Čistící aditivum do oleje - před výměnou

Od: Datum: 07.07.14 22:46 odpovědí: 6 změna: 08.07.14 17:18

Ahoj, je šetrné čistící aditivum, které se lije do oleje před výměnou starého oleje, aditivum tam naliju a nechám motor běžet 10 až 15 min. Mám strach, že by nějaké malé množství aditiva mohlo někde zůstat a tím zhoršit mazání nového oleje. to aditivum např toto: http://www.oleje.cz/p/liqui-m…-proplach-motoru-500-ml--1082

doplněno 07.07.14 23:02:

jedná se o Citroen Xsara Picasso 2.0 Hdi 90 koní r.v.: 2001 najeto 150 000, nyní olej Castrol Edge 5w-30 (15 měsíců neměněný) a nový olej bude 5w - 40


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 07.07.14 22:56
avatar

Záleží na tom, jaký je teď v autě olej a co je to za motor. Všechny modernější oleje už mají aditiva proti usazeninám, takže nějaký dryják je zbytečný. Osobně bych se na to vykašlal - ještě to rozežere nějaká gufera. Ideální by bylo mít nějaký proplachový olej - prostě olej kterým se motor pokaždé při výměně propláchne. Nebo měnit olej v kratších intervalech jako to dělám já a použít něco hodně kvalitního a nemůže být problém.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 08.07.14 12:23
avatar

Obyčejný proplach olej ne! Ten se naposledy používal u olejů M6A, M9A. Novější oleje AD už se neproplachovaly, natož současné. Zbytky proplach oleje znehodnocují novou náplň.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: trtr
Datum: 07.07.14 22:58

Zdravím, osobně jsem to nikdy nezkoušel ani neviděl, ale nejspíše to bude také nějaký olej, takže by to mělo být ok. Jenom bych se podíval, jak je na tom hladina oleje před aplikací. Pokud už je olej u horní rysky na měrce, tak už tam nic nelejte, pokud je u spodní či uprostřed, tak se dá ještě něco dolít-tzn. přípravek aplikovat.

Osobně bych, pokud něměníte olej ihned po koupi vozu pouze auto projel, aby byl olej přiměřeně teplý a pak ho ještě za tepla vypustil-pozor na popálení. Pokud má auto turbo, tak jej po jízdě nechte dochladit, než olej vypustíte (olej by měl být při vypouštění ale stále alespoň teplý). Nový filtr se samozřejmostí.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.07.14 22:59
avatar
Jak uvádí kolega výše, vykašlat se na to. Já to u nově porizenych ojetin dělám tak, že koupim nejlevnější olej splňující specifikace, najedu na nem 2000 km a pak tam dam normální, který už měním klasicky po 10-15 kkm
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 08.07.14 10:18

Je to šidítko na tahání grošů s kapec ovčanů

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 08.07.14 17:18
avatar

Hele neblázni s takovejma pi...Jak píší výše-proplachovací oleje se požívali tak dodoby cca100.Dnešní oleje toto nevyžadují! Jinak motor 1,9 d ze 405 s cca milionem km a extra úsady ve vaně nebyli když jsem jej likvidoval do šrotu.A to jezdil jen na nejobyčejnější oil !

Jen to před výměnou zahřej nebo se projeď,pak otevři zátku starý vypust a nech vykapat cca hodinu,vyšroubuj oilftr a dej nový a pak po zašroubování zátky nalej nový a máš zase na 10-15 tkm klídek!

Ohodnoceno: 1x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.