Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

1. Felicia - závada na motoru

Od: tesnost* odpovědí: 8 změna:

Ahoj, mám jedničkovou felicii 1.3 Spi-Monomotronic-jednobodová-BMM-50kw/68koní-r.v.1995, po nastartování studeného motoru, když chci na neutral přidat trošičku plyn tak ten motor má tendenci chcípnout, po ohřátí už ne.Další věc je ta, že je při studeném motoru na neutrál cítit slabé škubání motoru a i když je motor ohřátý tak u výfuku slyším, nepravidelné zvuky. Za studena při volnoběhu jde slyšet venku, že ve výfuku něco šramotí, možná kondenzovaná voda, které někdy kape z výfuku. Minulý rok jsem měnil svíčky, palivový filtr, vzduchový filtr letos jsem měnil: všech 5 zapalovacích kabelů, víčko rozdělovače, palec rozdělovače, a Hallův snímač. Nevíte co by s tím mohlo být? Děkuju za každou radu

doplněno 31.05.14 19:58:

má najeto 72 000 km

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

erikch*
hodnocení

0x
Odporoucel se katik -vyrezly ty přepážky,proto to jakoby rachta... a ma to samozřejmé vliv i na "tah" motoru,odpor výfuku je příliš velký... Takze auto na zvedak poklepem zjistit zda opravdu kat,pro jistotu i tlumič výfuku no vyříznout zpruchodnit a je klid...a mohu ubezlecit ze auto bez matu ma velmi podobné hodnoty jako s katem-AutoBild dělal vloni fundované měření emisi u starého Mercedesu E z roku 1990 2.0 benzin bez katu a při 120 km/h ma menší emise než motor 1.2TSI z roku 2012...
doplněno 31.05.14 21:52: Pokud něco ve výfuku "rachta" jde o problém s vyhnilymy přepážkami nebo vatou,coby vyplní...a to ma za.následek špatný tah hlavně za studena...
tesnost*
hodnocení

Ahoj, ten vyrezlý katalyzátor by se projevoval tak, že by to mělo tendenci chcípat za studena? Díky

 

gumidek*
hodnocení

0x

Když je to takto pěkně poměněno, tak bych vyměnil zezadu na sacích svodech čidlo teploty (Bosch - mosazné s bleděmodrou paticí). Pokud je to Felicie 96, tak je čidlo společné na termostatu a má 4 piny a velký čvercový konektor, což 1995ka nemá a má čidlo jako Favorit a termostat hliníkový.

Nezapomenout nový těsnící Al či Cu kroužek pod čidlo :)

tesnost*
01.06.14 22:44
hodnocení

mám 1995

tesnost*
hodnocení

Nestačilo by to čidlo proměřit na odpor?

gumidek*

Pokud si troufáte a jste schopný elektronik, tak ano. Vytvoříte si graf a něco jako laboratorní práci. Musí te měřit odpor při různých teplotách. Stačí horká voda ve skleničce, zavařovací teploměr a ohmetr/multimnetr.

V andrtovy pro Favorita je na stránce o systému SPi Bosch charakteristika s teplotou správného fungování čidla.

V praxi znamená měřit odpor při 100°,80°,60°,40°,... nebo přesněji :)

doplněno 02.06.14 00:14:

skoda.panda.cz/...

teploty a odpory čidla

tesnost*
hodnocení

Měřit to radši nebudu, pokud nebude moc drahé, a nevíš jak se to čidlo přesně jmenuje, nebo nemáš odkaz na stránku, kde ho prodávaj? Připomínám mám Felicii 95 1.3 Mono (jednobod). Díky

doplněno 03.06.14 10:56:

nebo spíše kde je přesně umístěno, to bude nejlepší. Děkuju

doplněno 03.06.14 11:13:

UŽ SEM TO ASI NAŠEL skoda-dily.cz/...

gumidek*

zezadu sacího potrubí. Za vstřikovací jednotkou u tělesa ventilace do kabiny (topení).

Koukni, kde ti vedou výfukové trubky...no a nad nima jsou sací svody a zezadu je to čidlo. Opět připomínám koupit k čidlu nový Al či Cu těsnící kroužek. Kapalina se vypouštět nemusí. Dá se to ucpat prstem nebo pracovat rychle. Vyteče max 100ml, což je prd. Doleješ destilkou.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]