Syntetický olej - usazeniny

Od: Datum: 07.07.14 22:53 odpovědí: 4 změna: 08.07.14 20:46

Ahoj, může syntetický motorový olej tvořit usazeniny a nečistoty v motoru? (konkrétně Castol 5w-30)

Díky


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: trtr
Datum: 07.07.14 23:01

Zdravím, každý olej se po čase zanese a pak vytváří usazeniny, proto je jej třeba pravidelně měnit. Moderní oleje ale mají tvorbu úsad značně potlačenu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.07.14 23:05
avatar
Otázka je, co je to vlastně syntetika?
http://www.oleje.cz/clanek/Ma…ral--polosyntetika--syntetika
A zde něco o usazeninach a olejích Castrol:
Problém je nejspíše ve specifických aditivech toho Magnatecu: všimněte si, že pokud se dlouhodobě používá, nemají hliníkové díly v motoru zářivě "stříbrnou", ale zlatavou až hnědou barvu, a tam, kde olej vyloženě nestříká nebo alespoň neproudí (různá zákoutí, v záhybech tvarově komplikovaných profilů apod.), se jakoby "usazuje karbon". Jenže to není karbon - je to měkké a dá se to poměrně snadno mechanicky setřít, ale je to evidentně něco, co v tom oleji buď už od nova je ve formě aditiva, nebo to teprve časem "zreaguje", "vysráží se", "odloučí", "vypadne" či co já vím (holt "inteligentní molekuly"...). V každém případě nový olej nevypadá na disperzi, jako třeba u LiquiMoly s přísadou MOS2.
Zpět k věci: Tahle "výplň" je určitě výborná na nějaké drobné rýhy v šálách na klice, ovšem zcela zásadně časem vadí miniaturním hydroštelům, které používají zejména japonské vozy. Konstrukce některých z nich totiž nijak nepočítá s tím, že pokud už by se něco (co tam nepatří) do vnitřního ústrojí v dutině hydroštelu s olejem dostalo, tak by to také s tím olejem mělo mít případně možnost hydroštel opustit. Jenže tomu tak bohužel není, tudíž všechny tyto cizorodé látky se v hydroštelech na trvalo usazují. No a časem dojde k tomu, že je jich tam už tolik, že to začne vadit těsnosti vnitřního kuličkového ventilku, jehož úkolem je nepustit olej zevnitř ven, tj. zajistit dostatečnou "tvrdost" hydroštelu. Situaci pak výrazně zhorší dlouhodobé odstavení vozu - na "cvakající" hydroštely se všemi návaznými problémy je zaděláno!
https://www.oleje.cz/forum/po…cvakaji-hydrostely-t3328.html
Ohodnoceno: 0x
 
Od: franky
Datum: 08.07.14 18:59

Jasně že dělá, proto se mění co rok!

http://www.atlanticmotorcar.c…e-issues-prevention-and-cure/

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 08.07.14 20:46
avatar

Už to neřešte a normálně vyměnte olej bez jakéhokoliv proplachu,nikdy se nevypustí všechen a to z proplachu co by tam zůstalo zmaří nový olej! Jinak dnes neexistují oleje co by nebyli současně minerální a současně i syntetické! To je jen fígl výrobců!Všechny oleje obsahují minerální složku! I olej řady 0W40!

(pkd si myslíte o výměně jiné než jsem Vám písnul,tak si alespoň přečtěte rady na toto tém na citroenclubech popř na peu clubu je tam o výměně olejů ve vozech PSA hejno materiálu!

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.