dále vyndat vyčistit a zaslepit EGRventil

k tý vačce nevim stim sem se nesetkal a nák se mi nezdá že by chrastila spíš bych se zaměřil na rozvodovej řemen kladky a vodní pumpu jakmile ti něco odejde tak se motor potká a oprava tak 10-15 tisíc

dále bych koukl jestli ti nechrastí ložiska alternátoru nebo ložiska napínací kladky to je běžná věc -kladka se dá sundat a ložisko přimáznout

jinak zkus olej 15W40 třeba to trochu ztichne já ne něj jezdil taky

http://www.club-opel.com/foru…a-zaslepeni-egr-1-6-16v-56998

doplněno 22.07.14 15:30:

u oplů rádo praská vejfukový potrubí schodíš ten kryt a koukneš jestli nekde ty parohy nejsou očouzený prasklinu de pokud neni nák zvlášt široká řešit kamnářským tmelem

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.07.14 17:08
avatar

Pkd to chrastí (zvuk jako-by šicí stroj) tak to jsou tzv hydroštely-hydraulické zdvihátka ventilů. V tom případě ihned vypustit olej a dát tam doporučený a dle stavu popř zkráti interval výměny oleje-pomůže-li! Nepomůže-li výměna oilu,tak rozborky hlavy.Rozvody pkd nemá řetěz,tak nechrastí,max pískající kladka.

Nevím jak u opla,ale měl jsem v ruce vačku z motoru 1,9D od PSA s milionem km a bez důkladného proměření na ni nebylo poznat,že není nová!

Ohodnoceno: 2x
 
Od: beny*
Datum: 22.07.14 07:58

No nevim jak bych ti ten zvuk vypodobnil, možná ano trochu přirovnání k šic.stroji..zvuk jako by to byl diesel

Datum: 22.07.14 09:56

Doporučil bych zkusit těsnost výfukového sběrného potrubí - tzv. parohy. Stačí, aby na chvíli někdo zacpal výfuk při nastartovaném motoru a druhý poslouchal u motoru, zda se změní klepavý zvuk.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: beny*
Datum: 22.07.14 11:56

Tak si představ, že vejfuk je tam daný z opel astra, no tak to mi hlava nebere :-D tak prazvláštně svařený, že je to jeden celistvej kus od začátku až do konce.

 

Datum: 22.07.14 14:50

Neměl jsem ani tak na mysli netěsnost ve spojích, ale například prasklinu v části potrubí, které přiléhá k hlavě motoru.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: beny*
Datum: 22.07.14 17:00

Tak výfuk (parohy) OK...i celý je v pohodě, nikde ani foukanec. tak to bude zřejmě okolo toho sání jak už se tu psalo.

doplněno 23.07.14 15:59:

Tak dneska jsem byl s Vectrou na diagnostice a nevykázala ani jednu chybu...s tou vačkou to neni tak hrozny prý, tak mam normálně jezdit zatím dál. Chci poprosit o radu jak vyčistit tu klapku kvuli těm otáčkám, pač v servisu chtěli 1.000 kc za to a to si myslím, že je zbytečné. Když budete tak hodný a poradíte mi jak na to, tak bych to mohl zvládnout i sám, díky

Datum: 23.07.14 18:48
avatar

aby ses dostal na klapku kterou soudruzy z NDR *smich* chytře schovali dolů z boku motoru na levé straně musíš sundat plastový kryt na motoru a celý to vrchní sání musíš sundat,odpojit kolem dokola podtlakový hadice,odpojit benzínový hadice a odpojit hadici jenž spojuje klapku s tim vrchním sáním ta hadice má dýlku cca 6 cm a bejvá občas děravá já to řešil nákupem hadice na olejový topení a uříz sem si jí na míru ;)

zároven okoukni jestli nemáš děravou tu spodní hadici co de od filtrboxu na vstup do klapky a okoukni i tu slabší co de zpod klapky nahoru já jí měl pěkně děravou

snaž se tu klapku vyčistit z vrchu celou jí nesundavej je to pěknej opruz

jo ještě mi napadlo na levý straně z boku nad klapkou je ventil odvětrání benzínových par ten odpojit a též sundat a ted pozor nevim jak ty ale já měl pod nim uchycené ukostření pokud ho zapomeneš připojit nejedeš !

mě jednou auto cukalo a já za boha nemoh přijít co to je tak sem z ventilu odpojil hadičky přívod sem vyved do podběhu a odvod co šel do sání sem zaslepil a od tý doby sem měl pokoj

tady si stáhni knihu jak na to http://www.uloz.to/xtfiacD/dabel-rar

doplněno 24.07.14 18:15:

vyčištěním nic nezkazíš ,jinak pokud to nepomůže mohl by bejt v háji ten krokovej motorek co je na klapce taky nečekej od toho opla padání otáček při řazení jako je třeba u škodovky na mý vectře to padalo taky pomaleji

Ohodnoceno: 0x
 
Od: beny*
Datum: 24.07.14 16:43

Děkuju moc no to mě teda čekají zajimavý věci...budu muset někuho přizvat k tomu, pač mě to přijde hrozně složitý :-D hlavně s tím odpojováním hadic. Myslíš si, že skutečně to pomalý padání otaček bude zanesením škrtící klapky? Abych to nedělal zbytešně...no to by mě fakt nasr..o :-D

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.