Dva alternátory

Od: Datum: 13.07.14 23:01 odpovědí: 12 změna: 15.07.14 11:29

mám dotaz,zda by bylo možné přidat do mazdy 323 diesel ,1993,další alternátor 65 A a zapojit přes svou pojisku na baterku,aby mě to lépe utáhlo zesilovač,a mám v autě i namontovaný i měnič napětí z 12V/230 V/2000W.

Jde mi o to zda ten druhý altík mohu napojit také na baterku,aby ji to dobíjelo a z baterky to vše zásobovalo.Baterka je yuasa 74ah/12V/670A

Altík by šel na řemenici,kde normálně má být na posilovač řízení to čerpadlo,jsem zkoušel imístění,problém by nebyl,i uchycení by tam bylo v poho.jde mi jen,aby baterka zvládala dobíjení z dvou alternátorů.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: dee
Datum: 14.07.14 04:14
Dobijet zvladne i jeden altik. Popripade bych volil silnejsi akumulator.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: hop®
Datum: 14.07.14 05:01
avatar

Dobíjet jeden akumulátor zároveň dvěma zdroji není ideální. Spíš bych volil dobíjení jedním silnějším zdrojem - alternátorem, který by měl dostatečný výkon na to, aby dobíjel akumulátor a zároveň stíhal "krmit" i ten měnič na zesík...

Ohodnoceno: 2x
 
Od: dexx®
Datum: 14.07.14 06:28
avatar

Pokud dva alternátory, tak i dvě baterie a dva samostatný dobíjecí okruhy. Takhle jsme to dělali taky na pracovní auta co měly měniče a byly určený na pomocný startování. Ten druhej okruh nebyl vůbec spojenej s originální elektrikou v autě.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 14.07.14 09:35

Jednodušší a mnohem lepší je vyměnit stávající alternátor za silnější. třeba 150A.

Věřím že se sežene typ který bude pasovat bez větších úprav.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 14.07.14 10:29

Zdravím, silnější alternátory mají obecně naftové verze, takže se podívat po jiném. Pouze pozor na řemenice, musí mít shodný průměr a délka hřídelí musí být také shodná; také je třeba ohlídat zda nebude chybět nějaká svorka.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.07.14 10:45

Napajanie Audio zartiadenia s velkým vykonom sa robi pridanm Kapacitoru napr pol faradu na svorky audio a masivnym napajanim ,zemnením.Inak vám budú svetlá reagovat na odber audia .Paralelné spojenie alternátorov je nebezpečné


doplněno 26.07.14 00:05:

Vaše napr Audio zariadenie -menič 2000W si pri nabudení cucne kludne 200-300A a napatie klakne na 8V a svetla budu v rytme hudby blikat -to alternator 2x nevyrieši ,iba kable a kondezátor k audiu

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.07.14 13:27

Kapacitor je na nic. Je to jen pověra, že něco podrží. Mýtus

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.07.14 14:24
avatar

Pověra to není, kapacitor dokáže částečně pokrýt proudové špičky, vzniklé rychlým odběrem (audio - bassy) avšak i ten kapacitor musí ta baterie nabíjet...

Když je kondenzátor na nic, tak proč se používá třeba v usměrňovačích pro audio zesilovače? a řádově desítky mF? (na vyhlazení usměr. napětí a pokrytí proudových špiček)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.07.14 17:00
avatar

já měl kdysy 2 altíky ve 120ce a nádhera takže pokud to tam dokážeš nabastlit mechanicky tak s chutí do toho elektricky ho zapojit už je hračka

leč pokud bys měl možnost sehnat silnější altík ušetříš si práci :),

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.07.14 19:24

Tědka mi to jeden nestíha,takže to musím řešit,oba by měli každý 65A,dát tam 150 A altík by bylo idealni,lec jsem nesehnal,ktery by tam sel na drzak tenhle mazdacky ma nejake jine koncovky,co jsem mel v ruce,a chtel jsem to vyresit s tim co mam.ten menic napeti nepouzivam jen na zesik,ale na chate,kde neni elektrika tak kdyz je tam potreba neco s vrtackou,apod.

Takze by baterka nemusela snest dva zdroje proudu tedy dva alternatory na ni zapojene zda chapu dobře.Chtěl jsem to přímo napojit na baterku ten druhy přes pojisku samozřejmě.

Od: ghgg
Datum: 15.07.14 01:00
Přes jakou pojistku? 70a xDDDDD
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.07.14 11:29
avatar
Spřáhnout dva alternátory lze jen pokud mají pomocný usměrňovač, protože jedině tak mají galvanicky oddělené regulátory napětí. U šestidiodových altíků to není možné - regulátory by se ovlyvňovaly a došlo by k pulsování proudu do jejich buzení a rozkolísání napětí vozové sítě. Leda použít společný regulátor, ale ten zase neutáhne dvě kotvy, musel by se upravit.
Problematikou připojení obou altíků na akumulátor se nezabývej, baterce je to jedno. Pojistka mezi altíkem a baterkou je běžná u moderních aut, u Mazdy tehdy asi ještě nebyla, ostatně to bys jí tam někde našel, že ;)
Sežeň si silnější alternátor a na dva altíky se vykašli.
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.