Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Tankování lpg

Od: gorro® odpovědí: 11 změna:

Dobrý den,zdravim lpgáky a prosím o radu - při tankování, začne v autě při určitých litrech silně něco drnčet a proto se ptám , ničemu to nevadí nebo mám čerpat uplně do plna a drnčení ignorovat, rozdíl mezi začátkem drnčení a uplně plnou nádrží je cca 10 l.

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar promon

To drnčení dělá ventil, který je nastaven tak, aby nad hladinou kapalného LPG zůstal volný prostor. To se dá seřídit - je předepsáno tuším 10%m ale zažil jsem i míň. Některé stojany vypnou automaticky samy, u některých dotankovávám např na celé litry, rozhodně nemám potřebu narvat tam max. Proč taky? Na plnou nádrž dám 500 - 550 km, což mi většinou stačí na celý den. Krom toho jsou LPG stojany takřka na každém rohu.

 

2kedar*
hodnocení

2x

Pokud máte na mysli to "drnčení", které vydává stojan, pak to nemusíte příliš řešit. Tím Vám dává stojan najevo, že už je toho plynu akorát. Ovšem pravdou je, že tam vleze klidně o 20% víc, když se to "nabouchá". (A nechá drnčet)

Samozřejmě to není "košer". Ale jednou za čas se to dá. Taky mám LPG. :)

Taky mám LPG.- a přesto si myslíte, že drnčí stojan *smich*

hodnocení

Díky za odpovědi, takže drnčí to ve stojanu nebo nějaký ventil či kulička v autě

Ano, drnčí to v autě- v nádrži LPG. To, co drnčí, to se jmenuje multiventil a jednou z jeho funkcí je právě upozornit na to, že byla dosažena maximální úroveň kapalného LPG.

lpg-autogascentrum.cz/...

hodnocení

promone,můžu to drnčení tedy ignorovat a dát uplně plnou, nebo ne? Ničím ten multiventil?

Ventil neničíte, ale přeplňujete nádrž nad povolených 80%. Přiznám se, že jsem nezkoušel, co se stane, když to narvu nadoraz. Přece jen mám respekt před kapalným plynem a když to začně vrčet, tak ukončím plnění . Ovšem vzhledem k tomu, že to má pojišťovák, tak bych očekával, že to např. po zahřátí nádrže na prudkém slunci odfoukne.

takjan*

Neuděláto vůbec nic, pokud nezaparkuješ na slunci, ale hned jedeš

 

olaf71*
hodnocení

0x
To drnceni je zpusobeno ventilem v nadrzi,ktery tam toho nepusti vic.je na nem plovak,ktery se da stelovat,ale jen po rozebrani na nadrzi a rozhodne to neni prace pro laika.me to tam nahrne max.37litr do 55l.nadrze.,ale nemusi to byt ventilem,proste mi tam zustava rezerva,kterou nikdy nevyjezdim,protoze elektronika prepne na benal.

 

hodnocení

0x
avatar jinx

Mam LPG a pocas cerpania to drnci skoro furt obcas aj prestane a ide potichu.Podla vasej teorie by som mal vypnut dajme tomu po 6 litroch?Ved stojan vypne sam.Vleze tam 41,5 litra a najazdim 600-630km.Fabia 1,4 MPi 8V,50kW.

doplněno 01.07.14 11:54:

Nadrz je 45litrova namiesto rezervneho kolesa.

Podle našej teorie byste si měl dát seřídit mulitfunkční ventil. Jeho plovák totiž určuje, kdy začne drnčením upozorňuvat, že jste dosáhl max. povolené hladiny LPG. Pokud narvete do 45l nádrže 41,5 litru LPG, tak ji evidentně přeplňujete. Jistě jezdíte na pravidelné kontroly LPG systému, tak si to nechejte správně seřídit.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]