Funkce alternátoru lze zjistit jen měřením napětí v síti auta a nabíjecího proudu do akumulátoru.Pokud nevlastníš patřičná měřidla,je lépe s autem dojet do odborné dílny.Poruchy dobíjení jsou dvě,přebíjení a nedobíjení.Přebíjení se projeví vařením baterie,až zničením,nedobíjení častou nedostatečností baterie a nenastartováním.Pokud ovšem nejde o samovolné vybíjení v klidu auta zkratem,nebo funkčním přístrojem.Jak jsem řekl,toto vše lze zjistit měřením.
Na baterce musí být aspoň 14V. Pokud je napětí nižší, dobijí špatně. Pokud stoupne po nastartování jen mírně nebo vůbec, nedobijí. Nepíšeš auto, ta novější mají posunuté dobíjení na napětí 14,4 - 14,8V.
Stym dobijanim je to nasledovne.. Nastartuj pripoj voltmeter na bateriu paralerne teda plus na plus a minus na minus.Vypni vsetky spotrebice v aute a na meraku musis namerat 13,9-14,5V ak nameras je dobre..Potom zapni svetla s dialkovimi a na meraku ti klesne napatie nesmie klesnut pod 13,6V ak klesne a hned zacne napatie stupat tak je ok..Dolezite je potom aby si vyskusal zvysit otacky na cca 3000 a sledoval ci sa na meraku napatie zvysuje o cca0,1-0,2V alebo znizuje..pokial sa zvysuje altik je ok..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.