Zvlněné kotouče - najeto málo kilometrů

Od: Datum: 01.07.14 06:56 odpovědí: 9 změna: 01.07.14 21:41

Mám 3 roky Citroen C3 Piccaso. Najeto mám pohých 8000 km jen po městě. Jezdím pomalu, brzdím motorem a nebo jemně brz.pedálem. Nyní mi nějakou dobu při brždění cukalo v pedálu, jela jsem s tím na servis a řekli mi, že je to na výměnu destiček a kotoučů(mám je zvlněné). Zdá se mi, že by kotouče měly vydržet více než 8000 kilometrů, Můžete mi někdo napsat příčinu? V servisu mi řekli, že málo brzdím. Díky moc.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 01.07.14 09:19
avatar

Zvlněné kotouče, tedy házející kotouče nejsou příčinou cukání v pedálu a to proto, protože brzdy jsou tzv plovoucí, takže se mohou v řádu desetin milimetru pohybovat a nic se neděje. Problém může být spíš v rezavých kotoučích nebo jinde.

Problematika brzd není až tak jednoduchá a mnohé servisy i značkové ji vůbec neovládají.

http://ulozto.cz/xFJqWLbc/brzdove-desky-a-kotouce-pdf

Ohodnoceno: 0x
 
Od: tombrava
Datum: 01.07.14 09:51

Pokud používáte brzdy rozumně a pomáháte bržděním motorem a nejel jste opravdu nejel delší dobu "na brzdách" z dlouhého kopce a nevjel do vody/kaluže na konci klesání, tak pak zvývá jediná možnost, zaseklý pístek a tím trvalé mírné tření přibržďování na kotouče, stačí delší jízda ve vyšších rycjhlostech a náhlé schlazení v dešti a je hotovo...je dobrý v pauze během delší jízdy obejít auto a zkusit disky jestli nehřejou od brzd...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: tomnick
Datum: 01.07.14 10:11

ještě doplňuji že na legendu s korozí nevěřím! sice tazatel píše jen info o nájezdu km, nic o stáří kotoučů, ale to by musely být fakt nějaké číny a auto by muselo stát dlouhodobě ve vlhku, aby kotouče nahryzala hloubková koroze a změnila jejich profil tak, aby vibrovaly při brždění...a malá povrrchová koroze se vyskytuje zvláště v zimě sůl+voda snad na každém kotouči u sporadicky např. jen víkendově používaného auta.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.07.14 10:19
avatar

Právě proto,že problematika brzd není jednoduchá,nelze s určitostí stanovit příčinu zvlnění kotoučů.Ale za příčinu "kopání" brzdového pedálu,lze s téměř 80-ti procentní jistotou určit právě ty zvlněné kotouče.Teorie o nemožnosti cukání brzdového pedálu proto,že jsou plovoucí,je jen teorie Tvá,skutečnost je však jiná.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd*
Datum: 01.07.14 10:10

Zvlnit se kotouče můžou i během pár kilometrů. Stačí prudce zabrzdit z velké rychlosti a najet do louže, nebo i jen zůstat stát se žhavým kotoučem a zašlápnutou brzdou (v místě kde se dotýká destička kotouč chladne jinak a zvlní se).. U vás můžou být i orezlé - stačí nechat delší dobu stát, kotouč orezne, v místě zakrytém destičkami orezne jinak a pak to kope.

Pokud jsou jen orezlé, tak může pomoct "obrzdit to" = několikrát z velké rychlosti prudce brzdit, nejlíp z dlouhého kopce atd. (pozor na auta za váma), většinou se to zlepší.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.07.14 20:20

Koupil jsem do Mondea brzdové kotouče STARLINE a jeden kotouč se mi po prudkém zabrždění skutečně zvlnil. Asi za rok se to zvlnění trochu zmírnilo, když jsem už nemusel prudce brzdit a jen jsem mírně přibržďoval. Prošel jsem s tím i na technické, kde to sice trochu vibrovalo, ale ručičky šly stejně.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.07.14 20:28
Dobrý den, příčina může být že často ujíždíte před PČR, nebo opravdu málo brzdíte.Předpokládám že je řeč o zadních kotoučích, a pak je možné že, zarezl pístek jak bylo řečeno výše.Po pár km osahejte disky a jestli bude některý horký, přibržďuje a tím se kotouč příliš zahřívá a zvlní se.Pokud to není moc, dá se kotouč srovnat na soustruhu.Kotouč by měl vydržet cca 80-100tkm a destičky 30-50.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.07.14 21:33
avatar

Vážení, v minulém příspěvku jsem tady dal článek od Carrolla Smitha, který ač byl automobilovým závodníkem a spolupracovníkem Ferrari týmu formule jedna, nikdy neviděl zvlněné kotouče.

To co tu píšete o vlnících se kotoučích jsou blbosti jedna za druhou. Zkuste si to přečíst a zamyslet se, příčiny jsou někde úplně jinde.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.07.14 21:41
Ano,závada může být v zarostlých či ucpaných trubkách anebo v brzdovém válci...
Já už párkrát modré zvlněné kotouče viděl...
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.