Nejste přihlášen/a.
hezký den všem,
mám řidičák teprve měsíc a tak se ještě učím řídit, no v autoškole jsem jezdil ve fábce, když řídím otcovo auto (oktávka), tak te problém nemám. ale pořídil jsem si feldu, řazení vyších stunů není problém, ale když podřadím, tak auto trochu cukne, problém je hlavně při zařezní z trojky na dvojku, cukání vymizí v příapdě, že pouštím spojku pomalu, ale azse se bojím, abych ji hned neoddělal.
je to běžný jev nebo je něco v nepořádku? spojka by měla být myslím v pořádku, auto je od strýce z rodiny, ketrý si kupoval nové a spojku měnil cca před dvouma rokama.
děkuji moc za objasnění této problematiky
Je to cukání nebo cuknutí? Jestli cuknutí, tak jsem s tím taky měla problém. Bylo mi řečeno, že musím spojku pouštět pomaleji (že to tak prostě u podřazování je), takže to tak dělám a taky si dávám pozor, abych neměla moc velkou rychlost - ale to byste asi poznal. Nejsem ale žádný odborník, tak asi počkejte, jestli Vám neporadí někdo lépe píšu jen proto, že by to mohlo být odbobné mému problému
Většinou je to zřejmě způsobené nevhodným poměrem otáček kol a motoru... to znamená, že řadíte dolů brzo, při vyšší rychlosti auta a po přeřazení a puštění spojky se musí otáčky vyrovnat, auto se "přibrzdí motorem".
Buď před přeřazením přibrzděte na menší rychlost, nebo před řazením mírně zvyšte otáčky motoru. Oba způsoby jsou ovšem nehospodárné, vhodnější je nebrzdit a počkat, až se otáčky vyrovnají zpomalením vozidla...
Jste začátečník, auto nemáte "v uchu", musíte se vyjezdit a vyzkoušet si nejvhodnější způsoby řazení při určité rychlosti.
Opět odkáži na odkaz toho věčně živého staříka s bradkou a vysokým čelem...Učit se, učit se, učit se.
Prošli jsme tím všichni...
jak píše souběžně moula... bude to tak. Já neopisoval, jen jsem pomalejší...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.