TDI x CNG x LPG?

Od: Datum: 03.07.14 22:40 odpovědí: 17 změna: 06.07.14 22:02

Dobrý den.

Prosím o radu a vaše případné zkušenosti.

Chci si pořídit auto s ohledem na cenu provozování.

Určitě by se mělo jednat o nějaký ,,domácí" vůz ŠKODA.

Rozhoduji se mezi TDI, CNG a LPG...

Poraďte prosím, co byste zvolili vy, když byste kladli největší důraz na provozní náklady?

Děkuji.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 03.07.14 22:43
avatar

Lpg cena provozu a dostupnost paliva

Ohodnoceno: 0x
 
Od: uoi
Datum: 03.07.14 22:45

Ono jde o to jaký bude obsah motoru - kolik stojí povinné ručení, zda bude auto zánovní nebo ojeté. Na ojetině začne od plynu odcházet kde co, protože to je adresivní palivo, které vyžaduje častější výměnu oleje i častější údržbu. Pokud TDI, pak jde o to, zda systém PD (prakticky bezúdržbový) nebo nový CR s filtrem pevných částic.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.07.14 23:09
avatar

Na ojetině začne od plynu odcházet kde co, protože to je adresivní palivo, které vyžaduje častější výměnu oleje i častější údržbu

To je pro mě docela novinka - můžete, prosím, uvést z jakého zdroje tyto informace máte?

Firma, ve které pracuji řešila stejné zadání - auta s co nejnižšími náklady. Měli na to zpracovanou expertizu, očekávali jsme vzhledem k vysokým nájezdům, že to budou diesely, ale dopadlo to tak,m že koupili Octávky Tour a nechali je předělat do LPG. Nyní máme na LPG najezděno tak 120 tkm, přičemž můj vůz dostal LPG jako dvouletý - byl to testovací vůz ve Škodovce. Přes to jezdíme na běžné servisní prohlídky po 30 tkm, při nich se také mění olej - ano, je tam LL olej a veškeré filtry se mění v intervalech benzinového motoru.

Proto se Vás ptám : 1.) Proč se domníváte, že LPG je agresivní palivo, resp. agresivní vůči čemu má být?

2.) Specifikujte, prosím, čemu říkáte ,,kde co´´ tedy co nám na autech odejde?

Ptám se proto, že LPG aut máme 8 a nevím ani o jednom případu, kdy by ,,kdeco´´ odešlo. Všechny auta jezdí jen s běžnou údržbou.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: olaf71*
Datum: 04.07.14 08:24

mě bohužel odešel motor. v servisu Ford mi řekli, že ho oddělalo LPG. údajně suché palivo a vyšší teploty. motor měl najeto 150tis.LPG namontováno cca. ve 130tis. pravda je, že mohl být motor načatej, každopádně mě to stálo 60 tis. dodatečně jsem si sám namontoval FlashLube, viz foto, který snad vyřeší údajný problém.

doplněno 04.07.14 08:29:

pro auto na ježdění do práce a couračky kolem baráku s nájezdem 10 000 km. auto na LPG nemá význam. podle dlouhodobého průměru včetně benzínu na zahřátí, mě vyjde kilometr 1,90 kč. včetně filtrů plynu,aditiva a roční prohlídky zařízení

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jinx®
Datum: 03.07.14 23:50
avatar

Na ojetině začne od plynu odcházet kde co, protože to je adresivní palivo, které vyžaduje častější výměnu oleje i častější údržbu.

Dovolim si povedat ze nezmysel.Kvoli vyssiemu oktanovemu cislu sa neusadza karbon,Olej mam doporucene menit v predpisanych intervaloch od vyrobcu (15tis.km standardne),Olej pouzivam taky isty aj teraz ked mamLPG.Je tam 5W-40 auto ma nabehane 230.tis.km,Nemam a nepouzivam ani primazavanie Flashlube na ventily.Tak o co je to sakra drahsie? Filter plynnej fazy stoji do 20 euro ,meni sa po 15tis.km,Filter kvapalnej fazy 1x za 30tis.km stoji od 1,3 do 7euro.STK,EK standardne 1x za 2roky,povinne prehliadky na LPG nemam 1x do roka ale po 15 tis.km,Nadrz LPG je na 10 rokov.Tak co je drahe?Aka udrzba?Vsetko ostatne je tak ako keby tam plyn ani nebol.Sviecky komu sa ako paci.Ide to aj na benzinove,netreba vyslovene na plyn sviecky.

100km je za 5eur.Tankujem 41,5litr.LPG na 600 az 630km.Do 30 eur sa mestim vzdy (0,72 eur/liter)Fabia 1,4 MPi,50kW.

Cez vikendy casto s vozikom 400kg,obcas aj viac.

doplněno 03.07.14 23:59:

Vletnej prevadzke auto prepne pohon na plyn po 1 km. V zime po 6km jazdy.Spotreba plynu sa nemeni v zavislosti na jazdnom style tak rapidne ako u benzinu.Rozdiely su cca.50 km na nadrz mesto vs.dialnicne tempo.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.07.14 01:49
avatar
...jinx-sorry ale podobnou pi...ovinu(nenapada mne jak to říct slušné a přitom dostatečné výstižné) jsem už dlouho neslyšel...nastuduj si alespoň nějaké informace o rozdílu mezi plynným palivem a kapalným...když už evidentně nemáš reálné zkušenosti s autem bud na LPG nebo CNG...a než něco nápisu alespoň se zamyslim(když už nevím) jak by to asi mohlo být a sezení si nějaké alespoň elementární znalosti...
doplněno 05.07.14 14:47: ...jen ve zkratce-plyn (at už lehký ropný nebo zemní) je čisté palivo bez nežádoucích příměsi po rafinaci(kdyby se mela nafta a i benzin rafinovat do žádoucí kvality,stal by litr dvojnásobek,proto i v benzinu a naftě zůstávají těžší(delší)řetězce uhlovodíku které zasiraji vše od vstřikování az po FAPy,DFPcka atd...takže většinový mýtus,ze za ucpávání vstriku,filtru atd.muže nekvalitní palivo je mytusem-muze za to i sebelepší palivo od "nejznackovejsich" čerpacích stanic(ropný základ maji všichni stejný at dejaji cokoli s aditivaci)...a podle čeho výše napsané i laicky poznate-uplne jednoduše,Vypusťte motorový olej po 10 000km z auta jezdiciho. na plyn(at jeden či druhy) a z auta na. benzin nebo naftu-ten olej(výjevy) z aut jezdících na plyn bude krásné hnědý narozdill od černých sajrajtu z benzinu či nafty...tak už chapete proč jsem tak reagoval...?
Ohodnoceno: 0x
 
Od: jinx®
Datum: 04.07.14 06:09
avatar

Je mi ta luto ale skusenosti su realne.Studujem to co realne pouzivam.Filter plynnej a kvapalnej fazy skutocne existuje.System v aute mam LOVATO.Tak a teraz studuj ty.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.07.14 14:36
avatar

To olaf : Víte, ono je docela zásadní, kdo ten LPG system namontuje. Když je to nějaký nýmand, který netuší, že Fordí motory Flashlube zásadně potřebují, tak je to pak těžké. Nám montovali Flashlube i na ty naše Octávky, prý pro jistotu, že to často honíme po dálnicích. Proč ne - spotřeba Flashlube je 1ml na spotřebovaný litr LPG, takže litrová flaška mi stačí 1000 natankovaných litrů LPG a stojí okolo 250 Kč - a navíc to platí firma

To erikch : Co napsal jinx tak špatně? Jediné info, které mě přijde úplně mimo je to s tou spotřebou LPG. Ta je samozřejmě velmi odlišná v okamžiku, kdy ženu auto po dálnici, nebo jedu zvolna po okresce. Ten rozdíl je podobný jako u benzínu -- takže okresku umím i okolo 6 litrů, dálnice však může být i za 10.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jinx®
Datum: 06.07.14 22:02
avatar

Bolo to na jeden zatah spolu 433km.Minul sa plyn za 19 euro (0,72/liter).Spolu 26,3 litra a tym padom 6,09litra plynu / 100km.Tempomat na 100-110km/h,obcas trebalo niekoho predbehnut.V aute 3 dospele osoby.Dialnicu jazdim sporadicky,najviac do prace 38km x 2.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 03.07.14 22:56
avatar

LPG , odejit ti muze cokoliv , ale na benzin a lpg to je za hubicku , zatoz diesel ojety buhvi o kolik stoceny a nedej boze filtr pevnych castic , dvojhmotka , citlive strikovace , buhvi co tam tankoval ten pred tebou...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lego®
Datum: 03.07.14 23:23
avatar

TDI - kazdej to uhoni a pak clovek place
LPG - dobry ale jen co se rozsirej plnicky CNG nebo casem az ji budu mit doma tak o tom premyslim
zatim mam LPG namontovano do starsiho vozu a jsem spokojenej

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.07.14 00:56

CNG- provoz 1kč/1km.. čerpačky se rozrůstají a už není problém s tankováním. Nic jinýho bych nechtěl! závady na cng žádné..:)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.07.14 08:30
avatar

CNG je perspektivní pohon, jenže pokud nebydlíte, nebo pravidelně nejezdíte okolo čerpačky, tak máte trochu problém. Technici z naší mateřské firmy z Itálie mají CNG Fiaty, skutečně s nimi nejsou problémy, jenže u nás nebyli schopni sehnat čerpačku tak, aby si nemuseli x- km zajíždět.

Stačí porovnat :

http://www.cng.cz/cs/interaktivni-mapa/

http://seznamlpg.cz/

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.07.14 06:59

jakákoliv nafta

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.07.14 10:29
avatar

nafta ano , ale velky najezd a starsi diesel nebo novy a po 120tisic rychle prodat.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: martinjuricek
Datum: 04.07.14 15:25

Měl jsem cca před 3 lety stejné dilema. Jezdím hodně do práce (cca 30km denně), na víkendy vždy kolem 200-500km na návštěvy za rodinami. Chtěl jsem Škodu Octavii v kombíku, tedy těžší auto. Nafta by byla super, ale nevyužil bych ji v týdnu, kdežto LPG ano. Zahřáté auto mám cca po chvilce (v zimě o trochu déle) a fičím. Vzal jsem si benzín 1,6i 74kW a lítám na plyn kolem 9l/100km což není až tak špatné (oproti benzínu). Kdybych jezdil častěji delší trasy (nad 100km), šel bych do nafty, ale takhle je pro mě lepší LPG. Nad CNG jsem také uvažoval, ale rozhodla síť čerpaček, která ještě před třemi lety byla žalostná, teď to není o moc lepší.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.07.14 15:34
avatar

No oproti před 3 roky-to jich bylo cca30, vloni už 80 a rostou!

Já bych,pkd bych uvažoval o nejlevnější variantě,tak diesel na CNG

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.