Chevrolet Spark - zablokované zadní kolo

Od: Datum: 28.05.14 13:49 odpovědí: 7 změna: 14.07.14 20:50

Sousedovi (starý pán) se při vyjíždění z garáže "kouslo" levé zadní kolo. Již dříve se prý občas přilepily brzdy, ale při popojetí to povolilo. Tentokrát vyjížděl normálně, ale po cca 2 metrech se kolo úplně zakouslo a nejde to dopředu ani dozadu, jen smykem. Nepomohlo ani zabušení gumovou palicí na disk. Garáž je za domem, pro odtah špatně přístupná a taky mu chci ušetřit peníze. Proto bych potřeboval poradit:

-co by to mohlo být? Já bych tipoval nějaký problém s brzdovými čelistmi (ložisko myslím by to neudělalo).

-lze zadní brzdy rozdělat s běžným vybavením v garáži nebo je potřeba nějaký stahovák nebo speciální nářadí? Jaký je postup?

Jde mi o to, pomoct mu to nějak zprovoznit a dojet aspoň do servisu. Je to Chevrolet Spark r.2006, brzdy vzadu bubnové. Díky za rady.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 28.05.14 14:10
avatar

Nevím jak má zadní spark,(předpokládám,že všechny bubnové jsou na stejný princip-ono proč taky vymýšlet vymyšlené že?)ale pkd je to v principu stejnéjako třeba byl P405 nebo seat Ibiza I a II,nebo třeba taky vejtřaska,tak na stáhnutí bubnu bude stačit jen nějaký šroub (nějaký neboť si už nepamatuji jaký byl kde třeba!) Ten šroub se šroubil do otvoru pro zajištění bubnu! kde se poté opřel vevnitř a stahoval dalším dotahováním buben.Ale pokud je to silně zakouslé,tak stáhnout bude velký oříšek!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.05.14 15:01
avatar
Častým problémem je přetáhnout.buben pres vytvořenou drzku od paken aniž by člověk nedokalicil ložisko(pohyb demontaze musí byt pouze v ose ložiska)...takže vřele doporučuji stahovak-ano ten funguje na principu zachycen i Lacek o hranu bubnu a sroubovanim středu o náboj stahuje buben(v ose)...samotný šroub na to nestačí...no a vzhledem k tomu ze do bubnu neviditelné je lepší sehnat ten stahovak ,je to jistější než kupovat nové ložisko a vylisovavat a nalisovavat...
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.05.14 17:39
Ono taky nejprve musis povolit samostav jinak ty celisti vyrves. Pokud jsou prilepene tak to bude podobne. Nejprve zkontrolovat jestli meni sekle lanko. Jestli ne tak par ran mormalnim kladivem.
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 28.05.14 18:26

Tak ještě doplním: Auto bylo v garáži nezabržděné, brzdy nepřilepené, pán couval v klídku z garáže do kopečka, ručku nepoužíval, brzdu nešlapal. Auto odcouvalo úplně normálně ty dva-tři metry a najednou z ničeho nic se kolo seklo. Nemělo to v ten okamžik žádnou souvislost s použitím brzd. Kolo jsme sundali, na buben mlátili vším možným ze všech stran, kolo se nehne ani o milimetr, je jak přivařené.

Kdyby to bylo po použití brzd, tak bych to chápal, že se tam něco šprajclo mezi roztažené čelisti. Ale takhle samo od sebe? Navíc při klepání kladivem na buben je jiný zvuk při povolené a jiný při zatažené ručce, takže se uvnitř bubnu něco musí hýbat. Našel jsem stahovák ze Š120, ten má jinou rozteč děr. Ručně to nejde, i když na intu jsem našel, že prý buben u Sparka běžně ručně sundat jde. Tak nevím, co od toho čekat. Mohlo by to být to ložisko? Takhle bez varování? A seknutí úplně jako když to přivaří?

Datum: 28.05.14 19:05
avatar
Ložisko by nejdřív stále silněji hucelo a az pak by se kouslo-to není takhle nahned...muselo něco prasknout,např.ten trn co drží čelisti apod.když to budete řvát ven(stahovakém)poridte si nejdřív opravenou sadu pruzinek a pravé tech trnu,poněvadž ty povolí,prasknou,spis než prasátko atd. Stoji to par desítek Lacek a bez toho to nedate zpět do kupy...
Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 14.07.14 03:53

@erikch *palec* Tak dopíšu konec po delší době (majitel auta byl mezitím ještě v nemocnici), třeba to někomu pomůže.

Auto jsme nakonec v rámci nejlevnějšího řešení dopravili za traktorem na podvalu do nejbližšího servisu, poněvadž kolo se ani nehnulo. Tam zjistili, že prý upadla jedna čelist a zasekla se pod druhou a tím blokla pohyb kola. Jestli je to možné - nevím. Takže na obě kola nové čelisti, preventivně nová prasátka, výměna brzdovky. K tomu geometrie přední nápravy (bylo potřeba) a . . . výsledná cena mi vyrazila dech. Kdo si chce tipnout, tak může (díly ty nejobyčejnější od Kelly).

doplněno 16.07.14 01:11:

Bylo to za 5200,- (bez papíu), což se mi zdá moc. Díly nejlevnější, servis obyčejný neznačkový.

Od: cuca®
Datum: 14.07.14 20:50
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.