Nejste přihlášen/a.
Zdravím. Hafo let mám babetu 210 a pak se mi porouchala a nějak sem na ní pozapomněl. Teď jí chci vrátit život a převést si jí z v"vidlákova" do prahy. Moje otázka je, jak je to s povinným ručením. Nemam k tomu mopedu nic.. značky to taky nemá a nikdy nemělo, takže nemam ani techničák a nevím jestli k tomu vůbec někdy byl. Jinak štítek a motor, to všechno spolu souhlasí.. výrobní čísla atp. Je mi jasné, že když mě zastaví bengoro tak asi nějakej papír bude chtít. Nebo jak to je? Vím, že se to řešilo na nějakem stadionu nebo co to bylo za moped, ale nějak jsem to nepochopil. Děkuju za pochopení a odpovědi
Babetty mám dvě,žádné čísla také nemám.V pojistce je uvedeno číslo rámu co je na štítku.Motor se neuvádí.
mopedy se šlapadly, a různé mokiky 50 ccm a max. rychlosti 45 km/h do roku 2001 nepodléhali registraci,to jsou jaweta, stadion, babeta, stella, korádo, puch, hero atd...
Výrobce k nim přidával kartičku, u babet se to jmenovalo technický průkaz, u jawety doklad k mopedu, později u manetů korád atd. vydával výrobce technické osvědčení + výpis k němu.
Po roce 2001 vstoupil v platnost nový zákon, poviné registraci podléjají všechny motorky s konstrukční rychlostí nad 25 km/h a stanoveným výkonem spalovacího motoru.
To co podléhá registraci musí mít značku a techničák, to co nepodléhá registraci musí mít kartičku nebo výpis z technickéo osvědčení.
Právě touto kartičkou při silniční kontrole dokládáte že vozidlo bylo scvháleno před rokem 2001, proto nemusíte mít značku, a také obecně platí, že na veřejně přístupnýmch komunkacích lze provozovat jen vozidlo, jehož technická způsobilost byla schválena. Jak jí doložíte, když kartičku nemáte?
Aha. Takže mi je ta babeta k ničemu teda.. Nedá se to někde sehnat - nějakej duplikát? Třeba na magistrátu. Něco bývalo že stačí kupní smlouva nebo tak něco jsem slyšel.
doplněno 28.05.14 20:48:Prej si někdo opsal číslo rámu a zašel do pojišťovny a oni mu to pojistili.. "údajně"
Fakt jo? :D já sem babetu dostal, když mi bylo 8 let. Teď mi je 18.. takže těch 10 let jí mám a vždycky mě bavilo na ní jezdit :D když sem byl malej, tak se mi to zdálo neskutečně rychlý. Dnes si vozim zadek v autě den co den a chybí mi ten vítr ve vlasech a ta pohoda, jak člověk sedí.. jede 40 a kochá se okolím.. Má to svoje kouzlo a baví mě to víc, než nějaká motorka která jede 200. To už je o ničem. Miluju starý věci a ty víceméně udávají nějaký ten styl člověka. Nemyslím tím to, že mám třeba fáčko a jezdim s ním protože nemam na nic nového. Fáčkem jezdim, protože je to strašná sranda stim zápasit v zatáčkách, člověk má cit v řízení, má to strašně precizní řazení. Dokupuju si na to nový věci aby to bylo ve 100% pořádku, musí to nějak vypadat (tím nemyslím nějaký tuning mega křídlo, sportovní volant, skořepiny a kýčovitý blikající věci a hlavně visící věci na zpětném zrcátku které fakt nenávidím). Stačí mít čistý interiér se čtyřramenným dobovým volantem, co se montoval do dražších aut a k tomu GLXI sedačky (takový ty polo anatomy). Každej se ofrňuje.. pak si do toho sedne a pak si to jen vychvaluje jak to jede skvěle a pohodově. Prostě pohoda a radost stim jezdit. Už jen, že favoritů je málo a když člověk přijede třeba na pumpu, tak mu to lidi chválí a vzpomínají, jak na to čekali fronty a kde kdo to měl a jak stim tenkrát byli machři
Já teda s sebou vozím zelenou kartu. Babetty jsem kupoval nové kartičky u toho byly a není to technický průkaz,ale Preukaz sposobilosti typu,je tam jenom číslo rámu. Mám to doma v šuplíku.Na druhé straně je majitel,byblisko a číslo občanky kterou už mám třikrát vyměněnou,tak,že je to stejně k ničemu a nikdo to po mně nikdy nechtěl krom zelené karty.
doplněno 28.05.14 22:44:Mohu ti tu kartu i nafotit,ale je to jenom kus papíru.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.