Vytáčení motoru felicia 1,3 mono

Od: Datum: 18.07.14 23:02 odpovědí: 11 změna: 23.07.14 09:26

Ahoj, nevíte jak hodně se uškodí motoru a převodovce Felicie 1.3 jednobod, když za studena se vytáčí až po omezovač otáček cca 6000? Dík

doplněno 18.07.14 23:31:

Doplním že se s tím tak jelo asi necelý 1 km


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 18.07.14 23:12

Co to je za otázky?

Studený motor špatně maže. Na pístu se objeví škrábance a na válci taky. Po čase může propouštět olej přes kroužky. Řetěz rozvodů dostane zabrat asi nejvíc. Možná se i po čase dle opotřebení roztrhne (už jsem viděl fotku Š120 s tímto jevem). Stará gufera ventilů vibracema postupně odpadnou do vany (po čase tvrdnou a steří a drolí se). Během ohřívání se měnící roztažností dílů rozvodu (tyček) asi podpálí výfukové ventily.

V převodovce vemi rychle odejde ložisko na 5 rychlosti. Studený převodový olej tam hned tak nepronikne a třením se ložisko vyrachtá. Pak to bude chrchlat na volnoběh a při stlačené spojce utichne).

Co třeba jezdit bez oleje?

doplněno 18.07.14 23:16:

Asi nejhorší bude trhavý chod motoru za studena v omezovači.

doplněno 19.07.14 00:00:

Za tu chvilku snad nic. Co jsem psal je spíš při pravidelném konání. Záleží na nájezdu km, pravidelné péči (rozvody,olej,seřízení ventilů,chl. kapaliny) a stylu zajetí motoru.

Jestli chceš mít klid, tak sundej víko ventilů a zkontroluj měrkou vůle. Pokud je někde moc velká, tak se ohla tyčka nad zdvihátkem a je nutná výměna (poznáš po jejím vytažení a zkutálení po šikmé skleněné desce nebo na stole - pokud šmajdá, tak je do luku ohlá).

Tenhle motor je jinak držák, takže bude z 80% po tomhle testu OK.

doplněno 19.07.14 00:05:

Jestli 1km kopal omezovač, tak budou staré závěsy motoru (silenty) určitě natržené. Silenty výfuku pak určitě u středního dílu tlumiče utržené zcela nebo budou držet jen 10% (tam se trhaj nejvíce i po normálním ježdění).

Rozvodový řetěz bude určitě na výměnu.

Kopat omezovačem 1km je teda hazard. Myslel jsem jet s vytočeným motorem na 5400 rvát to ten jeden km nebo u 50kw verze 5900. Omezovače jsou jinak na 5500 a 6000.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.07.14 23:29

Jelo se s tím asi 1 km jak sem popisoval výše, myslíš že se mohlo něco poškodit za tu chvíli?

Datum: 18.07.14 23:33
avatar

Za ten 1 km asi nic zjistitelného, zvlášť při těchto teplotách, v -10°C by to bylo o poznání horší.

doplněno 18.07.14 23:35:

Kamarád je taky schopen za studena nastartovat, vytočit do omezovače a na hrabačku odjet, párkrát jsem mu vysvětloval proč by to neměl dělat, ale má svůj rozum. Vlastní Fiat Uno z roku 1990 a pořád v pohodě jezdí :)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.07.14 23:59

celý ten 1km byl přetočený motor, že kopal omezovač

Od: fik
Datum: 18.07.14 23:35

Za tu chvíli asi těžko,ale dělat to takhle pravidelně tak je zachvilku po motoru i převodoce...jak psal gumídek,motor za studena špatně maže,proto se nesmí vytáčet,mazací schopnosti jednoduše řečeno nestačí otáčkám a zátěži

Motor může jít do plných až po důkladném zahřátí jak chladící kapaliny,tak oleje-olej se zahřívá déle než voda,poměrně dost déle. Obecné pravidlo je tak po 10-15km jízdy,teprve pak můžeš z motoru ždímat-ovšem taky z rozmyslem

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.07.14 22:04

kdyby byl ten rozvodový řetěz v háji tak by se to poznalo na rozvodech ne?

Od: trtr
Datum: 23.07.14 09:26

Zdravím, řeknu to asi takto: Rozumný řidič to nedělá, co se týče machrování, tak na tom nic extra není, zvlášť když potom onen machr dostane ojnicí či pístem.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: dvahrnce
Datum: 19.07.14 01:39

Mám v pořadí druhou filcku, první byla na LPG a tato je též na LPG. A při provozu na plyn dokonce ani omezovač nezasáhne.

Dá se na dvojku rozmotat někam k 7tis.ot.

Je to sice prasečina, ale běžně motor točím at studený nebo zahřátý přes 5tis. a jezdí to furt.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 19.07.14 10:59

7 tis na OHV rozvod je vážně moc

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.07.14 09:19
avatar

Kdysi jsem míval formana, kolem 5t teprve dostal ten správný zvuk :D . Jinak za studena dochází k většímu opotřebení, motor se ohřeje během několika okamžiků, nedivil bych se prasklé hlavě, těsnění atd. (i když ty Al jsou statečnější).

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.07.14 09:55
avatar

A jaký je důvod takové jízdy?

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.