Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Chybejici kryt motoru

Od: kailas* odpovědí: 10 změna:

Dobry den,

rad bych se zeptal, zda/jaka jsou rizika jizdy bez plastoveho spodniho krytu motoru (spodni oblezeni motoroveho prostoru dle literatury). Potrebuju dnes nutne nekam jet, a zjistil sem, ze ten kryt je napul odpadly, budu muset koupit novy. Mam Skoda Octavia combi 98.

Predem moc dekuju za odpovedi..

doplněno 08.09.14 10:45:

dekuju moc za odpovedi, mam 1.8 benzin. A myslel sem,ze co typ auta, to specificky kryt, jak vidno z tech odkazu, tak jsou stejne kryty i dokonce v ramci jinych znacek...

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hujer123*
hodnocení

2x

Rozhodně je velice důležité. že jde o kombík. Ale důležitější by bylo uvést, o jaký se jedná motor.

Absence spodního krytu motoru rozhodně není nic, co by bránilo někam jet. U dieselu je tam, aby se motor zbytečně nechladil. Dále má za úkol snížit znečištění motoru a jeho ostřik vodou. Na druhou stranu může zabránit, aby se malý únik oleje dostal na silnici.

doplněno 09.09.14 00:23:

U dieselu má ještě důležitou funkci a to tlumit hluk motoru.

repkin*

Ani ta motorizace není tak důležitá. Např. u Fabie se na benzíny dávaly malé kryty, takže si to spoustu lidí vyměnilo za větší kryt z nafty. Nouzově to ničemu nevadí, ten kryt tam je od toho, aby nešel bordel na motor ze spodu a ten nereznul atd. dále taky chrání motor před přímými zásahy kamenů, apod. aby ti to neprorazilo třeba olejovou vanu (samozřejmě pokud člověk má místo mozku cukrovou vatu a podle toho i jezdí, tak to prorazí i s krytem).

doplněno 08.09.14 09:58:

např

autobazar.hyperinzerce.cz/...

doplněno 08.09.14 09:59:

skoda-dily.cz/...

doplněno 08.09.14 11:53:

Imgify: i to je dost možné, to jsem zas nevěděl já *pivo*

repkin*

Značky VW/Audi/Seat/Škoda jsou jeden koncern, takže některé díly vypadají stejně a některé jsou dokonce záměnné např. Polo/Fabia, Passat/Octavia apod. Je rozdíl jen mezi benzínem a naftou, ale jak jsem psal, u Fabie jsem si na benzín dal kryt z nafty, je větší, zdá se mi lepší.

To Repkin Octa a passat vždyť octa je nižší střední a pašík je střední neli dokonce vyččí střední třída,navíc se pořád tvrdí,že octa ja na podvozkové plošině golfu!Protože koncern VW neznám tak se ptám!

repkin*

Viz. tahle otázka

poradte.cz/...

fotky jsou z passata, já mám téměř stejný tapec a stejný ovladač na okna v Octavii. Takže neřikám všechny ale některé ;)

tycoon*

Benzinový dvoulitr má "velký" kryt (musí se sundat i při výměně oleje).

 

lmgify
hodnocení

2x

Ten kryt je tam snad hlavne proto, aby zabranil víření vzduchu pod autem = nižší aerodynamický odpor = nižší spotřeba. Jestli to má i jinou funkci (ochrana motoru před vodou/solí ze silnice), to nevím.

 

tomibender*
hodnocení

0x

V pohodě bez toho jezdi, jen na zimu bych ho doporučoval sehnat, bude se ti pomaleji ohřívat motor, teď je to jedno. Ten kryt je tam právě kvůli rychlejšímu zahřátí motoru a jak uvedli rádcové výše, zajišťuje lepší obtok vzduchu pod autem a v neposlední řadě mechanickou ochranu. Ale spousta starších aut kryt dole neměla taky jezdili/jezdí.

 

hodnocení

0x
avatar h0nz490
mam fabku a kryt nekde upadl , jezdim bez neho jiz 3roky

 

tycoon*
hodnocení

0x

Pokud je napůl odpadlý, tak možná nebude potřeba koupit nový, ale bude ho stačit přichytit ... ty šroubky, co ho drží, prostě občas "vypadnou".

Jinak jedničkových Oktávek s napůl odpadlým krytem vidívám na dálnici hodně.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]