Protože se vám pak nemůže stát, že si nevšimnete, že máte zařazenou rychlost a auto cukne a nabourá nebo někoho srazí. Jinak si myslím, že spojku není nutné sešlapávat pokud není zařazená rychlost... Ale já jsem se to taky tak naučil a jinak ani nestartuji...
Nevím jak teď,ale mě bylo řečeno, že při sešlápnutí není motor tak namáhán...a asi to šetří i tím pátem baterii
trtr
Zdravím, je to tak jak je napsáno, navíc některá auta nemusí bez sešlápnutí spojky či brzdy před startem a vyřazené rychlosti vůbec nastartovat-jistění výrobce.
Zdravím, nic se nepotřebovává, tedy ne víc jak když někdo čeká na světlech s nohou na spojce. Opotřebení během startu nula nula nic. Pozor, pokud se jedná o kamion, tak může být posilovač spojky bez vzduchu a může se "prošlápnout", ale to bylo spíše ve straších strojích typu LIAZ a pod.
gumidek*
Jenomže u studeného startu na ložiskách není olej - teprve se tlakuje (nebo je ho velmi málo - proto dochází k opotřebení).
Ložisko stlačí přítlačák a ten působí proti silou na klikovku ven a tu aretují ložiska, respektive u motorů 781.13** aretuje axiální ložisko pod řemenicí.
novada*
Co teda? u 781.13** se startuje se spojkou sešláplou nebo bez?
gumidek*
Já na to kašlu. Mám kvalitní olej 10W40 od Shellu a MANN filtr. Natlakuje to skoro hned. Motor čistý bez úsad. Startuji se spojkou
To proč bylo vysvětleno, startér netočí zbytečně půlkou převedovky. Případně neposunuje celé auto v případě zařazené rychlosti. U starších aut v zimním období to někdy byl základ úspěchu, aby vůbec bylo nastartováno. Dnes to neřeším, místo ruční brzdy nechávám kvalt a s ním startuju, už naprosto automaticky...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.