Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Míchání motorových olejů

Od: lapka® odpovědí: 9 změna:

V koupené starší felicii 1,3 byl mot. olej Helix Hx5 (visela tam cedulka s údaji), něco ubylo a dolili jsme to mot. olejem cinol M7 ADS III SAE 15-40, asi litr. Ten Helix je ale asi polosyntetický a cinol minerální. Je to hrubá chyba a nebo se nic neděje? Zadávám znovu v této rubrice , předchozí stejný dotaz byl v rubrice trochu mimo téma.

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar clayman

píšu jen to co mám načteno u milionu diskuzí. Míchání různých olejů (syntetické, minerální) byl problém někdy hned po pravěku. Od té doby se to tak hluboce zakořenilo, že se toho všichni bojí ačkoliv není důvod. Téměř všechny oleje jsou mísitelné a nic to neudělá.

Asi bych nemíchal minerální a syntetický (jen pro pocit), ale dva vedle sebe ano. minerální - polo - syntetický

A navíc už se i špatně dohledává, zda je syn/pol/min, hodně výroců už to přestává psát...

Za mě se nic neděje... uvidíme, co ostatní, ale bude to dlouhé *smich*

 

hodnocení

2x
avatar diesel

Nemíchal bych syntetický a minerální protože i tzv plněsyntetický olej obsahuje vždy minerální složku!Dnes prostě není plně syntetický ani čistě minerální olej!

Olej Shell Helix Hx5 je olej viskózní třídy 15W40 takže čistě teoreticky se při smíchání s olejem třídy 15W40 nic neděje,Pkd by se ale míchal olej třídy třeba 5W40 s 15W40 tak se tím přimícháním náplň degraduje !

 

jdwp
hodnocení

0x

Není vhodnější ten olej vyměnit za nový kompletmě s filtrem a i vzduchový filtr vyměnit/zkontrolovat?

 

2kedar*
hodnocení

0x

SAE 5 by měl být syntetický. SAE 10 polosyntetika a SAE 15 minerální.

Polosyntetikou nic nezkazíte. Ovšem kompletní výměna je vždy lepší.

 

hodnocení

Tak doplnění - shell helix hx5 je minerální olej, takže doplnění minerálního oleje zase minerálním je asi v pořádku, je to 15-40 obojí, tak by o nic nemělo jít. Odkud ta informace, že je polosyntetický, nevím, asi z nějaké diskuse...

2kedar*

Asi tak... Do motoru, který celý svůj život chlastal minerální olej by se neměl při výměně dát čistě syntetický, jelikož ten rozpouští karbonové usazeniny, které minerální olej může vytvořit. Změna na polosynt. je možná a i snad žádoucí, ovšem, pokud není motor moc vyběhaný. Jinak Vám bude při zahřátém motoru na volnoběh svítit mazání.

Jinak Viz: Diesel.

Kedar a Lapka-píšete bludy DNES NEEXISTUJI ani MINERÁLNÍ ani POLO či plně SYNTETICKÉ oleje!

Jediné co je že nalitím 10W do 5W ten 5W40 degradujete z 5 na 10W40 Nic jiného se nestane!

Proč třeba ten co je popsán nahoře-M6ADS 15W40 -víte co znamenají písmena ADS? Znamenají to co se u novějších už ani nepíše protože je to samozřejmost že to obsahují (mj detergenty-proti usazovaní )

 

bambula*
hodnocení

0x

Podle mého je minerální pouze M6A, M7 ADS III je aditiviv pokud jej smícháte vždy je výsledek na úrovni toho méně kvalitního tudíž M7 ADS

 

hodnocení

Opisuji z lahve : Cinol M7 ADS III turbo motorový olej SAE 15W-40, API SG/CF-4 minerální motorový olej celoroční pro benzinové a naftové motory.

Jinak už to neřeším, v servisu musím nechat vyměnit všechno, podle knížky uplynula lhůta - škoda toho litru, ale zapomněli jsme se dřív podívat.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]