Jaký proud zvládne zásuvka tažného na autě?

Od: Datum: 08.07.14 20:55 odpovědí: 7 změna: 10.07.14 01:25

Zdravím, chci se zeptat.

Dejme tomu že mám specifický reklamní přívěs, který je více osvětlený, jak pozičními světly, tak přídavnými koncovými a směrovými světly.

Moje otázka zní: Neví někdo kolik tak alespoň zhruba, "utáhne" zásuvka tažného zařízení?

Jedná se o 12V zásuvku 13pin na os. vozidle Ford Mondeo 2,2tdci s originál instalací z výroby. Obsahuje i nějaký "chytrý" modul pro přepínání mlhových světel (přívěs - vozidlo), kontrolu funkčních blinkrů, nebo třeba odpojení park. senzorů.

Nerad bych vypálil nějaký drát, kontakt, nebo při nejhorším vyhořel. Nemám úplně představu, kolik žárovek můžu do obvodu osadit. Znovu upřesňuji, jedná se hlavně o poziční osvětlení (žárovky min. 4x5w + 20 led diod) a blinkry (min. 4x21w + 8 led diod)

Předem děkuji za odpovědi:


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: drvolt*
Datum: 08.07.14 21:07

Ještě doplňuji, že průřezy kabelů by měly být 0,75 nebo 1,5 mm z výroby (nejsem si jist), krom kostry a stálých + pólů. Ty jsou silnější

Datum: 08.07.14 21:09

Pokud přidáváš LED, bez obav

Ohodnoceno: 0x
 
Od: drvolt*
Datum: 08.07.14 21:13

No a co kdyby to byly i žárovky?

Datum: 08.07.14 21:07

LED diody žerou prd oproti žárovkám. Mě vpohodě utáhne 13náctka (původně 7dmička) 2x10W obrysovky vzadu,2x5W pozičky vepředu bílé a 2x 5W oranžové pozičky na boku.

Světla obrysová mají u obou typů zásuvek rozdělený okruh na L a P stranu, aby obvod nebyl tolik přetížen a při spálení pojistky nezhasl celý vlek a auto do tmy (vždy jen strana).

Směrovky stejné,Brzdové stejné,couvací stejné,stálé plus a po klíčku tuším dráty 2,5 pro baterii vleku s navijákem či karavan.

Vůbec bych neměl obavu. Na 1,5 drát může být i 60W zátěž. Důležitá je dobrá kostra (veškerými žárovkami tudy teče proud zpět).

doplněno 08.07.14 21:13:

Pro představu:

10-11A ... 1mm2

14-15A ...1,5mm2

20A ... 2,5mm2

25A ... 4mm2

P=UxI

P/U = I Všechny spotřebiče/žárovky ve W/ napětí 12 - 14V v síti auta/vleku = proud vodičem dle tabulky vodič

doplněno 08.07.14 21:17:

Pokud chceš víc obrysovek, tak na vleku vytvoř mini pojistkovku s relátky. Relátka bude spínat dosavadní světelný obvod a pracovní kontakty relátek bude živit stálé + v té 2,5mm2, které má jen 13polová zásuvka a výstup pracovního kontaktu relátek dej na světla další. Takto lze taky.

Vše s ohledem i na proud schopný dodat alternátorem. Ona jedna věc je průřez vodičů (k vůli zahoření) a jedna věc je výkon alternátoru daného auta (pokud je moc, tak přestane dobíjet a bude se více hřát brzdit motor - spotřeba a světla budou pohasínat z důsledku ztráty výkonu, který alt dá jen při určitých otáčkách dle výrobce a na volnoběh to na 100% nedá)

doplněno 08.07.14 21:24:

Pokud je ten vlek moc velikej a má reklamní plochu, tak proti bočnímu větru a rozkmitání je supr věc el. stabilizace a připojovací kole s brzdícím obložením.


Prostě se sama zabrzdí kola vleku a tím se kmitaní uklidní (auto přitom nebrzdí a nájezdová brzda vleku taktéž tím pádem nebrzdí)

doplněno 08.07.14 21:33:

Pokud by se reklamní plocha měla osvětlovat autem, tak doporučuji na vlek umístit druhý akumulátor, jako to mají karavany. Na karavan shopech je spousta zařízení, které řídí nabíjení více akumulátorů.

Bude to pak fungovat jako kondenzátor v obvodu a alt se nebude tolik zatěžovat. Rovněž proud tolik nepoteče přes propojovací kabel přípojky, ale poteče přímo s baterky vleku. kterou by jsi tam měl.

Na osvětlení reklamky bych pak volil pracovní nebo mlhové přídavné světlomety a máš pojízdnou reklamu na noční akce :-D

doplněno 08.07.14 22:09:

LEDky opravdu bez obav. Klidně možná i pásy na obtažení obrysů vleku, ale pak možný problém, že to nemá homologaci pro provoz na pozemních komunikacích. Jen svítidla s Ečkem s číselm pro ČR.

Není zač ;)

Ohodnoceno: 3x
 
Od: drvolt*
Datum: 08.07.14 21:15

Jo díky moc! Nějaké takové přirovnání jsem potřeboval!

DÍKY!

Od: drvolt*
Datum: 08.07.14 22:05

Jo díky, o té stabilizaci vím, používá se hodně u karavanů. U některých nových dokonce i v sériové výbavě. To zapojení přez relé už mě taky napadlo. Výhoda 13pin zásuvky. Každopádně upřednostňuji LEDky, tak snad nebude problém.

Ještě jednou díky za informace.

Datum: 10.07.14 01:25

Ach jó.

Celý život dělám autelektrikáře, ale takové složitosti by mě nenapadly.

Co to je : (veškerými žárovkami tudy teče proud zpět? Přes kostru?
To bych se rád poučil od toho "odborníka ".

Pokud je to jištěné správnými pojistkami, tak to utáhne i pár žárovek navíc. Pro jistotu změřit odběr a vypočítat.

Odběr proudu je rozdělený na více kabelů. Pravá a levá strana, brzdy, blinkry, koncové světla, atd.

O didách nestojí ani mluvit.

Čau Honza

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.