Akumulátor auta

Od: Datum: 15.06.14 15:35 odpovědí: 18 změna: 17.06.14 22:14
avatar

Zdravím pánové a dámy,

omylem sem nechal zapnutá světla na autě a nyní nemohu auto nastartovat. Byla zapnutá celkem 24hodin a napětí na akumulátoru sem naměřil 10,5V Je to možné? Sem myslel že tam bude cca 0V

doplněno 15.06.14 15:46:

Když otočím klíčkem zapalování,tak auto ani neškytne,žádná kontrolka se nerozsvítí,zkrátka jako bych tím vůbec neotočil.

Proto se mi zdá těch 10,5V nějakých divných.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 15.06.14 15:43
avatar

Možné to je. Otázka zní, o jaký aku jde, některé jsou dost náchylné na podvybití, některé jsou odolnější. Doporučuji aku co nejdřív nabít, je možné, že to bude v pořádku. Sám jsem nedávno řešil podobný případ, kdy aku na Octávce byl natolik vybitý, že ani nedokázal otevřít dveře centrálem. Vyřešil jsem to připojením na nabíječku, 20minut intenzivního nabíjení, pak motor naskočil. Počítal jsem s tím, že baterku příležitostně dobiju, ale jelikož auto denně hodně jezdí, nebylo to ani třeba, dobilo se to jízdou.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 15.06.14 16:13
avatar
Datum: 16.06.14 16:14

Ahoj. Potvrzuji. Stalo se mi něco podobného. Nabití věc vyřešilo. Taky mi to neotevřelo dálkáčem. Baterka drží. Baterie byla bezúdržbová. Vybilo se mi to dlouhým stáním v zimě. Chybka byla v opakovaném nedobíjení baterie. Občas je dobré ji donabít nabíječkou, i když se jezdí. Ahoj.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 15.06.14 16:28
avatar

Je v černém tak nečekejte a IHNED nabít jinak se zmaří!

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 15.06.14 16:43
avatar

Nj ale dřív jak zitra odpoledne to nebude.Snad to nebude pozdě :(

Datum: 15.06.14 18:08
avatar

prostě jí nabij no a pokud ti do 14 dnů opět klekne budeš schánět novou to vše za předpokladu správné funkce dobíjení alternátoru

Ohodnoceno: 1x
 
Od: host
Datum: 15.06.14 18:26

Napětí, které jste naměřil, je zřejmě bez zátěže, tak zvané elektromotorické napětí naprázdno. Když zapnete jakoukoliv zátěž, například zkusíte rozsvítit světla, pustit autorádio, nebo cokoliv, tak vám napětí vlivem vnitřního odporu akumulátoru asi klesne hodně pod 10,5 V. Je to tím, že váš voltmetr, zřejmě digitální multimetr, má velikánský vnitřní odpor a při měření odebírá pouze maličkatý proud v řádu mikroampér (µA), který akumulátor vůbec nezatíží a tak napětí naměříte.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.06.14 18:47
avatar

Tak už sem sehnal nabíječku a dobíjím. Jedná se o bezudržbový akumulátor nebo ne?

Odmontoval sem totiž i 6 zátek které jsou pod červenou samolepkou. Všude čtu že jsou šroubovací,tyhle sem ale právě musel plochým šroubovákem jemně "vypáčit"

Mám je dát zpátky a nebo to mám nechat otevřené?

Od: trtr
Datum: 16.06.14 18:53

Zdravím, myslím že je to bezúdržbovýá aku, akorát že jste pod nálepkou našel krycí víčka, která se normálně neotvírají. Ale pokud jste je otevřel, tak to nechte větrat a kontrolujte hladinu všech článků, případně zakryjte desky dolitím destilované vody (ne normální). Při dolevání odpojit od nabíječky, nechat chvíli v klidu a nasaďte si brýle- je tam kyselina. Aku nesmíte utopit, jen zakrýt desky. Protože máte víčka oddělaná, nechal bych aku tzv. provařit, ať chvíli plynuje-bude slyšet syčení, ale jen chvíli (cca 5 minut), takže hlídat.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.06.14 19:32
avatar

Ono je docela zásadní, JAK a ČÍM nabíjíte. Ideální je nabíjet proudem odpovídajícím 1/10 kapacity, tedy ve Vašem případě cca 4,5 A . Baterie by se pak měla nabíjet po dobu 12h. Pokud je to ,,chytrá´´ nabíječka, tak ta se řídí sama a sama ukončí nabíjení s tím, že přejde většinou do konzervačního nabíjení.

V takovýchto případech nemusíte víčka demontovat ani u klasického aku se závitovými zátkami, tedy za předpokladu že je v ní dost elektrolytu (zaplavené desky). U bezúdržbových aku není vůbec nutné pod víčka lézt.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.06.14 19:43
avatar

Mám automatickou nabíječku. Napřed začalo nabíjení na hodnotě 4,5A a poté za chvíli stouplo na 6A.

Nyní po třech hodinách stále 6 A. ,napětí na svorkách 12,6V

Jestli je tam dost elektrolytu netuším,zase tak se v tom nevyznám.

Takže mám zátky raději zadělat?

Datum: 16.06.14 22:38
avatar
Ty zátky jsi opravdu vytahovat nemusel. Je to zbytečné a výrobce bezúdržbových aku to většinou i zakazuje.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.06.14 17:45
avatar

Takže.

Nabíjel sem včera 14 hodin automatickou nabíječkou. Napětí po 14 hodinách při zapnuté autonabíječce bylo 14,4V. Při odpojené nabíječce napětí 13,5V

Poté po 10 hodinách kdy byl akumulátor vklidu a bez zátěže,bylo na něm 13V.

Nyní opět už hodinu dobíjím.

Dobíjecí proud postupně klesá,nyní dobíjí proudem cca 0,5A . Napětí při zapojené nabíječce je 14,9V.

Magické oko je ale pořád černé,to nechápu :(

doplněno 17.06.14 17:56:

No tak to vypadá že nabíjecí proud už je téměř nulový. už z toho víc nevydoluju. Napětí na svorkách při zapnuté nabíječce je 14,9V. Ještě tak půlhodiny počkám a poté nabíječku odpojím.

Nechápu ale proč je to oko pořád černé

Datum: 17.06.14 17:56
avatar

neštuduj oko šoupni baterku do auta a změř dobíjení pokud bude o.k. jezdi a jakmile klekne do 14 dnů scháněj novou

doplněno 17.06.14 18:19:

natočit auto,pustit lumený světla a na baterii musí být 13.8-14,3V jak je mín je to špatně měření opakuj i při cca 2-3tisících otáčkách

jo a napětí by nemělo bejt větší jak 15V

Ohodnoceno: 1x
 

 

Datum: 17.06.14 17:58
avatar

"změř dobíjení"

Jak?

Datum: 17.06.14 17:58
avatar

Napětí na baterce je OK, tedy bylo už po prvním nabíjení. Na oko kašli a vyzkoušej v autě.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.06.14 18:23
avatar

Takže když je černé je už KO,což ale neznamená že se musí IHNED vyhodit,jednu takovou jsem měl přes tři roky na různé "pokusy" schovanou a než jsem ji potom vyhodil,tak šlapala,ale ne v autě! Jak úpíše nade mnou-pkd vydrž 14 dnů a víc,dobrá ale buď připraven pořídit novou,když ne nyní tak asi na zimu jistě,pak nebude držet!Ještě doporučím změřit hustotu elektrolytu hustoměrem! nabitá musí mít tuším 1,28? g/l? pkd špatně nekamenovat ale opravit už si to totiž nepamatuji!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.06.14 22:14
avatar

Tak sláva,namontoval sem tam baterku a bez problému auto nastartovalo.

Tak uvidíme,jak dlouho vydrží.

Díky všem za rady

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.