Nejste přihlášen/a.
Zdravím, problém bude v dosedací ploše, či typu šroubů. Nemáte náhodou klasiku s půlkulatou dosedací plochou (origo Škoda na plechové disky) na discích s kuželovou dosedací plochou či obráceně? Při kombinaci typu ploch se šrouby povolí, vždy musí být dvojice kužel-kužel, či půlkalatá plocha a půlkulatá. Další možností je, že jsou poničené závity či jsou šrouby krátké; případně může být špatný disk, křivý a špatně dosedá.
Pomohlo by foto šroubů z daného kola, kola či alespoň popis, zda je disk plechový či ALU a typ dosedací plochy disku a šroubu. Toto je opravdu nutné rešit, protože jak Vám uletí kolo na řídící nápravě, tak s autem nic nenaděláte a poletíte kam nechcete.
Pkd by to bylo jak píšete,tak se budou povolovat všecny šrouby na daném kole!
To Tazatel-zkuste ty šrouby prohodit,dát je na jiné místo zdali to budou dělat jinde,je problém ve šroubu,jeli problém na disku,tak se ty druhé šrouby budou povolovat také!
doplněno 04.08.14 16:47:Nevím,ale selským rozumem-dva se povolují další ne-chyba ne všech šroubů ale těch dvou nebo těch dvou otvorů a závitů!
Pkd by to na škůdce neměla být chyba ale vlastnost,tak proč se polují jen na jedno kole jedné strany a na druhém kole téže strany ne? Tam musí být opět chybka a ne vlastnost!
Jedna strana auta-při jízdě dopředu se rotací kola,resp. šrouby jakoby dotahují a na druhé straně opačně,Z toho důvodu měli tatry a vejtřasky opačné závity druhé strany,aby se rotací kola dotahovaly!U osobních to takto není tam jsou stejné závity proto je třeba druhé straně věnovat větší pozornost,ale pkd je vše OK tak po utažení i rukou musí držet!
Osobně jsem na půlkulovou dosedaci plochu dával šrouby s kuželovou a nepovolovali se!avíc už leta při montáži máznu šrouby olejem!
Tak jsem se na to díval. Mám tam originál tyhle šrouby: im9.cz/...
A podle toho když jsem šáhl dovnitř disku tak si myslím, že tvar kam dosedá šroub odpovídá šroubu.
Jedná se o disky borbet.
Originální šrouby jsou docela krátké, ale nevím tedy jak zjistit, které šrouby tam koupit. Hlavně nechápu proč to teda stále dělá jen to přední kolo. Ale zjistil jsem, že všechna kola měla 2,2 tak jak jsem je nafoukal, ale tohle mělo už jen 1,6. Je možné, že by to mohlo být tímto?
Dobrý den, no to bude asi ono, obecně jsem ještě u ALU (možná mimo originály příslušné automobilky) neviděl s tímto druhem dosedací plochy, aby ALU disk měl takovýto typ šroubu, viz níže (kužel). To je obecně bolest Škodovkářů, při použití stejného šroubu z plechových disků na ALU se dopouští celkem fatální chyby a to dokonce i servisy.
Podle mě patří do alu tento typ: mzb.cz/...
Napište firmě Borbet o vyjádření : borbet.cz/...
Mohlo ovšem dojít k nevratnému poškození dosedacích ploch, proto správně mají být dvě sady šroubů, jak pro plechy, tak ALU, kolikrát to ani jinak nelze kvůli délce.
Správná délka šroubů se stanoví tak, že se demontuje kolo a změří se délka závitu v příslušném náboji (posuvným měřítkem hloubkoměrem). Šroub musí být ve všech činných závitech. Pak do demontovaného kola vložíme pomocný šroub a měříme podle něj kolik chybí k dosedací ploše, či přímo hloubkoměrem měříme od kužele v kole k dosedací ploše disku. Výsledky potom sečteme a vybereme žádanou délku, pozor délky na přední a zadní straně mohou být mírně různé, ale pokud nemáte podložky, tak by měly být shodné. Pokud nemají správnou délku, vyberte delší a necháte si je zkrátit u soustružníka. Pozor, vybírejte jen kvalitní šrouby s garantovanou pevnostní třídou. Při použití šroubů zvláště u bubnových brzd, nesmí žádném případě dojít k tomu, aby šroub přečníval dovnitř bubnu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.