Sešlapování spojky při startu

Od: Datum: 05.06.14 09:02 odpovědí: 12 změna: 05.06.14 22:19

V autoškole mě kdysi učili, že při startu mám sešlápnout spojku. Má se to skutčně dělat a když ano, tak proč?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 05.06.14 09:12

Protože se vám pak nemůže stát, že si nevšimnete, že máte zařazenou rychlost a auto cukne a nabourá nebo někoho srazí. Jinak si myslím, že spojku není nutné sešlapávat pokud není zařazená rychlost... Ale já jsem se to taky tak naučil a jinak ani nestartuji...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.06.14 09:32
avatar

1) jistota, že se při stratu auto nerozjede

2) V zimě, u starých a opotřebených autech, se lehčeji startuje...(netočí se převodovka)

Ohodnoceno: 5x
 
Od: eeee
Datum: 05.06.14 09:34

Nevím jak teď,ale mě bylo řečeno, že při sešlápnutí není motor tak namáhán...a asi to šetří i tím pátem baterii

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 05.06.14 10:45

Zdravím, je to tak jak je napsáno, navíc některá auta nemusí bez sešlápnutí spojky či brzdy před startem a vyřazené rychlosti vůbec nastartovat-jistění výrobce.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.06.14 11:11
avatar

např. současné vozy Hyundai nenastartujete bez sešlápnuté spojky, nemůžete si vybrat způsob startování

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.06.14 12:21
avatar

Také to tak dělám, sešlápnu spojku, zahrkám řadící pákou (zjistím jestli tam není rychlost), případně vyřadím, držím spojku a točím klíčkem...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.06.14 13:06

Jediný argument proti šmatlání na spojku při startu je vyšší opotřebení axiálních ložisek.

http://auto.pravda.sk/poradna…-lepsie-startovat-bez-spojky/

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 05.06.14 13:20

Zdravím, nic se nepotřebovává, tedy ne víc jak když někdo čeká na světlech s nohou na spojce. Opotřebení během startu nula nula nic. Pozor, pokud se jedná o kamion, tak může být posilovač spojky bez vzduchu a může se "prošlápnout", ale to bylo spíše ve straších strojích typu LIAZ a pod.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.06.14 14:36

Jenomže u studeného startu na ložiskách není olej - teprve se tlakuje (nebo je ho velmi málo - proto dochází k opotřebení).

Ložisko stlačí přítlačák a ten působí proti silou na klikovku ven a tu aretují ložiska, respektive u motorů 781.13** aretuje axiální ložisko pod řemenicí.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.06.14 21:44

Co teda? u 781.13** se startuje se spojkou sešláplou nebo bez?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.06.14 22:15

Já na to kašlu. Mám kvalitní olej 10W40 od Shellu a MANN filtr. Natlakuje to skoro hned. Motor čistý bez úsad. Startuji se spojkou

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hop®
Datum: 05.06.14 22:19
avatar

To proč bylo vysvětleno, startér netočí zbytečně půlkou převedovky. Případně neposunuje celé auto v případě zařazené rychlosti. U starších aut v zimním období to někdy byl základ úspěchu, aby vůbec bylo nastartováno. Dnes to neřeším, místo ruční brzdy nechávám kvalt a s ním startuju, už naprosto automaticky...

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.