Nejste přihlášen/a.
Četl jsem zprávu o čelní srážce vozu Chrysler s Škoda Octavia. První těžce zranění, druzí na místě mrtví. Jestli takhle fungují airbagy, tak to mám opravdu radost. Předpokládám, že každá Oktávka už je má.
Když se dvě rychle jedoucí auta vzájemně téměř sešrotují, tak přeci nemůžete čekat, že vás nějaký "nafouklý pytel" zachrání... Není všespásný. Airbag jen zvyšuje bezpečnost. Důležité je také dodat, že takto funguje jen v součinosti s bezpečnostními pásy. Nepřipoutanému člověku, při nárazu, spíš jen ublíží...
Airbag je do cca 60km/h. Pak je na nic (viz. vnitř. orgány).
doplněno 15.07.14 08:27:Pomáhají deformační části skeletu karoserie, které náraz pohltí a energii přenesou do ohybu nebo posuvu nosníků.
doplněno 15.07.14 08:33:Airbagy měla i Felicie na přání. Octavie všechny v základu a Fabie taky.
doplněno 15.07.14 13:35:Mimochodem při srážce se obě rychlosti sčítají a tak pokud auto jedoucí 60km/h a druhé v protisměru jede 50km/h, tak je to jako srážka do stromu v 110km/h. Energie obou aut se maří současně a tak už jen rozhodují váhy aut, jejich deformační zóny, napadení korozí, příp. vlek za autem,atd...
rychlosti se nesčítají, eliminuje se setrvačná energie (váha + rychlost). Pokud by obě vozidla jely 50km/h, byly stejně těžké - tak je to jako by v 50km/h narazily do zdi. Při rozdílných váhách má ten lehčí smůlu - větší přetížení, je vržen zpět.
Jinak souhlas
airbagy jsou účinné přesně do max.rychlosti 64 km/h-toto je interní informace přímo od výrobce(TakkataPetri),kterých pár továren je i u nás v ČR...I proto se crash testy ani nedělají(a nemohou) ve vyšších rychlostech...Zkrátka poslední dobou je trend výrobců přesvědčit zákazníky,že auta jsou bezpečná a se všemi elektronickými asistenty se "nemůže nic stát"-opak je pravdou-fyzika je neúprostná a platí bez vyjímky pro každého,takže spoléhat můžete jen a jen sami na sebe,své schopnosti,reakce,prozřetelnost atd...nesmíme podléhat dojmům,že kdyby cokoli-"zachrání" nás airbagy,ESP,ABS atd.atd...Jak říkával Klausík:"...to je falešná iluze..."
Musím trochu oponovat, ano, samozřejmě máte pravdu, že pokud si někdo koupí SUV, není to výhra a fyzika platí pořád ale na druhou stranu, je obrovský rozdíl, když například potkáte čelně Fábii třeba v Thálii či v SUV...věřte, že v Thálii by nikdo nepoznal, kdežto SUV bude na tom o mnoho ale o mnoho lépe. To ale platí pouze, pokud v SUV trefíte něco, co je lehčí než vy, pokud potkáte třeba strom, veškeré výhody se smažou a možná váha SUV jde i mírně do nevýhody, jelikož se jedná o pevnou překážku. Navíc, také jsem již viděl několik příkladů, kdy SUV někomu zachránilo život, a to právě díky robustnější karoserii a větším deformačním zónám, než třeba u nějakého menšího vozu. Další velkou roli hraje samotné stáří vozu, pokud někdo, kdo má 15 let staré Volvo trefí 2 roky starší vůz nižší třídy, tak věřte, že i přes to, že Volvo je symbolem bezpečnosti, z Volva nic nezbude, kdežto 2 roky starý vůz na tom tak zle nebude. Hold technologie jde kupředu, s tím jdou i kvalitnější materiály, studie deformačních zón a mnoho dalšího..
Tělo je chráněno možná vizuálně nepoškozeno, ale při prudkém nárazu dochází k poškození, utržení vnitřních orgánů. Na př. soutěžní jezdec při rychlosti 200 km vylétne ze silnice a koulí sudy nenarazí na překážku je většinou se spolujezdcem nezraněn. Proto když sedám za volant přeji si abych takového idiota v protisměru, ze stran neb zezadu nepotkal, poněvadž poté mi nafuk boule mnoho nepomohou
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.