Nejste přihlášen/a.
Dobrý den všem.
Píšu už značně zoufalý z mého problému se Škodou Favorit 135, r.90, karb., naj.160tis. Trápí mě NEFUNKČNÍ VOLNOBĚH. Pokaždé když vyřadím rychlost, spadnou okamžitě otáčky na nulu a auto chcípne. Musím ho tedy na každé křižovatce tůrovat. Také při menších otáčkách cuká, zejména na 4ku. Akcelerace je jakoby přidušená, (např. při jízde na 4ku) cca sekundu a pak vůz najednou zrychlí. Někdy (a to trvá třeba i více dní) je vše v pohodě, např. při delším stání, funguje i volnoběh, ale to opravdu výjimečně. S fáčkem jsem byl s touto závadou již 6x a to u 4 různých automechaniků během posledního roku. Žádný nenašel řešení. Píšu, co se vše na autě vyměnilo pro odstranění závady, nic z toho ovšem nepomohlo na déle než pár dní:
-nový karburátor, nyní funglovka Pierburg
-nové víčko + palec rozdělovače, nové kabely + svíčky
-výměna manžety u palivové pumpy a nová těsnění. Nové palivové hadice.
-výměna oleje+fitlru, vzd.filtru
-výměna cívky
-nová baterie
Poradí mi někdo prosím, co dalšího zkusit vyměnit, případně kam se zastavit na opravu v regionu JM či JČ, která již konečně pomůže? Auto má již 24 let a byl bych rád, kdyby ještě dále sloužilo, jsou to vzpomínky a také velká láska
Mnohokrát předem děkuji!
Štěpis
Ahoj, hledej tu na poradně ve vyhledávači slovy:
gumidek favorit karburator tryska volnoběh otáčky seřízení ,atd... vždy to spoj s tím gumidek
Je tu tuna materiálu s fotkama
Seřídil bych bohatost na 3 a půl otáčky, seřídil volnoběh, skontroloval pojistkovku, protože ten zelený káblík ke karburátoru odpíná volnoběh k vůli samozpalum a při sytiči je odpínač obcházen, proto to jede. třeba po vypnutí sytiče vlivem el.mag ventilu do kterého nejde nebo někdy jde 12v blbne ten volnoběh. Dále si sežeň trojdílnou podložku pod karbec a dej jí tam a nezapomeň karbec ukostřit, jinak opět nepůjde elmag ventil.
Svíčky mají být D17YC nebo v případě neodrušeného kabelu na stříkačky SPi svíčky odrušené DR17YC (ty 17 jsou pro 135ky motory).
Nechej seřídit předstih a ventily (nebo hledej na poradně návod rozharane ventily felicie)
Máš tu nejhorší pojistkovku, co se montovala, tak jí proletuj nebo vyměň za model 93 a přepoj dráty do jiných konektorů (vypíchni). Na skoda panda je návod na předělání pojistkovky.
Pokud je karbec fungl nový, tak odpadá spousta problémů.
Je tam ještě možnost vadného elektromagnetického ventilu,který při vypnutí klíčku uzavře volnoběžný kanál. Může mít porušenou kostru /kablík kostření karburátoru/ nebo přívod. Já osobně měl podobnou závadu,kterou jsem hledal 3 měsíce. Najednou motor zhasnul a za cca minutu se dal nastartovat a jel dál.Nědy 50 někdy 5 km. Závadu jsem hledali 3 měsíce a zkoušeli jsme vše i výměnu kabelů..Nic.Zkušený mechanik tvrdil,že to fáčko prostě někdy dělá a neví se proč. Když mi to chíplo na přejezdu,odstavil jsem ho a v nejbližším bazaru koupil feldu.
Pánové mockrát děkuji za Vaše reakce, postupně vyzkouším vše co píšete, jinak to asi nepůjde
Zatím upřesním:
-pojistková skříň je proletovaná cca rok nazpět, tam by problém být neměl
-relátka jsem zkoušel prohodit, zkontroloval jsem i pojistky, vše OK
Zkusím také vyměnit spodní díl rozdělovače, je původní.
Pánové závada odstraněna, nebo v to alespoň doufám. Vyměnil jsem podložku pod karburátorem, původní pogumovaná, byla zpuchřelá až hanba. Namontoval jsem v pořadí: papírové těsnění, železná podložka a plastová podložka. Na ní karburátor. Volnoběh pevně drží a snad dlouho bude
Děkuji všem za odpovědi.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.