Alternator alebo baterka

Od: Datum: 03.06.14 17:59 odpovědí: 11 změna: 04.06.14 22:20
Zdravim ludia viete mi poradit preco mi stahuje svetla napr ked idem do kopca na spiatocke a nedam dostatok plynu auto ide ako keby skapat?je to dost videtelne hlavne vecer a to jak na prednych svetlach tak na zadnych spiatockovych.alternator cez diagnostiku ukazuje 13,9-14,1V na volnobehu..ked nastartujem tak baterku stiahne na cca 10,5V.este maly dotaz mozem nabijat bezudrzbovu baterku na starej ruskej nabijacke?
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 03.06.14 18:43
avatar

Pk Ti altik dává jen 13,9- 14,1 a pod zátěží ještě méně je něco v pr... Jak je na tom řemen pomocných zařízení? Někdy stačí jej jen více našponovat či vyměnit za nový! jinak je asi něco špatného s altikem

Bezúdržbovou na nějaké staré asi nebude to pravé ořechové!Má kontrolní víčka?Pkd ne tak nedoporučuji!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lopatko
Datum: 03.06.14 18:47

klinovy remen je novy daval som to menit mechanikovi.. a mal by tam byt samosponovak.. ked mam zapnute svetla a pustim fukar naplno tak to stiahne len trosicku a viac menej sa svietivost vrati spat.. len ked idem cuvat do kopca, tak pridavam zo zaciatku menej plynu auto ide ako keby skapat a vtedy to spravi.. da sa povedat ze idem podotacky..ziadnu chybu mi diagnostika nenajde ani mi nesvieti dobijanie pocas jazdy po nastartovani zhasne.. moze to byt aj baterkou?

Datum: 03.06.14 19:49
avatar

Máš už baterku v horším stavu (měkkou) a tam je normální, že ti při nízkých otáčkách (nedostatečné na to aby alternátor vyráběl proud) pohasnou světla a spadne napětí. V tu chvíli ti padne napětí z těch provozních 14V na napětí baterie cca 12,5V (pod zátěží ještě míň) a na světlech je to dost vidět.

Pokud baterka startuje i v zimě v pohodě, neřešil bych to.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.06.14 18:43
avatar

dobíjení vypadá dobře možná bych zkusil najít a vyčistit veškerý ukostření motoru a kastle popřípadě zkusil přikostřit motor přímo z mínusu baterie dále bych měřil dobíjení při puštěnejch tlumenejch světlech jestli to nepadá pod 13,8V a dále bych měřil i při cca 2-3 tisících otáčkách jestli to napětí nepadá můžou bejt krátký uhlíky nebo vyjetý sběrací kroužky

tu baterku bych zkusil dobít špatná je když de při startu na 8V nebo když do 14 dnů po celonočním nabíjenípři startu umře a to za předpokladu správné funkce dobíjení

a stou nabíječkou pokud je baterie olověná tak ano

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lopatko
Datum: 03.06.14 18:57

ok idem to vyskusat cez op com ake hodnoty mi bude ukazovat a mozem sa ta spytat aku vhodnu nabijacku nie moc drahu tak do 30€ by si mi doporucil na vsetky typy baterii?

este napisem ako to meranie alternatora dopadlo..

Datum: 03.06.14 19:11
avatar

na měření je nejlepší voltmetr stačí i ten kapesní za 100kč

ta nabíječka v lidlu bejvá akce na supr nabíječku za 500kč stačí si jen počkat

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lopatko
Datum: 03.06.14 20:47

tak som to meral cez diagnostiku je to volaka kravina vcera tam bolo 13,9 dnes uz je tam 13,7V na volnobehu pri pridani plynu sa to nezvysuje, tak som pripojil multimeter priamo na baterku a na volnobehu ukazuje 14,1V pri zapnutych svetlach sa znizi na cca 14,0V ked pridam plyn viac ako 14,1 V neukaze, tak isto ked zapnem dialkove..zapol som fukar na plne stihalo mi to na 13,6V a pomalinky stupalo po pridani plynu zase len o 0,1V..baterku som meral tak ze som preblikol dialkovimi, ale motor bol vypaty nameral som na 12,73V. cca 12,7V kludovy stav baterie..Skusal som tiez merat kostru teda ohm metrom minus pol meraka na minul pol baterie a plusovi kabel od meraka som prikladal na jednotlive casti ukostrenia aj na telo alternatoru vysledok 0,08ohm co je podla mna ok.. ako to vidite vy?

Od: lopatko
Datum: 03.06.14 20:48

este dodavam, ze pri merani pri pridani otacok som pridal na cca 3300ot/min

Datum: 04.06.14 01:45
avatar

ked idem do kopca na spiatocke - máte v pořádku kostřící pásky agregát - karoserie?


doplněno 08.06.14 15:09:

Alternátor je přikostřen k agregátu (motor + převodovka) mechanicky upevněním. Agregát musí mít přikostření pomocí kostřících pásků ke karoserii (tak jako - pól aku). Jinak si hledá el. proud jiné cesty - slabé kabely ke spotřebičům, bowdeny ... a dělává to problémy. Usuzuji z toho, že agregát při couvání se naklání obráceně a může docházet u poškozeného přikostření k přerušování

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lopatko
Datum: 04.06.14 16:43
Ako to myslite?ci mam nemam poruseny kostriaci kabel od alternatora?to som nepozeral pozeral som vizualne alternator ale moc tam neni vidiet je zasity pod motorom
Datum: 04.06.14 22:20

Nabíječka - má se nabíjet 1/10 proudem jmeovité kapacity, máte- li baterku 60Ah tak nabíjet proudem 6A a asi 10 hodin.Jestli je stará nabíječka nebo nová to nevadí. Bude - li mít max proud nabíječka třeba jen 4A tak budete nabíjet ne 10 ale 15hodin.Při jízdě autem se tam stejně láduje stejně větší proud a baterii to neuškodí.Lepší je nabíječka s charakteristikou I - tam se nastaví stejný proud od začátku do konce nabíjení. - běžné v obchodě.Možná ta stará ruská má charakteristiku U, a tam jde proud do baterie podle toho jak je vybitá (jaký má vnitřní odpor), to znamená ze začátku tam jde třeba 10A a ke konci nabíjení 1A.-to je taková kde je jen trafo (zdroj) a diody, kondenzátor.- domácí výroba.Touto druhou to bude trvat asi déle.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.