Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Důvod proč je lepší vyjet a nečekat

Od: bazim* odpovědí: 13 změna:

Zdravím kamarád se se mnou hádá, že se motor zahřeje stejně na volnoběh jako když se sedne nastartuje a vyjde což je úplná blbost a taky se strašně diví proč se Diesel na volnoběh prakticky nezahřeje.

Já nejsem dobrý ve vysvětlování mohli byjste mi dát vaše odbornější vysvětlení?

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar mikihans

Protože čím vyšší okamžitý výkon, tím vyšší tepelné ztráty = tím rychlejší zahřátí. Na volnoběh je výkon zanedbatelný, proto vzniká mnohem méně tepla než za jízdy.

 

erikch*
hodnocení

1x
Na druhou stranu motor vas bude "milovat" pokud hned po nastartování pojedete...zkratka každý stroj před práci potřebuje lehce zahrát(podobné tak i např.sportovci atd.) Automobilky se nám snaží v důsledku ekone.syslů namluvit,ze je jízda hned po nastartování ideální,ale je to proti technice,pravda jako ze ekologiceke+-jenze žádný z ekologů vám následné časem na opravy neprida ani korunu...stejné to je i s tzv.zajizdenim nového auta-sice jako ze dnes je trend tvrdit ze to není nutné díky přesnější výrobě cehokoli-ale stále jsou nutné tolerance(byt místo setin třeba tisíciny) a díky vulim si motor (nejen) musí "sednout". Takže nepodlehat ekohisterii a přemýšlet...

 

martinhajek*
hodnocení

1x

U nafťáků je opravdu blbost po startu čekat. Nastartovat a vyjet. Do zahřátí nezatěžovat na plný plyn.

 

hodnocení

0x

podle mě je zbytečnost to nechat stat na volnoběh... jet s tim mužeš hned ale jde o to že dokud není motor na provozce, tak mu nešlapat po krku.. za jízdy ti to aspon lip maže a v zimě tim tuplem..

a ono za vonoběhu na místě nemaže? a já myslel že maže,to jsem ale...

doplněno 29.05.14 19:20:

To Novad to jako píšete fakta nebo to jsoujen vaše doměnky? respektive tan závěr s tím odpařování benzínu ve válci a u dýzlu nechytnou ty válce všechny?

Docela dobrý blábol!Nezlobte se ale zkuste si vyhledat principy jak pracují spalovací motory!

doplněno 29.05.14 21:59:

No já jezdil firemním trandákem těsně před smrtí ,2,5d rv 88 a chytal i v mrazech nadrc! To není jak píšete ale stavem motoru-špatný resp.s horšími tlaky= problém se startem. Jinak znáte PV3S? předpokládám že ano ,ta neměla žhavicí svíčky a přesto některá chytla i při - 25 hned a druhá se musela nahřívat atd.Navíc motor T912 byl přímovstřik kdežto všechny staré naftové motory v OA (až do příchodu HDi,JTD ... prostě motorů CR) jsou předkomůrkové kde žhavky a vstřkovače jsou v předkomůrce právě por snazší startování!

Jinak všechna auta jsem vždy startoval na volnoběh nikdy na přidaný plyn! at již naftu nebo karburátorový benzín ,tam + sytič , a všechna hned chytla.výjímkou bylo žhavení skrze špatný stav motoru (jeden měl milion km a fouklé těsnění,druhý prasklou hlavu) 1-4xdle teploty.

já tam něco takového napsal? jsem nic o nemazani nepsal tak nevím co blábolíš.. ale určitě dobře víš že s rostoucimi otáčkami taky roste tlak v mazací soustavě, tak proto si myslím, že je to lepší, ještě když je olej hustý při nízkých teplotách.. ale jestli to nestojí ani zařeč, tak pardon za spam...

novada*

To máte pravdu. Taky zastávám názor že to maže lépe. Už jen že hydroštely potřebují olej

novada*

Záleží na typu dieselu.. nový auta jsou bez problému ale já spíše počítám stěma starýma dieselama v "sibiřských" podmínkách. Tím benzínem sem myslel že teplý motor se nedá tak uchlastat jako ten studený :) ok.. asi jsem to blbě napsal.. Jinak teda hodně podchlazený diesel (třeba při -40) tak tam ta žhavící svíčka prohřeje celý prostor válce třeba za 10 sekund? aha -,- .. to sou asi turbo ultra rychlý sžhavící svíčky. Pokud by tam byla velká komprese, tak to by tam ty žhavičky nemusely vůbec být, že? Do toho ještě voda v bloku podchlazená, tuhý olej.. noo.. slušná prácička.. Je zajímavý že mi startuje transit v zimě celkem obtížně.. a musim to trošičku protočit, jemně aby se to chytilo.. Páč zezačátku to celkem třepe ale za 5 sekund je to dobrý..

doplněno 29.05.14 21:44:

Tím, že by tam nemusely být.. tím myslím při startu

doplněno 29.05.14 21:49:

Příjde mi fakt hodně trapný žhavit motor třeba 5x a sedět a startovat a modlit se aby to nastartovalo

doplněno 29.05.14 21:51:


- a to sem myslel, že je to moderní dieselové auto ;)

novada*

no já nemyslel startování, že točim a držim plyn.. já myslel, že nastartuju a jak se to chytí, tak přidám jemně plyn, abych to dostal trošičku do obrátek.. Jinak musim říct, že diesely sou fakt držáky a v našich podmínkách více méně takové mrazy nejsou. Mě příjde diesel pohodovější na dlouhé cesty. A celkově má větší krouťák. Ale zase benzín je benzín.. Někomu vyhovuje to a někomu zas ono.. Jinak ty diesely sou mnohem méně poruchové než benzin že?

 

bazim*
hodnocení

Tohle všechno já vím teoreticky, ale nevím proč to tak je .. o to žádám o vysvětlení proč to všechno tak je.

novada*

Proč to tak je? - čim vyšší otáčky, tím větší počet výbuchů - tím rychleji se to zahřeje na provozní teplotu. Na volnoběh si to jen tak klape ten motor a pomaličku se zahřívá. Je to sporný. Já třeba nastartuju, vyjedu z garáže a je to studený (benzin), běží mi sytič a ten to drží v otáčkách 2000.. Než zavřu pořádně dveře od garáže a zamknu, tak se to zahřeje.. sice málo ale je to tak akorát. Zmáčku plyn, sytič se vypne (ano, poloautomat). Když je motor studenej, tak kov pracuje - smršťuje se. Takže i tlaky jsou uplně jiný a motor je nestabilní. Je tedy více méně jedno, jestli člověk čeká než se to zahřeje a nebo se rozjede hned. U dieselu je směs zapalována tlakem v prostoru válce.. a když je motor teplej, tak ta směs lépe hoří. U benzínu je to zase svíčkou.. ale zase když je motor teplej, tak se ten benzín lépe vypařuje ve válci - lepší směs vzduchu a benzinu a pak to lépe hoří když svíčka hodí jiskru. U dieselu je žhavící svíčka, která při otočením klíčkem nažhaví, zhasne kontrolka a může se spustit startér. Zase proto je v zimě dobrý držet diesel zezačátku pod plynem, aby se postupně chytli všechny válce.

 

asd*
hodnocení

0x

Vyšší výkon = vís energie = víc tepla. Ovšem důležitější je to, že se nezahřívá jen motor, ale i převodovka, ložiska atd. a tohle se při stojícím autě nehýbe = nezahřeje. Jsem zastánce pár sekund až desítek sekund (podle teploty) nechat rozběhnout olej po motoru, a pak hned vyjet, přitom motor zatěžovat max. třetinou max. výkonu. Plný výkon až po prohřátí celého motoru i převodovky = několik minut

 

hodnocení

0x
avatar megacruiser

Nic se nemá přehánět. Třeba v létě není problém nastartovat a po zaolejování motoru po pár vteřinách hned opatrně vyjet. V zimě když je pod nulou vždy nějakou dobu čekám - olej pod bodem mrazu skoro nemaže, motor je lepší nechat na volnoběh v řádu minut ohřát a nezatěžovat ho hned. Celkově je pro motor lepší, když se ohřívá co nejvíc rovnoměrně.

Dám příklad. Jeden známej opravuje motory, hlavně do motorek. Borec mu dovezl motor s najetými doslova pár kilometry, který měl zadřený výfukový ventil a tím pádem i dost poničenou hlavu. Jak se to borcovi povedlo? Slyšel, že se motory nemusí zahřívat a tak vždy nastartoval a hned dal plnej plyn do celkem prudkého kopečku. Výfukové ventily se zahřály moc rychle a jejich dříky se zadřely. Btw. mnoho moderních motorů v autech si hlídá teplotu a prostě nedovolí u studeného motoru jít do vysokých otáček.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]