Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Opel Tigra a paranoidní majitelka :)

Od: maya8 odpovědí: 9 změna:

Hezký večer, ahoj...

Koupila jsem si Opel Tigra (především proto, že v malém autě se citím paradoxně bezpečněji a mám ho coby začátečník více pod kontrolou). Na první pohled (na ta léta, r. v. 99) je v super stavu, až na takové detaily, jako je např. blatník, který je potřeba dolakovat.

Ale k problému... jelikož mě už život párkrát přesvědčil o tom, že nikdy nemám mít radost, protože se vždycky něco potento..., tak už se preventivně "bojím", co vše se s autem může stát, hledám závady na různých diskusních fórech atd. :)

Co byste doporučili na uklidnění (a prosím ne žádnou tabletku), abych se o auto nemusela neustále bát? Vím, že pro spoustu lidí je to "starý šrot", ale já bohužel zatím nemám možnost nákupu něčeho "dražšího" a tedy i lepšího (?) :).

Např. je měněný střední a zadní výfuk a všimla jsem si, že v té části (pod rezervou) je auto "zavařené". A už mě napadají katastrofické scénaře :)

Rozvody byly měněny při 83 tis. km (nyní má najeto 104 tis. km),

jezdí krásně a svižně, nikde nic neklepe, jen občas kolísají otáčky při volnoběhu a občas (když déle nejezdím) se na můj vkus moc zahřejvá, teplota se vyšplhá přes stovku (cca 103°), ale to by prý klidně mohl být zanešený termostat...

Jelikož mě teď čeká stěhování do Prahy a tudiž cesty mezi stávajícím a novým bydlištěm (cca 70 km), tak bych chtěla mít auto v pořádku... a pokud možno dojet vždy bez problémů :)

Omlouvám se za tento román a budu moc vděčná za tipy, co nechat prohlédnout apod.

Díky a hezký zbytek dne :)

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

tigr
hodnocení

0x

Zas tak to neprožívej. Zajeď do ověřeného servisu, nech udělat celkovou prohlídku a víc to neřeš.

 

gumidek*
hodnocení

0x

Zaměřil bych se na věci, bez kterých to opravdu nejede. Tedy bez výfuku třeba dojedete s kraválem a větší spotřebou vždy.

Zvážil bych koupi nového palivového čerpadla + nový palivový filtr, očistil hall snímač otáček, zkontroloval zapalování, popř nové zapalovací trafo a kabely (pokud to není v jednom jako lišta) + svíčky. Vše origo nebo specializovaný výrobce na konkrétní sortiment dílů.

Pak bych se nebál. Taky jsem si říkal, že lidi dlabou na údržbu a jezdí jim to. Vzal jsem zapalovací trafo z vrakáče, po pár km (cca 300km od výměny po 3 dnech a ten den po 20km) cuk cuk a bylo vystaráno. Musel mi náhradní trafo dovézt táta.

Možnájen blbá souhra náhod. Auto mám v tom stavu, ale na tomhle jsem zbytečně šetřil. Teď mám celé zapalování nové od trafa až po svíčky + repas rozdělovače - dělám si vše sám).

Ale tím Vás nechci strašit. Jen naznačit, že se kontrolují díly bez kterých to nedojede (palivo,zapalování,nápravy,brzdy,chlazení,oleje)

 

hodnocení

0x
avatar h0nz490
Mas strach? Dej karu na prohlidku a uvidis. Jinak auto ma 15roku, tak necekej zazraky. Ale pokud se nekdo o karu staral tak dobre poslouzi.

 

dfdf*
hodnocení

0x

Jako, jednou si toto autičko chci koupit...Jako malej jsem po něm vždy toužil...Tak si splním svůj sen..Sice to má prý podvozek z Astry..ale vypada velmi sportovně...:)

Radeji fiat coupe :)

 

hodnocení

0x
avatar megacruiser

Tachometr bude stočený - 104 tisíc a auto 15 let staré? Těžko. Já Mám Seicento 98 - na tachu 120, reálně nejmíň 2x - 3x tolik podle opotřebení. Z původních dílů už je na autě jen karosérka a blok motoru jinak vše nové :) Ideálně si můžeš skočit na STK a nechat si udělat prohlídku bez zápisu do TP. Plno těchto starých aut má STK koupenou a je to pak časovaná bomba - třeba komplet v háji tlumiče, čepy, výfuk s vybouchaným katem, 20 tisíc neměněný olej, nikdy neměněný fridex a brzdovka... Technik na STk vidí desítky aut denně a ví kam se podívat. Co poravit akutně asi navrhne. Technik u dealera akorát chce dostat co nejvíc peněz za co nejmíň práce takže má tendenci měnit zbytečnosti a ještě za velké peníze.

Zahřívání - spíná větrák na chladiči? Není chladič už moc vymlácený nebo ucpaný nepořádkem? Nezasekává se termostat? Může být taky v motoru už hodně vyjetý olej - zvyšuje se tření a výrazně roste teplota - doporučuji preventivně vyměnit včetně filtru, jde to i doma. Já osobně dávám syntetiku Magnatec a nemám problém. Teoreticky může být celý vodní okruh zacpaný bordelem, záleží na předchozích majitelích jak se k autu chovali. Chce to specializovaná fóra a tam zjistit, jestli to třeba není u Tigry normální.

 

erikch*
hodnocení

0x

autem nechte svézt šikovného mechanika,který následně provede i celkovou kontrolu(od brzd přes uložení podvozku až po třeba funkřnost podsvícení přístrojovky...)...Zkrátka brzdy,chlazení,mazání,výfuk atd.atd...

 

hodnocení

0x
avatar diesel
V tom pripadu si zadne neporizovatva jezdit busem!
jinak,bezne se po koupi meni rozvody/ nikdy neni,pokud neni od rodiny,zaruka zda
byli meneny/ dale vsechny naplne+filtry /olej,chl.kapalina,olej.pal.a vzduchovy filtr,popr.klimovy/.mozna jeste kontrola vufuku,brzd a tlumicu.

 

asd*
hodnocení

0x

Vůbec bych to nedramatizoval - jestli má zdechnout tak zdechne i nové, preventivní výměny palivových čerpadel, zapalovacích cívek atd. jsou nesmysl - to by jste musela vyměnit celé auto ;) A navíc náhradní díly jsou často horší než prvomontáž. Prostě do fungujícího stroje se nevrtá. Je to starej pekáč = investoval bych jen do základní údržby = brzdy, zavěšení kol, náplně, pneu, ochrana proti korozi. Přehřívání motoru bych řešil co nejdřív, tam hrozí poškození motoru a nejspíš půjde o drobnost (termostat atd.). Další investice jsou vyhozené peníze, spíš to chce mít v autě kontakt na několik odtahovek za rozumnou cenu - když zdechne na cestě tak zavolám, dotáhne mě domu a auto do servisu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]