Ochrání mne airbagy?

Od: Datum: 15.07.14 06:29 odpovědí: 10 změna: 17.07.14 03:05

Četl jsem zprávu o čelní srážce vozu Chrysler s Škoda Octavia. První těžce zranění, druzí na místě mrtví. Jestli takhle fungují airbagy, tak to mám opravdu radost. Předpokládám, že každá Oktávka už je má.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 15.07.14 06:43

Tělo je chráněno možná vizuálně nepoškozeno, ale při prudkém nárazu dochází k poškození, utržení vnitřních orgánů. Na př. soutěžní jezdec při rychlosti 200 km vylétne ze silnice a koulí sudy nenarazí na překážku je většinou se spolujezdcem nezraněn. Proto když sedám za volant přeji si abych takového idiota v protisměru, ze stran neb zezadu nepotkal, poněvadž poté mi nafuk boule mnoho nepomohou

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.07.14 07:24

Když se dvě rychle jedoucí auta vzájemně téměř sešrotují, tak přeci nemůžete čekat, že vás nějaký "nafouklý pytel" zachrání... Není všespásný. Airbag jen zvyšuje bezpečnost. Důležité je také dodat, že takto funguje jen v součinosti s bezpečnostními pásy. Nepřipoutanému člověku, při nárazu, spíš jen ublíží...

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 15.07.14 08:26

Airbag je do cca 60km/h. Pak je na nic (viz. vnitř. orgány).

doplněno 15.07.14 08:27:

Pomáhají deformační části skeletu karoserie, které náraz pohltí a energii přenesou do ohybu nebo posuvu nosníků.

doplněno 15.07.14 08:33:

Airbagy měla i Felicie na přání. Octavie všechny v základu a Fabie taky.

doplněno 15.07.14 13:35:

Mimochodem při srážce se obě rychlosti sčítají a tak pokud auto jedoucí 60km/h a druhé v protisměru jede 50km/h, tak je to jako srážka do stromu v 110km/h. Energie obou aut se maří současně a tak už jen rozhodují váhy aut, jejich deformační zóny, napadení korozí, příp. vlek za autem,atd...

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 15.07.14 11:05
avatar

airbagy jsou účinné přesně do max.rychlosti 64 km/h-toto je interní informace přímo od výrobce(TakkataPetri),kterých pár továren je i u nás v ČR...I proto se crash testy ani nedělají(a nemohou) ve vyšších rychlostech...Zkrátka poslední dobou je trend výrobců přesvědčit zákazníky,že auta jsou bezpečná a se všemi elektronickými asistenty se "nemůže nic stát"-opak je pravdou-fyzika je neúprostná a platí bez vyjímky pro každého,takže spoléhat můžete jen a jen sami na sebe,své schopnosti,reakce,prozřetelnost atd...nesmíme podléhat dojmům,že kdyby cokoli-"zachrání" nás airbagy,ESP,ABS atd.atd...Jak říkával Klausík:"...to je falešná iluze..."

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 15.07.14 11:35
avatar
Ano, nebezpečně moc lidí má pocit, že když si koupí třeba SUV a jsou připoutaní, že je airbag a zbytek vozu ochrání i při vysokých rychlostech. Není tomu tak.
Ovšem to pochopí až když je hasiči seškrabávají z interiéru vozu :(
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.07.14 11:44
avatar

Musím trochu oponovat, ano, samozřejmě máte pravdu, že pokud si někdo koupí SUV, není to výhra a fyzika platí pořád ale na druhou stranu, je obrovský rozdíl, když například potkáte čelně Fábii třeba v Thálii či v SUV...věřte, že v Thálii by nikdo nepoznal, kdežto SUV bude na tom o mnoho ale o mnoho lépe. To ale platí pouze, pokud v SUV trefíte něco, co je lehčí než vy, pokud potkáte třeba strom, veškeré výhody se smažou a možná váha SUV jde i mírně do nevýhody, jelikož se jedná o pevnou překážku. Navíc, také jsem již viděl několik příkladů, kdy SUV někomu zachránilo život, a to právě díky robustnější karoserii a větším deformačním zónám, než třeba u nějakého menšího vozu. Další velkou roli hraje samotné stáří vozu, pokud někdo, kdo má 15 let staré Volvo trefí 2 roky starší vůz nižší třídy, tak věřte, že i přes to, že Volvo je symbolem bezpečnosti, z Volva nic nezbude, kdežto 2 roky starý vůz na tom tak zle nebude. Hold technologie jde kupředu, s tím jdou i kvalitnější materiály, studie deformačních zón a mnoho dalšího..

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 15.07.14 16:24
avatar

@gumidek

rychlosti se nesčítají, eliminuje se setrvačná energie (váha + rychlost). Pokud by obě vozidla jely 50km/h, byly stejně těžké - tak je to jako by v 50km/h narazily do zdi. Při rozdílných váhách má ten lehčí smůlu - větší přetížení, je vržen zpět.

Jinak souhlas

Ohodnoceno: 3x
 
Od: gumid
Datum: 16.07.14 08:04

Jo takhle, dík ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lolek
Datum: 17.07.14 03:05
S tis scitanim rychlosti nemas pravdu. Kazda akce ma i reakci. Zagoogli na toto tema a uvidis ze se mylis. Dokonce to bylo i v boricich mytu.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 15.07.14 10:17

Četl jsem zprávu o čelní srážce vozu Chrysler s Škoda Octavia. To je sice pěkné, ale nic to neříká při jaké rychlosti a čelně, jak je to pak s rychlostí? A pásy byly? Ochrana není nekonečná! Něco si o bagech načtěte.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.