Jawa pionýr - NEJEDE

Od: Datum: 07.07.14 13:39 odpovědí: 8 změna: 10.07.14 22:50

Dobrý den, chtěl bych Vás poprosit o radu. Mám Jawa pionýr. Vždy když ho chci roztlačit z kopce, začne škytat, jakoby naskočil a hned chcipl. Na to škytání ujedu cca. 20 m a to pod plným plynem a stejně chcipne. Mám kompletně vyčištěnej karburátor, vzduchový filt také v pořádku. Nevíte, co by tomu ještě mohlo být?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 07.07.14 14:13
avatar

Tryska je ucpaná raz dva. Dává jiskru?

doplněno 07.07.14 14:31:

Já bych šel po benzínu. Pokud by karburátor dával benzín, tak musí být svíčka mokrá.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pokec*
Datum: 07.07.14 14:17

Svíčka jiskru dává, trysky vyčištěny ...

Datum: 07.07.14 15:32

seřídit předstih-tohle vypadá na pozápal. Ale kolik milimetrů má jiskra před horní úvratí pístu přeskočit,to už si nepamatuji.

Něco píší i s postupem na http://jawa-pionyr.webnode.cz/nastaveni-predstihu-/

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.07.14 18:12
avatar

Ač je to k nevíře, možností je mnoho.

1) ucpané výfukové kanálky (za čas vždy...vyčistit!)

2) Ucpaný výfuk (za čas vždy...). Letlampou nebo v ohništi (venkovní krb...) vypálit.

3) Špatně nastavený předzápal/předstih. U Pionýra starších 1,7 - 2,5 mm, u novějších až 3,5 mm. Po vložení jemějšího papírku (nejlépe cigaretový) mezi kontakty (vyčištené/zabroušené) a potáčením ve směru hodin najednou stisk papírku kontakty povolí (pouze jednou za otočku - ne dvakrát ! - mezera mezi kontakty by měla být asi 0,4 mm..) a v ten moment nasadit/prostrčit "šupleru" do válce (pevně držet!) a dotočit píst do horní úvratě. "Šuplera" (měřítko) by se měla zkrátit o výše jmenovanou hodnotu "předstihu"..

4) Použít nové kontakty včetně kondensátoru (!)

5) stará (málo výkonná..) indukční cívka (zkusit jinou..)

6) "Profouklé" gufera na klice (2x). Dosti častá závada. Sundat a vyměnit.

7) Nekvalitní benzín (zkusit jiný, čerstvý - ne s lihem!

Až to vš zkontroluješ, napiš. Ale mělo by to jet !

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.07.14 20:42
avatar

To realista- co si pamatuji,tak dódtrh na cigaretový papírek a píst cca2mm před HÚ. A běžně jsem místo svíce strčili šroubovak,takže přesnost od oka a VŽDY jel!

Taztel ale nic nepíše o svíci-jaká je? jak dlouho tam je+ kondenzátor,ten to také pěkně rozhodí, další barva a velikost jiskry!Nenapsal zda je po pokusu natočit mokrá,atd .

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 08.07.14 15:49
avatar

Tak je fakt, že pro znalého je to "brnkačka". Pozná, v jakém "stádiu" se motor nachází. I popis na popovyjetí šroubováku z válce to "jelo". Když víš - jak...?! Ale zde by se měli dávat informace, poukud možno přesné - tedy ty, co uvádí třeba výrobce. Je na každém pak, jak s iformací naloží. Pokud by jsi chtěl rozebrat všechnu informatiku kolem možnosti/nemožnosti problému s nefungujícím, nebo špatně pracujícím během motoru Jawa 555 nebo 05 - tak by to vydalo na dvě stránky. Je předpoklad, že dotyčný snad už něco ví, že není úplný laik. Označení (číselné) svíčky (tepelná hodnota), tak ta se časem také mění. Dávno již byla v tabulkách PAL - 7Y. Dnešní značení udává každý výrobce (a že jich je v prodeji) jinak. Pro laiky stačí kvalita svíčky použitá v dnešních sekačkách. Pokud je po delší době (!) jiskřiště černé (začazené), svědčí to o tom, že je tepelná hodnota nízká, že je svíčka "studená". Ale zase to nemusí být pravda. Může být mnoho oleje v benzínu (nebo nevhodného oleje!), může být špatné spalování (předstih...), špatné vplachování směsi (ucpané kanálky, výfuk...). Barva jiskry svíčky - to je samostatná kapitola. Udává se viditelná modro-fialová, jasná (!). Ale - zapalovací svíčka může blikat jak o život, ale pod tlakem (!) nic. Kdysi na to byly zkoušečky. Dnes to jde nahradit tím, že zkusíš více svíček (?!). Indukční civka - kdo ji dnes změří? Zase se to musí jen zkoušt vyměnit. Někdy probíjely kladívka, jindy byl špatný kondensátor (zase měnit, zkoušet...). Měl by se zkusit tlak ve válci (gufera, špatně těsnící pístní krožky - polámané, popraskané, vydřené...). Opraváři sekaček tento přístroj/nástroj většinou mají. To, jestli je svíčka suchá nebo mokrá - to je další kapitola. Ale pisatel uvádí, že karburátor (hladinu, číslo trysky, zářez na jehle...) má "snad" v pořádku (?!). Myslím si, že pokud dotyčnému to pořád nepojede, bylo by nejlepší zajít do nejbližší opravovny sekaček (kam by jsi dnes jinde chtěl jít...) a věřím, že mu to dají dohromady. Jen tak mimochodem, motory z Pionýrů dodnes pohání různé pumpy, motokáry a dodnes v pohodě. Dokud se dají sehnat náhradní díly...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 08.07.14 23:14
avatar

Prvně koupit novou svíčku a vyměnit ji. Vadná svíčka - v době kdy je v benzínu líh nejčastější závada. Že háže jiskru je jedno, stejně může mít v háji izolátor. Bráchovi v RD 350 vydrží svíčky jen kolem 500 km, vozí jich plno náhradních a pořád je mění. Zkusit seřídit předstih.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pokec*
Datum: 10.07.14 22:50

Svíčku mám novou Brisk N17C. To samé...

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.