Citroen C5 combi 2,2 HDI

Od: Datum: 24.06.14 18:54 odpovědí: 6 změna: 17.02.15 08:12

Zdravím, koukáme se po autě. Nejdřív jsme přemýšlely na Škoda Octavia combi v naftě. Nakonec nás zaujal Citroen C5 HDI s motorem 2,2 v combi verzi. Rok výroby je stejný jako u Škody octavia 2001/2002. Koukal jsem, že jsou relativně levné (okolo 30 - 40 u nás a na automobile.de začínají okolo 1.000 euro a výše) a zajímají mě jejich hlavní neduhy. Možná se to bude lišit kus od kusu, ale kolik stojí třeba výměna turba? Výměna hydropérování údajně okolo 15 tisíc, rozvody i s vodní pumpou okolo 7.000,-... Na servis my to auto mac drahé nepřijde. Spotřebu má taky dobrou a vypadá krásně. Děkuji Všem za rady... Měsíčně se s vozem najezdí cca 1500 - 2000,- Km...

doplněno 24.06.14 19:59:

Tak mladické blbnutí mám již dávno za sebou. Potřebuju dojíždět do práce, příští rok pravděpodobně v něm ukotvit dětskou sedačku, s tchýní na povinné nákupy. A na co si dát pozor při koupi? Vozidla mají nalítáno okolo 200 a výše tisíc kilometrů, tak snad ten motor bude v pořádku. Co jsem četl je lepší 2.2 HDI než 2.0 už kvůli svižnosti a váze vozidla.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 24.06.14 19:10
avatar

řekl bych, že zrovna to turbo nebude asi věc, která hned odejde. HDI motory jsou velmi dobré a poměrně málo poruchové. Co jsem na C5 řešil, to bylo právě to pérování - nakonec řešeno repasí, občas nějaké typicky francouzské záležitosti - elektronika holt má tendenci žít vlastním životem - tedy nešlo stahovat okno spolujezdce, pak najednou šlo, měnily se relé žhavení. Nic extra drahého - ovšem pozor - značkové servisy si to dokáží patřičně omastit. Mě ho servisoval ,,neznačkový´´ a byl jsem s autem velmi spokojen - úžasný koráb, není to na mladické blbnutí, zato na rodinu je výbornej.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 25.06.14 05:08
No ja bych tohle teda netvrdil. A co se tyce turba, tak tam je specialni vychytavka. Sitko ve vedeni oleje. Pokud se necisti tak je ko. Ta elektronika tam je desna. Staci kdyz odejde nejake cidlo a motor v lepsim pripade bude mit snahu vyskakat z auta a v horsim budete volat odtah. Ja myslim ze ta cena mluvi za vse.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.06.14 20:06
avatar
Radeji bych sel do te okty, turbo rotacka a neni co resit. Pokud zacne na tom francouzovi blbnout elektronika tak umrete a budete jezdit do servisu, zkouset menit jednotky za desitky tisic atd... Oproti tomu okta drzi a neni tam nic extra spatneho. Dale to perovani je super na cesty, ale pokud se pokazi tak opet sahnete vic do kapsy. Jinak na ND kouknete auto kelly a porovnejte...
Ohodnoceno: 0x
 
Od: betaraybill*
Datum: 24.06.14 21:42

Dal bych bacha na FAP filtr

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 24.06.14 22:49
avatar

Tak předně první radu pro citroena s hydrem (hydropneumatikou) .Vezměte ssebou někoho kdo citroeny zná! a za druhé doporučuji pkd se vyskytne koupě od tzv klubmena,fandy těchto aut (nebude to sice záruka ,ale větší pravděpodobnost dobré koupě.můj soukromý názor a současně i skušenost!) nejlépe na klubu C5 ( http://www.c5club.cz)

A nyní to další- přečíst si rady por koupi na (zda-li jsou) na C5klubu pokud neznáte tato auta nebo rady na koupim xantie na xantiaclubu.To vše pkd si koupíte C5 s hydrem,existují i s klasický,tj ocelovým pružením!

Jinak nevím jak C5 ale předchůdce-xantie (mám benál 1,8i16V už "babičku" i když teprve v říjnu dosáhne plnoletosti*smich*).ale na xantii nová koule (jednotka pružení do 900kč x dle varianty,moje je šestikulka) ale třeba hydraktiv má až 9koulí,nemusí se hned měnit dělá se tzv dofuk (o5 nwn zda i C5!) u nmého odborníka na hydro cca 200kč/ks,6 koulí=1200kč-kde seženete 4ks tlumičů na auto za tuto cenu?kontrola a příp dofuk po cca 40 000km., dále LHM (c5 má LDS a neznám normy!) výměna po ccca 60 000km cca 1000kč náplňJinak je hydro bez údržby a osobně na mojí Xantii jsou trubky neměněny z výroby,již maji na rozdíl od předchůdců citroenů BX trubky komaxitové ,s ochranou proti korozi.Takžy hydro je pkd nenarazíte na špatný kus , velmi málo poruchové,vlastně téměř vůbec, nejdražší je tam hydročerpadlo ale to je odhadem cca6000kč!Za rozvody v servisu citroen asi dáte více jak sedmičku ale v neorigo servisu bych si tipnul kolem 5000. a turbo se dá relativně taky za hubičku ale stížnosti na turba u hadů nejsou!Jen se doporučuje do HáDéÍ tankovat naftu,spíš lepší,starší 1,9TD or 2,1TD s Bosch čerpadlem jeli i na čistý RO!

PS ještě zdůtaznění C5 neznám.vycházím ze znalostí a skušenosti z citroenů BX a Xantia!

doplněno 24.06.14 22:51:

Jo jak píše kolega Betaraybill největší kurvítko u HáDéI je FAP filtr (totéž platí o DPF či jak se ono kurvítko jmenuje ) u VW!

Ohodnoceno: 1x
 
Od: slavamalysezn
Datum: 17.02.15 08:12

Dobrý dem,jistě bych nešel do škodovky,mám k prodeji c5combi 2.2 hdi r.v. 2002 tažné. pravidelná ůdržba,doložím.Nejsem puntičkář,ale jezdím s vozidlem do EU a tak si to udržuji.Cena by byla dohodou rychlé jednání se rovná sleva z ceny,kterou si představuji okolo 52. t. kč. motor má již 240.tkm,ale bez problémů! Inzerát je i na bazoš,dodám alu disky orig c5.Zanabídky děkuji Sláva MOR:BUDEJOVICE

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.