Nejste přihlášen/a.
Dobrý den.
Jelikož zjišťuji, že nemalá část motoristů neumí jezdit na kruhových objezdech a tím mne docela vyvádí z mého přesvědčení správnosti ohledně této problematiky, přikládám pár dotazů a prosím o radu, zda-li je to takto správně nebo ne:
1.VELKÝ dvouproudový kruhový objezd. Vjíždím jedním z nájezdů na tento kruháč, ale po tomto kruháči již jede vozidlo ve vnitřním pruhu ( já budu vjíždět do vnějšího ). Můžu na kruháč vjet nebo musím počkat, až vozidlo ve vnitřním pruhu přejede / odjede? I když ho vlastně přímo nebudu blokovat? Dle mého mínění musím dát přednost VŠEM vozidlům již jedoucím po kruháči a je jedno, v jakém pruhu jedou a do jakého pruhu ( vnějšího či vnitřního ) tam budu vjíždět já.
2. Dvouproudový kruhový objezd. Vozidla jedou jak ve vnějším, tak vnitřním pruhu. Pakliže by vozidlo z vnitřního pruhu chtělo z kruháče výjezdem vyjet, musí dát přednost vozidlu jedoucím ve vnějším pruhu...
3. Pokud bude v dané lokalitě zácpa a kruháč bude ,,ucpaný", platí na něm zip? Situace, kdy řidič ve vnitřním pruhu chce vyjíždět z kruháče, ale řidič ve vnějším pruhu chce vyjíždět až o sjezd dál...
kawasakin
Jelikož zjišťuji, že nemalá část motoristů neumí jezdit na kruhových objezdech...
s tím naprosto souhlasím...
1) nejdříve si přestavte kruhový objezd se 3,4,5 pruhy.. klidně můžete vjet do kruháku, pokud dáte přednost vozidlům, kteří jedou ve vnějším pruhu. Vnitřní Vás nemusí zajímat, to je jízda v pruzích.
2) ano, musí dáte přednost těm, kteří jedou v jízdním pruhu, do kterého chcet vjet. tak ajok v jízdních pruzích rovně..
3) teoretické otázky jsou nesmysl...jedete v jízdních pruzích v koleně... vy potřebujete přejet z jednoho pruhu do druhého, platí tam snad pravidlo zipu, když pruhy pokračují dál, jen vy máte potřebu změnit pruh?
Do které kategorie se řadíte vy?
nemalá část motoristů neumí jezdit na kruhových objezdech...
jo jenže někteří jezdí stejným stylem jako vy a jaksi zapominaji že by mohli křížit cestu při výjezdu z kruháče.. viděl jsem pár takových bouraček a sám jsem párkrát musel skočit po brzdách.. a taky je dobrý prasárna když auto jede ve vnitřním ale při výjezdu si to švihne do pravého pruhu... to taky celkem nechápu.. každopádně je třeba na rondlu dávat bacha...
Netuším, kde jezdíte, ale dvou (občas i vícepruhových) kruháků je minimálně stejně, jako těch jednopruhových. Pokud vyjíždím hned prvním výjezdem, logicky se nehrnu do pruhu vnitřního, ale jde-li o velký objezd a vyjíždím třeba až 4. výjezdem, do vnitřního si přejedu. Samozřejmě se pak musím plynule vrátit do krajního a při tom neohrozit ty, co v něm jedou.
Asi je to lepší řešení, než známý kulaťák v Praze - Dejvicích, který má 3 pruhy, ale při vjezdu Vás to automaticky žene do prostředního pruhu, i když chcete vyjet hned prvním výjezdem, takže Vás auta v prostředním pruhu zbytečně brzdí.
doplněno 04.06.14 17:06:Lukyno - no tak všechno špatně snad není, ostatně je to nejstarší kulaťák v republice, tak má na nějaké mouchy nárok . Ale přiznám se, že přes něj jezdím sice často, ale nerad. Jiné kruháky mi nevadí.
Když jsme minulý semestr probírali návrh okružní křižovatky, tak nám byl "Kulaťák" představen jako křižovatka, kde je všechno špatně
Přiznám se, že mám s kruhovými objezdy také problém, ale většinou to řeším obezřetností a pomalejší jízdou a ti zkušenější poznají ,,joudu,,.
No, je fakt, že to je stále velká novinka a velká neznámá a i když moc autem nejezdím, tak mi to zatím všechno prochází, jen to chce hodně předvídat a nehrát si na hrdinu. Třeba při jízdě na parkovištích - sporné přednosti z prava při vyjíždění z uliček, každý má ty rovný silnice na parkovišti za hlavní, nebo když vidím, že někdo vycouvává z místa, tak se mu raději nehrnu do cesty, ale stalo se mi, že pako za mnou na mě troubilo. Taktéž pouštím autobusy, ale už kolikrát mě i autobus předjel troubící pán, který pospíchal víc než já a pan autobusák. Je to všechno jen v lidech. A zásadně nepředjíždím, měl jsem kolegu, který se mi smál a když to pak napálil při předjíždění do traktoru a já se ho potom ptal, jestli po té bouračce byl na místě dřív, tak jak chtěl, tak jen čuměl a nic neřekl. Ty dvě tři minuty co se dojede do cíle později stojí za bezpečnou cestu.
"...zásadně nepředjíždím,"
Je vidět, že příliš nejezdíte. Když máte před sebou třeba 500 km štreku a měl byste jet za někým (je jedno, jestli je to kombajn, či řidič- začátečník, nebo se mu prostě jet rychleji nechce), nejde už o zpoždění pár minut, ale třeba i o pár hodin. A nevidím důvod proč bych neměl předjet zdržující vozidlo, když mi v tom nic nebrání a je to v tu chvíli bezpečné, což v případě Vašeho kolegy asi nebylo, když předjížděl někde, kde se dal přehlédnout traktor. Ale máte pravdu, je to v lidech.
doplněno 04.06.14 17:10:"...že to je stále velká novinka..."
Jak pro koho. Já přes kruháky jezdím už cca 45 let .
Jistě jste si přečetl § Jízda křižovatkou, kde je i o kruhovém objezdu + Znamení o změně směru jízdy + § 12, ale tam o KH nic není, že.
doplněno 04.06.14 12:25:to ra252 nemám s ním problém a jistě nebudu sám, tudíž ne všichni.
Kruhový objezd je něco jako Klausova privatizace. Všichni porušují zákon, protože jinak to nejde. A vyvolení jsou beztrestní.
doplněno 04.06.14 13:24:Většina objezdů je totiž špatně značena a nelze je v podstatě bez porušení zákona projet.
Ani já nemám s kruhovými objezdy problém a žádný zákon při tom porušovat nemusím. Jestli Vy ano, asi byste se měl kruhákům obloukem vyhýbat, případně vrátit řidičák.
Na většině objezdů chybí značka "P2 Hlavní pozemní komunikace" a tedy by měl řidič jedoucí po objezdu dávat přednost zprava. Ovšem řidič zprava má provděpodobně dávat přednost též, protože má před sebou asi značku "P4 Dej přednost v jízdě" nebo "P6 Stůj, dej přednost v jízdě".
doplněno 04.06.14 13:45:Odstavec 5 popisuje, co má dělat řidič, který vidí uvedené značky. Nehovoří k řidiči, který je nevidí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.