Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
měnil jsem u svého vozidla opel tigra levé i pravé lanko ruční brzdy. Nejprve mi ruční brzda nebrzdila skoro vůbec a štelovací šroub lanka byl již na maximum tak jsem bubny rozdělal a samostavy posunul ručně.
Po zkušební jízdě se mi při zatažení páky ruční brzdy jedno ze zadních brzd zaseklo. Nejde v žádném případě buben dostat ručně ven.
Neporadil by mi někdo jak tuto situaci dále řešit? Jak buben odjistit?
Bude potřeba vyměnit celé čelisti? Stále mi nejde do hlavy, co jsem udělal špatně
Sice neznám do detailu konstrukci zadní brzdy na Oplu tigra,ale z praxe vím,že jsou bubnové brzdy na autech velmi podobné,takže rada z praxe. Viz předešlá odpověď..pobouchat ,zkontrolovat lanka a pak za použití buď stahováku,nebo někdy bývají v brzdovém štítu ze zadní straně otvory (tyčkou,šroubovákem a pod.) stáhnout resp.srazit buben. To neznamená zničení čelistí-prasknou,nebo se jen znehodnotí takové ty trny s pružinou a podložkou,které jen zajišťují čelisti na místě a tyto trny jsou běžně v prodeji ND.Do bubnu klepat s citem aby se nepoškodil..spíše dokola poklepávat a snažit se ho "vykývat" ven.
Děkuji,
podařilo se mi buben poklepáním dostat ven, trny musím vyměnit ty se znehodnotily.
Děkuji
Gratuluji k úspěchu..ještě by to chtělo prohlédnout bubny,jestli se ve vnitřní ploše nevydřela drážka a nevytvořila se u kraje hrana. Ta hrana pak při opravě a sundavání také někdy ztěžuje stažení bubnu. Vnitřní soustružená plocha bubnu musí být rovná po celé ploše až na kraj..lze na soustruhu nebo i klidně jemně rozbrušovačkou s brusným kotoučem odstranit.Brousit jen tu hranku.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.