Nejste přihlášen/a.
Přes ručku mi nebrzdí jedno zadní kolo. Ruční brzdu prakticky nepoužívám, takže by mi to tak nevadilo, ale čeká mě STK a zajímá mě, jestli na to přijdou nebo ne. Normálně v kopci ručka funguje, protože na druhém zadním kole vše funguje tak jak má a na třetím zoubku ruční brzdy už s autem nehne ani sebevětší kopec.
pokud ti nebrzdí kolo byt jen na ruční brzdu je to závada typu C a si v riti
takže pokud tam nemáš známýho tak tam nelez
Tenhle problém jsem už měl a nechal jsem to v servise opravit, teď je to ale znova to samé, no takže pojedu zase do servisu.
Jen tak,mezi náma holkama-jak je to dlouho co ti to dělali a v jakém servisu?
Dej to ,pkd nejsi technicky zdatný,ne do belkého či jen většího servisu ale do "garážového" ,nebo známému.
doplněno 10.06.14 20:25:nevim jak které značky aut.Na P405 to byl špatný samostav,ale pak jsem to neřešil,jinak na citronicích s ručkou na předek -není nikdy problém,jen musím pře nájezdem do linky prudce zatáhnout ručku spolu s prudkým sešlápnutim pedálu! Většina problémů s ručkou jsou zarezlé lanovody,přetrhlé lanko nebo cely rezavý mechanismus.
Osobně jsem se setkal s tím,že údajně od mechoše dostal radu nepoužívat ruční aby vydržela a pak se divil že na STK neprošel neboť díky nepoužívání zarezl lanovod!
Závada typu C-nebezpečná-nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích
Kola musí brzdit na 100% a na obou stranách nápravy stejně,rovněž musí dobře fungovat i ruční brzda
Zdravím,
z vlastních zkušeností
- před cca 10 lety STK - nebrzdilo levé zadní kolo na ruční brzdu vůbec, pravé brzdilo normálně - závada B - opakovaná STK do 30dnů
- loni STK - velmi slabý (téměř neznatelný) brzdný účinek ruční brzdy na obou zadních kolech - závada C - nezpůsobilé provozu
Mám dotaz ohledně auta - o jaké se jedná auto, že by se v případě neúčinné ruční brzdy na jednom kole musel měnit celý brzdič? Celkem bych to i bral v případě ruční brzdy kotoučové, ale pokud je to bubnová, tak bych to viděl spíš buď jen na zalehlé lanko a nebo špatnou rozpěrku mezi čelistmi.
to asi ano, ale vzhledem k tomu že rozdíl v účinku provozní brzdy byl minimální a na parkovací brzdu levé kolo brzdilo dostatečně, nejednalo se o nebezpečnou závadu
Mám osobní zkušenost s Pažoutem 306,kdy mne vyprovodili z TK právě pro nesouměrný účinek ruční brzdy...zarezlý samostav.Na oko venku šly sice obě kola do smyku (na šotolině),ale na válcích na STK se to projevilo. Jedno kolo mělo zkrátka větší vůli na čelistech a nebrzdilo to na 100%.Také jsem měl pocit,že ručka funguje a na kopci nebyl žádný problém.To jedno kolo to drželo a to druhé jen přidržovalo-jejich součet auto normálně držel.
doplněno 10.06.14 22:35:Větší špek na mne čekal po opravě (rozhýbání+promazání),když se nesouměrnost opět na válcích v STK projevila ,ale tentokrát po šlápnutí na nožní brzdu. Samozřejmě mne zase vyhodili a já jsem na to nemohl přijít,protože se obě zadní bubnové brzdy tvářily jako plně funkční.Až jsem pobrouzdal po netu a tam jsem se dozvěděl,že existovaly dva druhy brzdových válečků a to jeden bez omezovače a jeden s omezovačem brzd. účinku. No a já to přesně tak měl..jeden brzdil naplno a jeden měl uvnitř přepouštěcí otvor a zkrátka nešel do smyku (na asfaltu) jako to kolo druhé.
nevím kde jste to nalezl ale omezovače mají většinou breaky a není alespoň na 405 nebyl součástí prasátka ale byl někde uprostřed nápravy. Omezovače se dávali na kombíky z důvodu vyššího možného zatížení zadní náprvavy ,čím víc zatížená-tím omezovač pouštěl vyšší tlak do prasátek tím vyšší brzdný účinek!
Já jsem minulý rok dostal za tuto závadu "B", tzn. opakování do měsíce. Ale jak už řekli předchozí diskutující, za tohle můžete dostat i "C" (záleží na tom, zda to technik posoudí jako nedostatečně brzdící nebo vůbec nebrzdící) ...čili pak máte auto nezpůsobilé provozu na pozemních komunikacích.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.