Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vibrace při akceleraci

Od: martinpeugeot® odpovědí: 33 změna:

zdravím všechny
mám problém který nedokázaly vyřešit 4 servisy...jedná se o Peugeot Partner r.v. 1997, motor KFX, 1.4i, bez ABS s posilovačem řízení. Rozhodl jsem se udělat GO předku auta kdy jsem najednou vyměnil tyto díly:
spojková sada Valeo, spojkové lanko, převodovka, tlumiče+pružiny+horní uložení, ramena, všechny čepy, silentbloky stabilizátoru, poloosy, silentbloky motoru uložení motoru. Ihned po zkušební jízdě se projevila vibrace při akceleraci v úzkém pásmu rychlosti cca mezi 20-40 km/h..vibrace ihned zmiznou pokud uberu plyn, na volnoběh se vibrace neprojeví, při brzdění motorem se taky neprojeví, jen opravu při akceleraci, na 1. ne , na a 2. a 3. ano na 4.a 5 . ne...auto jezdi jinak normálně, jen vibruje, trošku hlučí převodovka...
Zkoušeno: dala se ještě jiná převodovka, beze změny, daly se jiné poloosy použité i repasované Lobro, NKG beze změny, dal jsem zpet původní silentboly-beze zmeny.. co je špatně, co mám zkusit? Nic není volné ne autě. Jak mám zkusit zda to nedělá některý z měněných dílů? Děkuji moc za rady již nevím kam dál...ještě může toto vše způsobit vyšší předek auta-po výměně pružin je auto vyšší než bylo a jedna strana je vyšší o 1 cm oproti druhé straně...měřeno kolmo k ose předního kola...

vibrace-třesení jde do karosérie nejde do volantu...
děkuji moc

doplněno 26.05.14 22:08:

zatím nikdo neporadí?

 

 

33 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

ještě upřesnuji kolama to není přehodil jsem zadní to bylo ještě v březnu a ted jsou všude nové letní na jiných discích a beze změny...geoška viz foto v příloze už nevím kde hledat...

Vibrace při akceleraci
hodnocení

záhadná vibrace vyřešešna, hádejte čím to bylo...

doplněno 03.06.14 18:37:

dal jsem zpět spojku kterou jsem měl doma 5 let-ještě když jsem jezdil do autorizáku...nahodil jsem ji a auto jede bez vibraci-jen malinko je neco cítit - to přikládám tomu že spojka netlumila torzní kmity motoru a tím se to celé podělalo, i chod motoru je nyní sametový, předtím byl takový jiný...takže dle mého závada v lamele-tlumení kmitů...jenže jsem tak jezdil pul roku a určitě to napáchalo škodu na motoru převodovce poloosách...hlavně to uložení poloosa.převodovka... auto ted jede fakt jak předtím ...díky všem za rady, případně mužete se k tomu vyjádřit...

Tal nás pane nenapínej a sděl co se lvíčkem bylo! Děkuji

 

hodnocení

0x
avatar diesel

neprodím snad jen znalém daného modelu a na jámu at pořádně projde pajsrem vše na podvozku,nebo zkus peuclub!

hodnocení

vše se zkusilo...chce to někoho opravdu znalého, asi stále chodím kolem a nevidím příčinu...

 

hodnocení

0x
avatar opicak

Přesně takto se projevují rozsypané vnitřní klouby (u převodovky). Píšete, že jste zkoušel jiné. Otázka zní . Měl jste je rozebrané? Viděl jste že jsou v pořádku nebo se jen tak tvářily. Stačí aby chybělo pár jehel.

hodnocení

dávaly se tam 3 páry ruzných poloos -z vrakáče pak nové starline a lobro - beze zmeny...trošku je vule v přechodu poloosa-převodovka levá strana tam to lehce viklá...pravá strana drží pomocí pomocného ložiska...jakoby se rozkmitala celá pohonná jednotka...drží na 3 seilentblocích všechny jsou nové...kmitání-třesení jen od 25-40km/h pak hned ustane...něco jako bych jel po zvlněném asvaltu...zvuk to žádný nevytváří...co můžu na sto pro vyloučit a co mám znova zkontrolovat? děkuji

doplněno 26.05.14 23:20:

upřesnuji tu vuli poloosa-převodovka: konec poloosy se vlopží do lůžka převodovky a mezi lůžkem převodovky a koncem poloosy to lehce viklá...otázka jak velká vůle je přípustná dále otázka:poloosa má být v pracovní poloze vodorovne nebo lehce šikmo? Pokd auto stojí tak ramena jsou lehce šikmo a tím i poloosa...děkuji

poloosa musí mít, pkd myslíte v ose,vůli jinak by při propružení poškodila budto uložení v těhlici nebo v převodovce.

hodnocení

samozřejmě osová vůle je v pořádku je tam pružina která to drží zatlačené..ale já mám na mysli vůli radiální pokud to píšu správně- vůli jako že když strčím tyč do díry tak je tam volná..jde o to jaká tam má být vůle a zda ta vůle je nebo není příčinou vibrace-třesení...

novada*

Nemůže být špatná lamela spojky? Někdy se uplně nepovede výrobek a pak se to na těch "torzních" pružinách hejbe.. A občas to i vibruje.

hodnocení

lamela spojky samozřejmě přichází v uvahu... ty pružiny na ni to mohou v tahu dělat, dá se to nějak potvrdit aniž bych to musel rozdělat? Mám tu starou a dal bych ji tam...a hned se uvidí...zajímavé je proč to netřese na 1. převodový stupen-nebo lépe řečeno třese ale skoro neznatelně...zeptám se kdy je přes spojku přenášen největší výkon, kroutící moment? pokud je to na 2. tak by to mohlo bý ono...děkuji a velmi vážím Vašich reakcí..:)

novada*
Ja man facko s lamelou na odpis.. zalezi na prevodovym stupni. Na jednicku mi to houpe - pac je to choulostivy na tah a je to do sily. Na dvojku je to kapanek lepsi. Na trojku - to se neda jet to lomcuje jak svina. Na ctyrku - tezsi stupen, kmit a lomcovani ustava. Na petku je to neznatelne ale to po praze nejezdim. Jinak mi ta lamela klepe. Muze to byt i pritlacak - ten se toci i stou lamelou. Ja jak prekonam hranici 3000 otacek tak se otevre peklo, zacne to vybrovat a mit to sportovni zvuk ale tah je nejlepsi. Takze by to mohlo mit asi vliv ta lamela na vibrace no. Tohle sem uvadel jako priklad :)
doplněno 27.05.14 22:30: Navic se to auto chova na trojku strasne gumove.. jakoby to cuka dopredu dozadu. Jako by byly silentbloky v haji na motoru
doplněno 27.05.14 22:34: A z kopce pri brzdeni motorem to nic nedela a chova se to dobre

 

asd*
hodnocení

0x

Jako první mě napadá vnitřní kloub poloosy, ovšem píšete že poloosy jste zkoušel...

1997 - než měnit tisíc dílů, tak bych to prodal o koupil jiný. Za ty opravy jste už nejspíš mohl mít to samé v dobrém stavu...

asd*

PS: resp. vnější pouzdro toho kloubu.

erikch*
Pokud ještě hodlate věc řešit -zamerte se na diferenciál... Staci malinko "drbnuty" jeden jediný kámen neustálým zacvakavanim a vycvakavanim poloos...pak se to projevuje přesné takhle,v určité rychlosti se to klepy...a ještě pro doplněni,co bylo impulsem pro výměnu silentbloku motoru(už se motor klepal předtím,samozřejmé klepání při zátahu...?) Ona totiž muže někde byt mechanická chyba,ne v dílech jako takových,ale někde není něco dotazenyho,u silentbloku třeba chybí pouzdro apod. ..
hodnocení

děkuji za reakci, měl jsem tam nahozené již 2 jiné převodovky-nicméně taky nemusely být v ok stavu...silentblok jsem měnil protože se motor již moc houpal, tak se vyměnily všechny at je to ok...jinak auto je nyní v TOP mechanickém stavu jen ty vibrace-třesení...ještě to zkusím popsat dnes jsem dělal přesné měření:

třesení vzniká jen při přidání plynu např. rozjezd na červenou ve městě

na 1.převodový stupeň od 0-35km/h nejsou cítit vibrace-třesení, jen snad velmi málo v bodu kolem 25km/h

na 2. převodový stupeň je cítit třesení které vznikne najednou při cca 25km/h a od 35km/mizí a nad 40 km/h již není

na 3. převodový stupeň je cítit třesení méně ale ja tam kolem 25km/h pak mizí nad 40km/h není

na 4. převodový stupeň je třesení také méně a je tam kolem 25 km/h a mizí nad 40km/h

na 5. převodový supeň nejde tak pomalu jet takže cca od 40km/h do 120 km/h není žádné třesení

amplituda třesu-vibrací tedy začíná cca kolem 25km/h a nezáleží na otáčkách motoru kolem 25km/h nastupuje razantně a rychle mizí kolem 35-40 km/h pokud jsem sledoval je tam i dále ale již velmi malinká-téměř neznatelná...ale vždy jen při akceleraci, pokud jedu a jen lehtám plyn nic není cítit

u všech pokusech jsem se snažil mít otáčky motoru od volnoběhu do cca 4000ot/min

problém chci vyřešit již jen pro to abych věděl...s autem se dá jezdit ale je to nepříjemné...

Nevím, zda tento typ auta má dvouhmotový setrvačník, ale pokud ano, tak by to mohl být on. Mě vibroval motor při rozjezdu FORDa Mondeo , 2,0, TDDI a po výměně setrvačníku se už rozjížděl hladce :))

hodnocení

ne má obyčejný setrvačník...

erikch*
Ještě mne napadá jedna vec-a sice Tyc a táhla řazeni...? Jestli to budete kuchař mrknete na to-razeni jde bez problémů...?
hodnocení

dobrý večer, řízení je uplně bez potíží tyčky jsou nové asi rok na STK ani nemrkli...řazení jde rovněž úplně krásně jedním prstem...jen to třesení...:(

nicméně při tom když to začne vibrovat tak pokud prudce zatočím -.prudká zatáčka tak to skoro zmizne nebo se změní průběh vibrace...

asd*

= je to mezi převodovkou a kolama. A příznaky ukazují na vyšoupané plošky ve vnějším pouzdru vnitřního kloubu poloosy

hodnocení

to si právě mysleli všichni ale byly tam 2 poloosy nove starline a lobro... mohly být taky špatné ikdyž nové... pokud je to mezi převodovkou a poloosami tak :

-uložení poloosy v převodovce

-poloosa levá pravá

-domeček pravé poloosy

-ložisko kola nebo těhlice...

čím začít?

doplněno 28.05.14 17:56:

tady je video vule poloosy v převodovce:


youtu.be/...

je to normální vule nebo je moc velká?

doplněno 28.05.14 21:31:

poslední věc je ta že díky tlumiči je vozuidlo o 1 cm výše půvosdní tlumič má jiný rozměr mezi zarážkou do těhlice a miskou pro pružiny, výlswedek je ža auto tedy i převodovka sedí o 1 cm výše než by měla, nemuže to být příčina vibrací nebo velké vule v převodovce?

 

hodnocení

dostal jsem radu že je špatně uložený hnací agresgát, jak jej správně ustavit?,jsou tam 3 silentbloky a jen ten co je na převodovce tak se dá s ním hýbat cca plus mínus pár mm... na autě v minulosti byla převodovka vytažena mnohokrát a nikdy nic nevibrovalo...jinak děkuji za rady...pokud by tu byl někdo z ostravska-olomoucka-zlínska co tomu rozumí tak bych přijel-pokud by to už vedlo konečně k vyřešení...ale ja jsem psal 4 servisy nezjsitili nic...

erikch*
Silentbloky jsem už řešil x krát u různých aut a modelu a vždy byly prosté pozice ta a ta bez možnosti "ladění"...tose ale da zjistit ttřeba na autokelly nebo elitě zda je vůbec na Dane auto a motorizací možná volba nějakého takového silentbloku...osobně pochybují...nicméně správné uloženi(výlisky,držáky a správné dotažení je v tomhle směru(vibrace) velmi důležité...
hodnocení

právě to se mi taky nezdá silentbloky jsou v pořádku usazeny a nedá se tam nějak hábat max silentbolkem na převodovce v řádu mm...tak budu muset oddělat převodovku tam tam zpět starou spojku a uvidím co to bude dělat pak ještě jinou převodovku...děkuji všem

hodnocení

stále dumám a nemuzu na nic přijít.. pokud to rozdělám tak musím vědět co budu měnit

nejde mi do hlavy proč to na 1 nevibruje...

není tu někdo komu muzu zavolat a probrat to? Někdo znalý toho auta?

Nevím ale teď mne napadlo-na 1°píšete až 35 já teda nevím ale jednotku roztáhnu tak na 10-15km ,prostě jen nna rozjezd,cuknout s tím a hned za dva -max do 3o apak už trojka i když tu zvládne motor LFY až do 120,tak do 50-60 ...

Na 4°jet 25 nezlobte se ale to už se netřese díky závadě ale určitě díky nevhodný ° na dané otáčky a rychlost,to se pak třepe každý motor,Totéž z 5° 40 je taky hodně málo!Zkuste trochu jinak řadit , vyšší rychosti a bude to možná OK!Prostě ty rychlosti a stupně jak píšete s tímto motorem a autem jsou málo a proto se to třepe,teda pokud takto jak jste napsal jezdíte stále,na 1°to není cíti neboť jej zase zbytečně vytáčíte a má přebytel výkonu.Alespoň to tak vidím!Odkud jste?

doplněno 30.05.14 18:49:

Nejsem,pochízím sice z Moravy,z PV ale jsem v JH ,já jen že v okolí znám pár specialistů na PSA.Jinak ,zkoušel jsi vznést dotaz na peuclubu?

Každopádně by to mělo být něčím co se měnilo či rozebíralo! Mně napsoledy , zlobilo na Xantii po výměně za letní a litejch cinkání od pravého,přehodil jsem doleva ,bylo na levé straně ,pak jsem našel kus dřeva narvaný v nápravnici pod silenblokem ramene.odstranil jsem s problémy a cinkání přestalo, i kyd nevím jak se tam to dřevo dostalo ,ani proč by to mělo onen zvuk způsobit!

Další věc jednu dobu jsem se trápil s vyskakováním táhel řazení (BX14RE).Už jsem chtěl koupit nová a nakonec při opravě jiné věci jsem zjistil proč,motor v prostředním uložení (byl to monoblok-ležatý,starý typ,předchůdce řadyXU) jen ležel a nebyl vůbec přes silenblok přišroubován a vžda při větším přidání vyskočil z uložení a tím i táhla řazení.Pak to nedělalo! Na xantii něco neustále klepalo i když teoreticky vše OK, na stk jsem neprošel-nová kost s nájezdem cca1000 km byla KO,druhá OK. Hledat a hledat.

hodnocení

samozřejmě to byl jen pokus takto rozhodně nejezdím to dá rozum :) skutečně to byl jen pokus jak se to chová abych to dokázal popsat... a pokusit se vyvodit logický závěr...na jedničku to dá do otáček cca 35 km/h při asi 4000ot/m zase to byl pokud-takhle se nejzdí, jasná věc...potřeboval jsem ověřit zda to nebude vinbrovat při jedničce v různých režimech ...

normálně jezdím 1* do 20 pak 2* ...atd...v otáčkách cca 2000-3000 nikdy to nepodtáčím ani nepřetáčím...

jsem od Hranic na Moravě...pokud by jste to uměl vyřešit dojel bych...tenhle špek musím vyřešit...

hodnocení

pokud někoho dobrého kdy tyto auta dělá a zná znáte budu rád za kontakt...

dotaz jsem dável všude možně dokonce jednomu to dělá úplně to samé a taky chodí kolem horké kaše a nikdo neví...

doplněno 30.05.14 19:08:

jediná věc na kterou jsem přišel že nový tlumič má vzdálenost mezi dorazem do těhlice a opěrnou misku pružin delší o 1 cm tím je převodovka a auto v pracovní poloze výše než původně ,poloosa je více odkloněna od roviny...ale zkoušeli tam dát starý tlumič a nic se nezměnilo - mechanik mi tvrdil že něco díky tomu vyběhalo ale moc tomu nevěřím...další zase že když dávali nové pružiny auto vysoké jak koza a nic nevibrovalo...

pustím se asi do té spojky nahodím starou a bude se videt.. ach jo

 

 

tomas01234
hodnocení

0x

Pane,
je to na tuty vnitřní kloub poloosy. To, že vyměníte jen tripod neznamená, že je po problému. U mě to bylo třeba naopak! Já dal jak tripod tak i zvon úplně nový a ono se to zhoršilo. A víte proč? Protože to byl čínský šmejd, jelikož nebyla žádná jiná varianta druhovýroby a tahle byla z Polska.

Vibrací ve cca 30 km/h a kolem 70 km/h jsem se nakonec zbavil tak, že jsem dal ORIGINÁLNÍ nový tripod i s hřídelí, co vede do převodovky (dlouhá strana) a tu krátkou stranu nechal původní poloosu zrepasovat profíkem. Od včerejška mám naprostý klid v celém rozsahu tachometru, auto jede klidně, a mnohem lépe.
Nyní už je snad možnost SKF poloosy. I když jsou to taky poláci, prý jsou celekm dobré.

Heslo vibrací zní, že TRIPOD je nevyzpytatelný parchant. Já to řešil poslední dva roky a stálo mne to hodně peněz.

Tomasi asi neznáte číslovky? pan Martin už asi partnera nemá nebo je už OK když se na toto ptal púřed 4 roky! Naopak loni či už předloni? se tu ptal na jiný model peu ! takže Vaše rada už asi těžko pomůže!

tomas01234
Diesel. Děkuji. Snad má odpověď pomůže i ostatním, jelikož sám jsem na ni čekal ony 4 roky. Tak se to třeba někomu hodí. PS: vy zase neumíte česky ;)

Ono jen tak osobně bych 4 roky staré rady -nerady na poradte nehledal a již vůbec ne zde a silně pochybuji ,že zde někdo to tak dozadu tady probírá.Jednoduše -obratil bych se zde : peugeot-club.com/... ,kde jsou víceméně jen znalci či majitelé peugeotů a ne lidé pro něž je nej jen to od jiného koncernu. A čeština? vy jste se nikdy nepřeklepl? pak jste dokonalý.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]