Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Auto pro studenta do 40+-

Od: pandadj* odpovědí: 22 změna:

Vybírám auto, rozumím tomu minmálně, s cenovkou tak okolo 40 tisíc čistě za auto. Moje požadavky jsou takový, aby to nemělo astronomickou spotřebu, nebylo to zas nějak mega líné, protože abych se celou cestu táhl za autobusama a kamionami mi za to nestojí. Díky za tipy.

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jmlc*
hodnocení

0x

opět široký pojem - další parametry:

parkujete ve městě? máte dost místa?

Denně najedete kolik km? Na pár měsíců nebo na několik let? Plánujete rodinu?

Už jste nějaké auto měl, případně jste zvyklý na nějaký vůz? Převodovka, palivo, ..

pandadj*
hodnocení

Doma máme garáž a denně bych do školy najezdil 80 km+- jezdil bych tak 10-15 dní v měsíci.

Na několik let každopádně a rodinu opravdu v dlouhé době neplánuji. Auto jsem ještě neměl, a palivo benzín nejspíš a převodovka manuální.

jmlc*

na tu dálku už doporučuji naftu - nejlépe HDi nebo TDi

Benzín do požadované pořizovací částky bude buď 3dvéřové malé auto 1200ccm se spotřebou 6litrů na 100 km nebo větší vůz se spotřebou nad 7 litrů benzínu..

Mám velmi špatné zkušenosti s Renaultem, velmi dobré s Citroenem (oba Francouzi).

Pokud opravdu chcete benzín, zaměřte se na levný servis a dobrý stav karoserie. Aut je spousta - na nákup doporučuji vždy někoho k ruce, nejlépe známého servisáka..., ale někdy stačí někdo, kdo má s daným typem zkušenost a ví, na co se zaměřit.

pandadj*
hodnocení

Já právě vůbec nevím jestli naftu nebo benzín, nevidím v tom žádný rozdíl a cena je snad i stejná?

Já koukal třeba po golfech, oktávkách, fabiíích po jiných ne, ale nevím no.

jmlc*

škoda auto je dobré auto - ale tady jsou vyřechtané mrchy (pardon)...

Na danou vzdálenost bych doporučil kvůli spotřebě 2,0 HDi nebo 1,9TDi motory (do 81kW).

Nejčastěji je 2,0HDi 66kW právě u citroenů, 1,9 TDi 66 kW u oktavií, VW a podobně. Spotřeba kolem 5ti litrů (záleží na noze ovládající plyn).

VW má sice levnější servis, ale zase jeho pořizovací cena je tak 2x vyšší a opět - bývají to vyježděné potvory s nutností servisu...

V dané ceně však rozhoduje aktuální stav a štěstí na jednotlivý kus... Vemte si den volna, peníze a známého, vytipujte si trasu a hurá na nákupy... nikdy neberte první vůz - můžete se vrátit...

jmlc*

Jo ještě co jsem tak měl známé nebo když jsem hledal benzín... doporučovali mi 1,4i 55kW motor od citroenu:

sauto.cz/...

Je to pozinkovaná kastle - nehnije. Servis relativně levný, jen se zaměřte na zadní nápravu (musí mít blatník nad zemí min. 58cm a nesmí být do A).

Menší varianta je Saxo.

 

fik
hodnocení

0x

Doporučoval bych spíš naftu,starý nesmrtelný motor 1,9 TDi od VW(apíš asi tu octávku) celkem svižný,spotřeba do 5,5 litrů

Pokud benzín tak ani ta felda by nebyla šlápnutí vedle,asfalt to netrhá,ale dálniční tempo to udrží všude,díly jsou na to laciné,servis taky...akorát to bude zoufale málo vybavené a bez nějakého ošetření to hnije před očima(motor 1,3 MPi,nesmrtelný držák)...spotřeba kolem 6,5 litru,pokud by jsi sehnal na LPG budeš totálně vysmátej

jmlc*

přehlídl jste info "okolo 40 tisíc"

za tu cenu octavia TDI neexistuje - a pokud ano, před servisem cca 20-30 tis...

fik

1 generace ocktávie by už za tu cenu být mohla,vždyť je to od roku 1996

jmlc*

ano, by být mohla - ale není...

do 50tis jsou dva vozy na SAuto - jeden bouraný, druhý za 50tis

+ ty další investice jako základní servis po koupi..

já bych to s těma frantíkama zas tolik nepřeháněl... ono je fajn koupit luxusní auto za pár šupů, ale pak to servisování...

jmlc*

jj, je to taková hláška všech, co nemají francouze...

Měl jsem Opel, Seat, Renault, Ford, Fiat - zůstal mi citroen xsara kombi 2,0HDi. Koupil jsem ho pobouračce. Mám ho 3 roky a počítám další 3 minimálně budu mít. STK bez závad, Emise bez závad.

Servis? co je jako levnější? Rozvody 6000 (oktávia 7000), olej a filtry? - ano, filtr o 200 dražší..

za 50tis km jsem už něco odservisoval vč. repase zadní nápravy - ceny jsou průměrné.. oproti novějším oktávkám výrazně levnější

fik

Teď jsem koukl na Suto a je jich tam do 40 tisíc celkem dost.ovšem v takové ceně by to chtělo vzít na koupi mechanika,snadná možnost koupit vrak

jmlc*

jj, omlouvám se - dal jsem si k vyhledávání limit rok výroby - tak v tom případě ano - jak píší ostatní, kupte si oktávku za 40 tis. s najetými 150 tis km ... z tuzemska

Je pouze na vašem rozhodnutí, zda oktávku z r. 1996 bez klimatizace, s jedním pytlem a "servisní knihou aaa auto" nebo citroen z roku 2003, digi klima, 4 pytle,...

Omlouvám se za ironii... prostě mám zkušenosti jiné, než někteří...

za tu cenu lze dohnat seat cordoba vario TDI 66KW či 81KW

 

pandadj*
hodnocení

Možná bych šel i na 50 tisíc jen za auto.

Jen by mě zajímal váš názor na čtyřkové (možnááá i trojkové) golfy. Je to jedno z malá modelů co fakt žeru a líbí se, ale nevím jestli by to do těch 50 šlo nějakej slušnější. Žádný lenoch.

jmlc*

trojkový golf je paráda - proto jsou tak drahé .. tenkrát ještě poctivá práce. Bohužel, kvalitních už moc neseženete.. Hodně mladých lidí si je kupuje, protože je to malé a lehké auto na svůj silný motor... pak s tím řádí a motor odrovnají... tak to prodají...

Nebo tuning... už jsem zažil přepálené dráty od pojistkové skříně jedním dodatečně přidaným zvonkovým drátem kvůli nějkému LED osvětlení...

Ať vyberete jakkoliv - přeji šťastnou ruku a opravdu důrazně doporučuji - mechanika s sebou, nebo říct "pojeďme na STK, zaplatím si kontrolu, co se dělává jako příprava na STK..." oni zjistí taky hodně.

pandadj*
hodnocení

Jojo na III jsem koukal, že jsou hrozně drahý až jsem se divil dokonce některé dražší jak čtyřkové.

 

hop®

Megane combi, teď za 32, po nenutných opravách asi za 34, technická asi měsíc stará, je to voňavka. vydrží dlouho. Budu prodávat ségry auto - neberte jako inzerci - jen pro případné srovnání ceny.
P.S.: když to někdo nahlásí jako reklamu, pochopím to. Ale kdybych neměl k dispozici velké služební auto, "plechový spacák", koupil bych to od ní sám...

pandadj*
hodnocení

Kombík určitě ne ;)

Asi se zaměřím na ty golfy budu hledat čtyřkového golfa v tmavé barvě. A moná si i připlatím na 50,60,70 tisíc.

Teď by mě zajímalo po jakých motorech koukat, najetý kilometry jak moc řešit?

Nebo pak ještě i fabia to je taky auto o kterým bych uvažoval, které se mi fakt líbí.

jmlc*

motor 1,9tdi je nesmrtelný. nejlépe 81kW (ale těžko se shání a je drahý)

km neřešte - prostě sledujte stav auta - lakování (změny jednotlivých dílů), podvozek, interiér.. auto se vám musí líbit a nesmí být shnilé nebo viditelně bourané (jiný odstín modré barvy na dveřích, blatnících... )

Fabia - pokud nebude benzínová... , doporučuji se svést v jednom a druhém... je to 100 vs. 1

Ve fábii jsem se vždy mlátil kolenem o středový panel palubky... golf má o trochu více místa.. To samé se týká i vaší výšky, vaší váhy a jak se vám bude líbit třeba rozdíl řízení těchto vozů...

Fabia - padají okna el. stahovaček (praskají tam táhla), s klimou a slušnou výbavou jich bude máááálooooo.

 

pandadj*
hodnocení

0x
Ještě mě napadlo Audi A3, ale to je asi blbost co myslíte?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]