Jawa Stadion - zprovoznění

Od: Datum: 04.06.14 11:04 odpovědí: 11 změna: 05.06.14 12:33

Ahoj, v garáži mi už pár let stojí nevyužitá Jawa Stadion, rád bych jí vzal na chalupu a tam jí občas provětral po okolí...

Vzhledem k tomu, že jsem na mopedu nikdy nejezdil, tak nevím jak ho zprovoznit. Přiložil jsem 3 fotky a prosím o kontrolu.

A - nevím

B - přední brzda

C - světla + bzučák

D - nevím

E - zadní brzda

F - plyn

G - přívod paliva

Je mi jasné, že musím dofouknout gumy, nalít nový benzín s olejem (jaký olej a jaký poměr?). Poté asi pustit palivo do karburátoru a pak už jen pedálem nastartovat?

Díky moc



Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 04.06.14 11:07

A-řazení

B-spojka

D-dekompresor - "chcípák"

E-přední brzda

doplněno 04.06.14 11:09:

zadní brza - brzdí se pedály jako u starých jízdních kol zpětným pohybem pedálu.

olej 1:25, olej do benzínu pro dvoutakty do benzínu- nejlépe mogul TSF.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: madfad
Datum: 04.06.14 11:33

Řazení probíhá tak, že zmáčknu spojku (B) a rukojetí (A) pohnusměrem dopředu? A ten chcípák slouží k čemu? Jaký je vlastně postup startování a poté vypnutí motoru?

Datum: 04.06.14 12:12

ten chcípák slouží k tomu, že se ten motor vypne - chcípne! :)

Řazení probíhá tak, že zmáčknete spojku a otočíte rokojetí dopředu, pak opět spojku a otočíte rukojetí do zadu- 2.rychlostní stupeň.

Stáhněte si návod k obsluze, tam máte vše popsáno! :)

Ohodnoceno: 1x
 
Od: axus®
Datum: 04.06.14 12:24
avatar

Jeste bych doplnil, ze dekompresor neslouzi pouze ke chcipnuti (to by bylo mnohem jednodussi provest rozpojovacim kontaktem civky), ale take k pohodlnejsimu nastartovani. Aby pist nekladl odpor nez ho slapanim roztocim.

Konec koncu dekompresor z tohoto duvodu ma vetsina nakopavacek.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.06.14 12:37

Snad si to po 40 letech pamatuji.

Při řazení se otáčí levá rukojeť i se spojkovou páčkou. Bez zmáčknutí spojkové páčky nejde rukojetí otočit. Jednička je proti odporu dopředu (páčkou spojky dolů), dvojka tam chce sama a je to dozadu (páčkou spojky nahoru). Neutrál je mezi nimi.

Upozornění - spojka při delším stání lepí. Pokud nastartujete na neutrál a zařadíte - kopne to, jako by nebyla vymáčknutá spojka. Stejně tak, pokud pojedete z kopce na neutrál a budete chtít nastartovat zařazením rychlosti. V obou případech velmi hrozí, že to odnese převodovka - a náhradní díly nejsou! Při startování to chce na neutrál vymáčknout spojku a prošlápnout, aby se spojka odlepila.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 04.06.14 12:43

NÁHRADNÍCH DÍLŮ je všude mraky,hlavně do motoru, to jen k doplnění..:)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.06.14 07:37
avatar

Na pohled to máte ve velmi slušném stavu. Než to zhuntovat někde na lesní cestě, uvažoval bych o renovaci a zařazení jako veterána. Zas tak moc práce by to asi nedalo a určitě by Vám to kde kdo záviděl.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.06.14 10:24
avatar
Jestli chcete něco na blbnutí na pole zkuste stadiona na inzerát vyměnit za enduro bez papírů. Stadion má široký okruh fanoušků a takhle zachovalé kusy jsou dos ceněný. Pod 5000 se nesežene ani v horším stavu a kór kdyby k němu ještě byla kartička-techničák.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: madfad
Datum: 05.06.14 11:41

To já nemyslím na blbnutí na poli, ale spíš dojet někam do blízkého okolí, místo vytahování auta. Ale jsem tedy zvědavý, jestli to vůbec dám do kupy a nastartuju. Přece jenom to vidím poprvé . Jeden návod jsem našel, ale není moc čitelný a obrázky nejsou vidět vůbec a ty já právě k tomu potřebuju.

Od: madfad
Datum: 05.06.14 11:49

Ještě k tomu oleji, byl mi zde doporučován Mogul TSF. Doma se mi válí M2T (dávám do starší sekačky) a Castrol Garden 2T (dávám do křovinořezu). Můžu některý z nich použít?

Datum: 05.06.14 12:33
avatar

V době největší slávy těchhle strojů existoval jen M2T. Často se tam ale lil obyčejný levnější motorový M6 (či novější aditivovaný M6A). Je to ještě poctivá kovářská práce a schroustá bez problémů prakticky jakýkoliv motorový olej.

Podívám se, možná někde najdu "učebnici řidiče mopedu a malého motocyklu". Docela užitečná knížka.

doplněno 05.06.14 19:58:

Tak nic, už jí nemám :(

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.