Důvod proč je lepší vyjet a nečekat

Od: Datum: 29.05.14 14:58 odpovědí: 13 změna: 29.05.14 23:58
avatar

Zdravím kamarád se se mnou hádá, že se motor zahřeje stejně na volnoběh jako když se sedne nastartuje a vyjde což je úplná blbost a taky se strašně diví proč se Diesel na volnoběh prakticky nezahřeje.

Já nejsem dobrý ve vysvětlování mohli byjste mi dát vaše odbornější vysvětlení?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 29.05.14 15:02
avatar

Protože čím vyšší okamžitý výkon, tím vyšší tepelné ztráty = tím rychlejší zahřátí. Na volnoběh je výkon zanedbatelný, proto vzniká mnohem méně tepla než za jízdy.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 29.05.14 16:07
avatar
Na druhou stranu motor vas bude "milovat" pokud hned po nastartování pojedete...zkratka každý stroj před práci potřebuje lehce zahrát(podobné tak i např.sportovci atd.) Automobilky se nám snaží v důsledku ekone.syslů namluvit,ze je jízda hned po nastartování ideální,ale je to proti technice,pravda jako ze ekologiceke+-jenze žádný z ekologů vám následné časem na opravy neprida ani korunu...stejné to je i s tzv.zajizdenim nového auta-sice jako ze dnes je trend tvrdit ze to není nutné díky přesnější výrobě cehokoli-ale stále jsou nutné tolerance(byt místo setin třeba tisíciny) a díky vulim si motor (nejen) musí "sednout". Takže nepodlehat ekohisterii a přemýšlet...
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 29.05.14 17:47
avatar

U nafťáků je opravdu blbost po startu čekat. Nastartovat a vyjet. Do zahřátí nezatěžovat na plný plyn.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 29.05.14 17:48

podle mě je zbytečnost to nechat stat na volnoběh... jet s tim mužeš hned ale jde o to že dokud není motor na provozce, tak mu nešlapat po krku.. za jízdy ti to aspon lip maže a v zimě tim tuplem..

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.05.14 19:14
avatar

a ono za vonoběhu na místě nemaže? a já myslel že maže,to jsem ale...

doplněno 29.05.14 19:20:

To Novad to jako píšete fakta nebo to jsoujen vaše doměnky? respektive tan závěr s tím odpařování benzínu ve válci a u dýzlu nechytnou ty válce všechny?

Docela dobrý blábol!Nezlobte se ale zkuste si vyhledat principy jak pracují spalovací motory!

doplněno 29.05.14 21:59:

No já jezdil firemním trandákem těsně před smrtí ,2,5d rv 88 a chytal i v mrazech nadrc! To není jak píšete ale stavem motoru-špatný resp.s horšími tlaky= problém se startem. Jinak znáte PV3S? předpokládám že ano ,ta neměla žhavicí svíčky a přesto některá chytla i při - 25 hned a druhá se musela nahřívat atd.Navíc motor T912 byl přímovstřik kdežto všechny staré naftové motory v OA (až do příchodu HDi,JTD ... prostě motorů CR) jsou předkomůrkové kde žhavky a vstřkovače jsou v předkomůrce právě por snazší startování!

Jinak všechna auta jsem vždy startoval na volnoběh nikdy na přidaný plyn! at již naftu nebo karburátorový benzín ,tam + sytič , a všechna hned chytla.výjímkou bylo žhavení skrze špatný stav motoru (jeden měl milion km a fouklé těsnění,druhý prasklou hlavu) 1-4xdle teploty.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.05.14 21:41

Záleží na typu dieselu.. nový auta jsou bez problému ale já spíše počítám stěma starýma dieselama v "sibiřských" podmínkách. Tím benzínem sem myslel že teplý motor se nedá tak uchlastat jako ten studený :) ok.. asi jsem to blbě napsal.. Jinak teda hodně podchlazený diesel (třeba při -40) tak tam ta žhavící svíčka prohřeje celý prostor válce třeba za 10 sekund? aha -,- .. to sou asi turbo ultra rychlý sžhavící svíčky. Pokud by tam byla velká komprese, tak to by tam ty žhavičky nemusely vůbec být, že? Do toho ještě voda v bloku podchlazená, tuhý olej.. noo.. slušná prácička.. Je zajímavý že mi startuje transit v zimě celkem obtížně.. a musim to trošičku protočit, jemně aby se to chytilo.. Páč zezačátku to celkem třepe ale za 5 sekund je to dobrý..

doplněno 29.05.14 21:44:

Tím, že by tam nemusely být.. tím myslím při startu

doplněno 29.05.14 21:49:

Příjde mi fakt hodně trapný žhavit motor třeba 5x a sedět a startovat a modlit se aby to nastartovalo

doplněno 29.05.14 21:51:


- a to sem myslel, že je to moderní dieselové auto ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.05.14 21:53

já tam něco takového napsal? jsem nic o nemazani nepsal tak nevím co blábolíš.. ale určitě dobře víš že s rostoucimi otáčkami taky roste tlak v mazací soustavě, tak proto si myslím, že je to lepší, ještě když je olej hustý při nízkých teplotách.. ale jestli to nestojí ani zařeč, tak pardon za spam...

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 29.05.14 21:57

To máte pravdu. Taky zastávám názor že to maže lépe. Už jen že hydroštely potřebují olej

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.05.14 22:06

no já nemyslel startování, že točim a držim plyn.. já myslel, že nastartuju a jak se to chytí, tak přidám jemně plyn, abych to dostal trošičku do obrátek.. Jinak musim říct, že diesely sou fakt držáky a v našich podmínkách více méně takové mrazy nejsou. Mě příjde diesel pohodovější na dlouhé cesty. A celkově má větší krouťák. Ale zase benzín je benzín.. Někomu vyhovuje to a někomu zas ono.. Jinak ty diesely sou mnohem méně poruchové než benzin že?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.05.14 18:05
avatar

Tohle všechno já vím teoreticky, ale nevím proč to tak je .. o to žádám o vysvětlení proč to všechno tak je.

Datum: 29.05.14 19:07

Proč to tak je? - čim vyšší otáčky, tím větší počet výbuchů - tím rychleji se to zahřeje na provozní teplotu. Na volnoběh si to jen tak klape ten motor a pomaličku se zahřívá. Je to sporný. Já třeba nastartuju, vyjedu z garáže a je to studený (benzin), běží mi sytič a ten to drží v otáčkách 2000.. Než zavřu pořádně dveře od garáže a zamknu, tak se to zahřeje.. sice málo ale je to tak akorát. Zmáčku plyn, sytič se vypne (ano, poloautomat). Když je motor studenej, tak kov pracuje - smršťuje se. Takže i tlaky jsou uplně jiný a motor je nestabilní. Je tedy více méně jedno, jestli člověk čeká než se to zahřeje a nebo se rozjede hned. U dieselu je směs zapalována tlakem v prostoru válce.. a když je motor teplej, tak ta směs lépe hoří. U benzínu je to zase svíčkou.. ale zase když je motor teplej, tak se ten benzín lépe vypařuje ve válci - lepší směs vzduchu a benzinu a pak to lépe hoří když svíčka hodí jiskru. U dieselu je žhavící svíčka, která při otočením klíčkem nažhaví, zhasne kontrolka a může se spustit startér. Zase proto je v zimě dobrý držet diesel zezačátku pod plynem, aby se postupně chytli všechny válce.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd*
Datum: 29.05.14 22:19

Vyšší výkon = vís energie = víc tepla. Ovšem důležitější je to, že se nezahřívá jen motor, ale i převodovka, ložiska atd. a tohle se při stojícím autě nehýbe = nezahřeje. Jsem zastánce pár sekund až desítek sekund (podle teploty) nechat rozběhnout olej po motoru, a pak hned vyjet, přitom motor zatěžovat max. třetinou max. výkonu. Plný výkon až po prohřátí celého motoru i převodovky = několik minut

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.05.14 23:58
avatar

Nic se nemá přehánět. Třeba v létě není problém nastartovat a po zaolejování motoru po pár vteřinách hned opatrně vyjet. V zimě když je pod nulou vždy nějakou dobu čekám - olej pod bodem mrazu skoro nemaže, motor je lepší nechat na volnoběh v řádu minut ohřát a nezatěžovat ho hned. Celkově je pro motor lepší, když se ohřívá co nejvíc rovnoměrně.

Dám příklad. Jeden známej opravuje motory, hlavně do motorek. Borec mu dovezl motor s najetými doslova pár kilometry, který měl zadřený výfukový ventil a tím pádem i dost poničenou hlavu. Jak se to borcovi povedlo? Slyšel, že se motory nemusí zahřívat a tak vždy nastartoval a hned dal plnej plyn do celkem prudkého kopečku. Výfukové ventily se zahřály moc rychle a jejich dříky se zadřely. Btw. mnoho moderních motorů v autech si hlídá teplotu a prostě nedovolí u studeného motoru jít do vysokých otáček.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.