Nejste přihlášen/a.
Mám 3 roky Citroen C3 Piccaso. Najeto mám pohých 8000 km jen po městě. Jezdím pomalu, brzdím motorem a nebo jemně brz.pedálem. Nyní mi nějakou dobu při brždění cukalo v pedálu, jela jsem s tím na servis a řekli mi, že je to na výměnu destiček a kotoučů(mám je zvlněné). Zdá se mi, že by kotouče měly vydržet více než 8000 kilometrů, Můžete mi někdo napsat příčinu? V servisu mi řekli, že málo brzdím. Díky moc.
Zvlněné kotouče, tedy házející kotouče nejsou příčinou cukání v pedálu a to proto, protože brzdy jsou tzv plovoucí, takže se mohou v řádu desetin milimetru pohybovat a nic se neděje. Problém může být spíš v rezavých kotoučích nebo jinde.
Problematika brzd není až tak jednoduchá a mnohé servisy i značkové ji vůbec neovládají.
Pokud používáte brzdy rozumně a pomáháte bržděním motorem a nejel jste opravdu nejel delší dobu "na brzdách" z dlouhého kopce a nevjel do vody/kaluže na konci klesání, tak pak zvývá jediná možnost, zaseklý pístek a tím trvalé mírné tření přibržďování na kotouče, stačí delší jízda ve vyšších rycjhlostech a náhlé schlazení v dešti a je hotovo...je dobrý v pauze během delší jízdy obejít auto a zkusit disky jestli nehřejou od brzd...
ještě doplňuji že na legendu s korozí nevěřím! sice tazatel píše jen info o nájezdu km, nic o stáří kotoučů, ale to by musely být fakt nějaké číny a auto by muselo stát dlouhodobě ve vlhku, aby kotouče nahryzala hloubková koroze a změnila jejich profil tak, aby vibrovaly při brždění...a malá povrrchová koroze se vyskytuje zvláště v zimě sůl+voda snad na každém kotouči u sporadicky např. jen víkendově používaného auta.
Právě proto,že problematika brzd není jednoduchá,nelze s určitostí stanovit příčinu zvlnění kotoučů.Ale za příčinu "kopání" brzdového pedálu,lze s téměř 80-ti procentní jistotou určit právě ty zvlněné kotouče.Teorie o nemožnosti cukání brzdového pedálu proto,že jsou plovoucí,je jen teorie Tvá,skutečnost je však jiná.
Zvlnit se kotouče můžou i během pár kilometrů. Stačí prudce zabrzdit z velké rychlosti a najet do louže, nebo i jen zůstat stát se žhavým kotoučem a zašlápnutou brzdou (v místě kde se dotýká destička kotouč chladne jinak a zvlní se).. U vás můžou být i orezlé - stačí nechat delší dobu stát, kotouč orezne, v místě zakrytém destičkami orezne jinak a pak to kope.
Pokud jsou jen orezlé, tak může pomoct "obrzdit to" = několikrát z velké rychlosti prudce brzdit, nejlíp z dlouhého kopce atd. (pozor na auta za váma), většinou se to zlepší.
Koupil jsem do Mondea brzdové kotouče STARLINE a jeden kotouč se mi po prudkém zabrždění skutečně zvlnil. Asi za rok se to zvlnění trochu zmírnilo, když jsem už nemusel prudce brzdit a jen jsem mírně přibržďoval. Prošel jsem s tím i na technické, kde to sice trochu vibrovalo, ale ručičky šly stejně.
Vážení, v minulém příspěvku jsem tady dal článek od Carrolla Smitha, který ač byl automobilovým závodníkem a spolupracovníkem Ferrari týmu formule jedna, nikdy neviděl zvlněné kotouče.
To co tu píšete o vlnících se kotoučích jsou blbosti jedna za druhou. Zkuste si to přečíst a zamyslet se, příčiny jsou někde úplně jinde.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.