Motor do motokary/trikolky

Od: Datum: 07.07.14 22:35 odpovědí: 9 změna: 08.07.14 22:17
Chci si postavit motokaru nebo trikolku. Mam k tomu moturek ze sekacky. No... moturek :D spis 150tkovej engine s bike karbem dellorto - bez omezovace otacek. Ale je vertikalni. Napada nekoho, jak se to da zprevodovat aby to tocilo horizontalne? Jak je to treba u sekacich trakturku udelano aby to tocilo kolama? - neresim spojku - ta bude remenem. Napadlo me udelat konverzni box - motor hore na vertikalni hrideli ozub kolo a na dalsi horizontalni hrideli na boku taky. Napada nekoho neco chytrejsiho?

Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 08.07.14 07:46

Nejjednodušší je použít zadní nápravu s diferenciálem a otočit jí hřídelí nahoru.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 08.07.14 09:28

To mě napadlo taky, ale ta náprava je moc těžká

doplněno 08.07.14 09:43:

Co kdybych otočil motor? - otočim karburátor. Ale zajímá mě, jak je to s vnitřkem motoru. Je to 4 takt. Dole je olej, když to naklonim/otočím, nenateče někam kam nemá? - Naklonit to můžu ale když je motor vypnutý.

doplněno 08.07.14 09:48:

Maže ten olej, co je dole i píst, nebo jen klikovku? - nebo tam patří olej do benzinu? Nechci to zadřít :DD

doplněno 08.07.14 09:49:

Aha, ja sem datel. Teď to vidim že jo.

Datum: 08.07.14 10:28

Tak použijte samotný diff. Třeba přední z Lady Nivy.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 08.07.14 10:22

Ve sběrně kovů ze staré velké vyhozené rozbrušky použít šnekový převod, soused to takto vyřešil na pojízdný dvoukolák a různý odvoz

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 08.07.14 11:32
Nojo rozbruska.. to me nenapadlo :) jinak asi vlezu do skrine. Vyhodim to kolo na co rozstrikava olej. Na ojnici pridelam kus plisku. Jak to bude litat hore dole tak to bude rozhazovat olej po skrini jako lzicka. Takze budu otacet nakonec motor
Datum: 08.07.14 12:16

Rozbrusku bych nepovažoval za vhodné řešení z několika důvodů.

1. Její konsrukce není stavěná na výkon nějakých 7 kW

2. osa je vyvedena jen na jednu stranu

3. její uchycení nebude nijak jednoduché

4. šnekový převod (jesti má vůbec šneka) je samosvorný

Ohodnoceno: 0x
 
Od: moto®
Datum: 08.07.14 16:22
avatar

To bych nedoporučoval, motor je konstruován pro svislé zastavění. Z mého skromného pohledu je smysluplné řešení kuželové soukolí. Kola se dají koupit jako katalogové polotovary u různých výrobců, stačí googlovat a jedno se napasuje na výstupní hřídel a druhé na čep který bude uložen ve dvou ložiskách a na druhém konci již řetězový pastorek.

Třeba i tady ve Velkém Meziříčí: http://www.chiaravalli.com/cz/produkty.php

Ty kola nemusí být ani v olejové lázní. Stačí zakrytované a občas promazat.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 08.07.14 21:57

To je taky dobrý. Ani nevím, kolik KW ten motor má

Datum: 08.07.14 22:17

Jinak ten motor má v sobě olejový pístový čerpadlo, je tlakově mazanej, takže mi to je prd platný .. Otočit to stejně nemohu -,-

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.