Tlakuje se mi expanzní nádoba,ručička teploty

Od: Datum: 06.06.14 17:17 odpovědí: 7 změna: 07.06.14 10:35

Dobrý den,chtěl jsem se zeptat jestli by mi někdo mohl poradit.Mam passata b5,tlakuje se mi expanzní nodobka+hadice a když dám autu záhul,třeba jizda po dálnici s plným plynem na rychlost 170,ručička teploty vody mi stoupne z 90 na 120 stupnu.Další problém,když otevřu nadobku na vodu tak zní vyjde docela dost vzduchu,hladina povyleze trochu nahoru jinak ok.Chtěl jsem zeptat jestli by nekdo nevěděl v čem by mohl být problém?Jinak voda se neztrácí,nikde nekape,olej taky ok,žádná emulze na víčku,žádný kouř z výfuku,fakt si nevím...Díky za nějaké nápady co by to mohlo zbůsobovat díky:)


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: odf
Datum: 06.06.14 17:32

Že se tlakuje je správné, tak to má být, spíše může být problém s termostatem.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.06.14 17:58
avatar

Chladicí systémy soudobých aut jsou přetlakové,takže při vzrůstající teplotě musí být v soustavě přetlak! Ale 120°C je docela dost.Pkd je vše OK jak píšete (množství chl.kapaliny-neztrácí se ,dostatek oleje-nepřibývá,ani emulze na víčku či mastnota v expanzce) tak se zaměřit na termostat (otestovat) ale spíše vyměnit za nový!

Ohodnoceno: 2x
 
Od: fik
Datum: 06.06.14 20:00

To bude termostat,120°C je hodně.teplota se může zvyšovat pouze ve městě třeba při čekání v koloně když není dostatek chladícího vzduchu proudícího přes chladič.a jen do té doby než sepne sahara ventilátoru

Tlakovat musí,chladící systém je přetlakový,tzn že při jízdě je v chladící soustavě vyšší tlak-je to proto,že když ve městě stoupne teplota třeba přes 100°C tak aby to nevařilo

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.06.14 20:42
avatar

vemte auto,postavte jej čumákem do velmi prudkého kopce a pokuste se jej důkladně odvzdušnit-pokud jde tlak vzduchu po otevření víčka,bude v systému vzduch,který je nežádoucí...

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 06.06.14 21:20

Přesně tohle jsem řešil u jedné Felicie. Nakonec to byla ucpaná ta tenká horní hadička co vede od vrchu expanzky do víka termostatu (tam to bylo zapláclé vodním kamenem).

Ohodnoceno: 2x
 
Od: passat1998
Datum: 06.06.14 23:55

Já mám co jsem si všiml tak víčko od nádoby na vodu od kamene ze spoda docela dost.Jinak asi vyměnim termostat a pak se uvidí.

Datum: 07.06.14 10:35
avatar

ono jeste k problému samotnému-obecně je ideální alespon 1x ročně vyčistit celý okruh chlazení,ted v létě je příhodná doba,pokud víte že třeba na víkend nebudete potřebovat nikam jet,vypustit celý okruh,rozhodit chladič a radiátor topení-ty pak vypláchnout tlakovou vodou(sprch.hadice a tlak vodovodního řadu je akorát),položit a až po utemované konce igel.sáčky naplnit klasickým octem 8% a nechat min.24 hodin pusobit-pak znovu proplach(budete čučet co je v chladiči a topení bordelu) no a montáž,kapalina odvzdušnění...stav chlazení se zlepší takovým způsobem,že se to až nezdá...a můžete mít chl.kapalinu ultra mega jakoukoli,prostě dochází k tvorbě usazenin,jelikož mezi kapalinou a kovy dochází k chem.reakcím-tomu se nevyhne žádné auto(dokud nebude vše z plastu)...

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.