Škoda Favorit 135 trápení s volnoběhem

Od: Datum: 26.05.14 22:11 odpovědí: 7 změna: 21.06.14 20:10

Dobrý den všem.

Píšu už značně zoufalý z mého problému se Škodou Favorit 135, r.90, karb., naj.160tis. Trápí mě NEFUNKČNÍ VOLNOBĚH. Pokaždé když vyřadím rychlost, spadnou okamžitě otáčky na nulu a auto chcípne. Musím ho tedy na každé křižovatce tůrovat. Také při menších otáčkách cuká, zejména na 4ku. Akcelerace je jakoby přidušená, (např. při jízde na 4ku) cca sekundu a pak vůz najednou zrychlí. Někdy (a to trvá třeba i více dní) je vše v pohodě, např. při delším stání, funguje i volnoběh, ale to opravdu výjimečně. S fáčkem jsem byl s touto závadou již 6x a to u 4 různých automechaniků během posledního roku. Žádný nenašel řešení. Píšu, co se vše na autě vyměnilo pro odstranění závady, nic z toho ovšem nepomohlo na déle než pár dní:

-nový karburátor, nyní funglovka Pierburg

-nové víčko + palec rozdělovače, nové kabely + svíčky

-výměna manžety u palivové pumpy a nová těsnění. Nové palivové hadice.

-výměna oleje+fitlru, vzd.filtru

-výměna cívky

-nová baterie

Poradí mi někdo prosím, co dalšího zkusit vyměnit, případně kam se zastavit na opravu v regionu JM či JČ, která již konečně pomůže? Auto má již 24 let a byl bych rád, kdyby ještě dále sloužilo, jsou to vzpomínky a také velká láska :)

Mnohokrát předem děkuji!

Štěpis


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 26.05.14 23:04

Ahoj, hledej tu na poradně ve vyhledávači slovy:

gumidek favorit karburator tryska volnoběh otáčky seřízení ,atd... vždy to spoj s tím gumidek

Je tu tuna materiálu s fotkama

Seřídil bych bohatost na 3 a půl otáčky, seřídil volnoběh, skontroloval pojistkovku, protože ten zelený káblík ke karburátoru odpíná volnoběh k vůli samozpalum a při sytiči je odpínač obcházen, proto to jede. třeba po vypnutí sytiče vlivem el.mag ventilu do kterého nejde nebo někdy jde 12v blbne ten volnoběh. Dále si sežeň trojdílnou podložku pod karbec a dej jí tam a nezapomeň karbec ukostřit, jinak opět nepůjde elmag ventil.

Svíčky mají být D17YC nebo v případě neodrušeného kabelu na stříkačky SPi svíčky odrušené DR17YC (ty 17 jsou pro 135ky motory).

Nechej seřídit předstih a ventily (nebo hledej na poradně návod rozharane ventily felicie)

Máš tu nejhorší pojistkovku, co se montovala, tak jí proletuj nebo vyměň za model 93 a přepoj dráty do jiných konektorů (vypíchni). Na skoda panda je návod na předělání pojistkovky.

Pokud je karbec fungl nový, tak odpadá spousta problémů.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 27.05.14 06:36

Je tam ještě možnost vadného elektromagnetického ventilu,který při vypnutí klíčku uzavře volnoběžný kanál. Může mít porušenou kostru /kablík kostření karburátoru/ nebo přívod. Já osobně měl podobnou závadu,kterou jsem hledal 3 měsíce. Najednou motor zhasnul a za cca minutu se dal nastartovat a jel dál.Nědy 50 někdy 5 km. Závadu jsem hledali 3 měsíce a zkoušeli jsme vše i výměnu kabelů..Nic.Zkušený mechanik tvrdil,že to fáčko prostě někdy dělá a neví se proč. Když mi to chíplo na přejezdu,odstavil jsem ho a v nejbližším bazaru koupil feldu.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 27.05.14 11:26
avatar
Z bláta do louže ;)
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.05.14 19:29

Mě tohle dělalo vadné relé obvodu 15.

Těch nervů. Dal jsem směrovku doleva a motor zhasnul . Stačilo prohodit relé s relé ohřevu okna a bylo po závadě

Ohodnoceno: 2x
 
Od: stepis
Datum: 28.05.14 00:34

Pánové mockrát děkuji za Vaše reakce, postupně vyzkouším vše co píšete, jinak to asi nepůjde:)

Zatím upřesním:

-pojistková skříň je proletovaná cca rok nazpět, tam by problém být neměl

-relátka jsem zkoušel prohodit, zkontroloval jsem i pojistky, vše OK

Zkusím také vyměnit spodní díl rozdělovače, je původní.

Od: stepis
Datum: 20.06.14 14:50

Pánové závada odstraněna, nebo v to alespoň doufám. Vyměnil jsem podložku pod karburátorem, původní pogumovaná, byla zpuchřelá až hanba. Namontoval jsem v pořadí: papírové těsnění, železná podložka a plastová podložka. Na ní karburátor. Volnoběh pevně drží a snad dlouho bude:)

Děkuji všem za odpovědi.

Datum: 21.06.14 20:10

Jak jsem napsal... Trojdílná podložka a je to . Dobudoucna pozor na hadice podtlaků a odvětrání, aby nebyly děravé a spuchřelé. Jakákoliv netěsnost mezi karburátorem a svodama či hlavou motoru dělá problém. Klidně i vadný posilovač brzd, který využívá podtlak ze sání.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.