Údržba zapalovacích svíček

Od: Datum: 25.05.14 17:59 odpovědí: 9 změna: 25.05.14 23:28

Ahoj, zajímalo by mě jak bych mohl udržovat zapalovací svíčky u auta, mám je tam rok a najel jsem na ně max 10 000km a nechci je tedy zatím měnit.Zatím mě napadlo je odrbat drátěným kartáčem, nebo je namočit do nějakého rozpouštědla? Díky

doplněno 25.05.14 22:19:

Díky všem za rady, poradily byste mi jak hodně mám dotahovat svíčku, když nemám momentový klíč? Připomínám mám 1.3 Felicie Monomotronic (jednobodovka). K něčemu tu sílu přirovnat, jestli třeba jen dvěma prsty a tak podobně, vím jen že se má dotahovat jen ve studené hlavě.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 25.05.14 18:10
avatar

Usazeniny vypálit


Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.05.14 18:17

Drátěný kartáč udělá vrypy a poškodí glazuru izolátoru. Pak se zanesou svíčky ještě rychleji.

Ideálně vzít kartáček na zuby, skleničku od zavařovačky, nitroředidlo a svíčky namočit. Pak drbat a máčet. Nakonec nechat odpařit nitro a vypálit PB hořákem.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 25.05.14 18:42

Zdravím, rada nejcenější, pokud není důvod, tak se svíčky nedemontují. Ve většině případů po opětovné montáži už tak dokonale netěsní z důvodů deformace těsnění, pokud to není kužel, ale i ten se může opotřebit. Navíc spousta lidí nemá cit či momentový klíč či neví, jak správně s opotřebenou svíčkou při opětovné montáži zacházet, a většinou ji přetáhnout, čímž dostávají závity zejména v hliníkových hlavách pěkný záhul.

Jinak video je to pěkné, ale vzhledem k tomu, že svíčku pěkně žhavý, tak si myslím, že při čistění kartáčem v jednom směru a když se dává pozor na střední elektrodu tak svíčka bude 100% v lepším stavu, než po takové operaci. Toto kdyby mi udělali, tak chci nové svíčky. Každý kdo má trochu znalosti o oceli, keramice a pod. by toto neudělal. Takže za mě PB hořák ne.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 25.05.14 19:07

Důležitá věc, kartáček musí být na svíčky-mosazný.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.05.14 19:07

Pokud je svíčka v dobrém motoru,je červenohnědá bez karbonu. Pokud je zanesena karbonem,tak je buď špatný typ svíčky a nebo už se ozývají kroužky. Zanesená švíčka se běžně čistí tak,že se dá k plamenu plynového sporáku,vypálí a pak přejede ocelovým kartáčem. Ale pokud opravdu je zanesena,je lepší dát nové dle předpisu výrobce motoru.Stará svíčka v motoru nic neušetří.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.05.14 20:30
avatar

Kdybych se měl hrabat ve svíčkách po 10. tkm tak to vychází takřka každý měsíc. K tomu nevidím důvod. Jezdím hlavně na LPG, takže výměnu svíček nechávám na servisákách zhruba po 30 - 40 tkm - tedy zhruba 3x do roka, což považuji za dostatečné. Přesně jak radil kolega . svíčky nevyndavat, dokud není důvod. Navíc u dnešních aut je přístup ke svícím někdy víc než krkolomný - i u obyč. Octáky se rozebírá kvůli tomu sání. Asi začínám být nostalgický, ale v tomto případě zlatej W353 - kde jsem je měl po otevření kapoty jak na talíři - totéž u škodovek.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.05.14 20:38

Záleží na voze, ale u většiny je hlava dost drahá a riskovat stržený závit nebo podfouknuté těsnění kvůli pravidelnému vyndávání a zastamdání svíček se mi nezdá býti rozumným. A mám pocit, že většina výrobců říká, že těsnění pod svíčkou je jen na jedno dotažení.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 25.05.14 22:34

mám je tam rok a najel jsem na ně max 10 000km
Ani by mne to nenapadlo, pokud je správná směs, bez problémů startuje tak bych to nechal tak a po předepsané době vyměnil. Není problém 100 000 km, jen snad kontroloval. Co říká manuál?

doplněno 25.05.14 23:23:

Tady si o tom počtěte http://www.ladaklub.com/faq/zapalovaci_svicky.doc

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.05.14 23:28
avatar
No vzhled em o faktu,ze s icky dnes stoji totéž co jednoduchý oběd ve dvou,není zapotřebí je jakkoli "ladit" nemluvě o tom ze jiskřiště i elektroda maji dnes vrstvu ušlechtilých kovů, kterou akorát naruší jakékoli rádoby čistění...A výměna po deseti TKM není na škodu-zapalování je jedním ze tři základu správného chodu motoru,takže motor to ocení(tech trista za svicky)...
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.